Hjelp!Ang nav

dolly duck

Elsker forumet
Har nå vert sykemeldt i 6 uker. Da kom det ett brev i postkassen om at jeg måtte kontakte arbeidsgiver for å få laget en plan eller noe om hvordan jeg kan jobbe osv.

Men når jeg er sykemeldt pga ett bekken som er kjempe vondt og tilegg svangerskapsmigrene med veldig lavt blodtrykk. Det er omtrent ikke mulig å gå tilbake til jobb på en tung sykehjems avdeling.

Skal til legen på torsdag, kan jeg kanskje bare nevne det brevet for han? Han har vel peiling, men er det slik at det er umulig å bli sykemeldt videre?

Kanskje teit spurt, men aner ikke så må liksom spørre[:)]

Sånt brev fikk jeg også, men var rett før jeg skulle ut i perm så gjorde ingenting med det. Er jo ingenting å gjøre med så lenge du er dårlig og de ikke kan tilrettelegge jobb for deg.

jeg var sykemeldt hele svagerskapet og fikk sånt brev, da ringte jeg til nav bare og sa at jeg var gravid og hvorfor jeg var sykemeldt, så skriv sjefen min et brev til nav at de ikke kan tilrettelegge pga bekkenløsning og dårlig rygg og oppkast. var ikke noe problem

Det er vel bare at arbeidsgiver er pliktig til å tilrettelegge arbeidet for deg hvis det er noe du kan klare å gjøre. Du kan evt bli satt til å gjøre helt andre arbeidsoppgaver enn hva du vanligvis har. MEN er du så dårlig at du ikke klarer noe i det hele tatt så er det jo ikke noe å gjøre med det. 

Om du er for "syk" for å jobbe skal legen krysse av for noe spesiellt eller noe slikt i sykemelding som gjelder fra etter 6 uker, slik at man slipper denne planen med jobben o.l. Det burde legen din fikse bare. Evt skrive ut ny sykemelding for perioden om Nav har stoppet utbetalingene dine.

Jeg fikk aldri noe brev... de bare stoppet pengene og jeg skjønte ikke bæret[;)]
Fikk bare ny sykemelding for perioden av legen så var det i orden.

Må jeg ringe nav å fortelle om det da, eller skal jeg bare la brevet bli med det og ikke gjøre noe utav det? Har to måneder + litt til permisjon.

ORIGINAL: TonjeJenta

Om du er for "syk" for å jobbe skal legen krysse av for noe spesiellt eller noe slikt i sykemelding som gjelder fra etter 6 uker, slik at man slipper denne planen med jobben o.l. Det burde legen din fikse bare. Evt skrive ut ny sykemelding for perioden om Nav har stoppet utbetalingene dine.

Jeg fikk aldri noe brev... de bare stoppet pengene og jeg skjønte ikke bæret[;)]
Fikk bare ny sykemelding for perioden av legen så var det i orden.

Men da kan de gjerne være lurt og nevne dette for lege på torsdag? SÅ fikser han det på den nye sykemeldingen?[:)]

*opp en gang med seg*

Si det til legen - han må gjøre det klart på sykemeldingen/ved rapporteringen at det ikke er noe som det kan "tilrettelegges" for, så slipper du alt mas om slike samtaler videre.
Var sykemeldt hele svangerskapet og fikk forespørsel fra arbeidsgiver, men legen ga meg riktig type sykemelding og da var alt i orden.

Back
Topp