hjelp.. ang mannfolk og barn..

eucalyptus

Forelsket i forumet
Hei, er gammel bruker men velger å være anonym nå.

Jeg har vært alene med mitt barn siden han ble født, han er nå 2 år.
I fjor vår traff jeg verdens beste gutt, vi ble hodestups forelska og vi ble fort sammen. Vi har nå vært sammen i over et halv år. Vi har aldri bodd i sammen og vi er fra forskjellige steder. Han har flyttet allerede 3 ganger etter vi ble sammen pga jobben. Men han har alltid kommet til meg når han har hatt fri og i år hadde barnefaren barnet denne julen så jeg dro hjem til hjemplassen hans og feriet jul med hans familie. Vi har hatt det helt fantisk sammen fram til nå, på nyttårsaften fortalte han meg at han hadde bestemt seg for å flytte tilbake til hjemstedet og søke om jobb der. Jeg kan ikke si at jeg har så fryktelig lyst å bo der og flytte fra familie, venner og ta med barnet vekk fra barnefaren.

Så spurte jeg om han hadde lyst å bo sammen med meg omså det var på min hjemplass eller hans, men det ville han ikke pga barnet min [:(] Han har aldri bodd sammen med noen før og han trodde det ble vanskelig å bo med et lite barn. viss jeg skulle flyttet til hjemplassen hans måtte jeg bo for meg selv så kunne han venne seg til litt å litt med å bo me barnet sa han. Han har aldri på noen måte tidligere vært negativ mot at jeg har et barn, og han har vært kjempeflink å med han når han har vært på besøk hos meg.

nå vet jeg ikke lenger hva jeg skal gjøre eller si, jeg setter ingenting framfor barnet mitt. Jeg er så skuffa over at kommer med dette nå etter flere måneder, han sier han vil være kjæresten min og at han elsker meg, men trur han er redd for å plutselig bli familiemann, eller noe sånt..
er så forvirra.. [&o][:(]

jeg hadde ikke fortsatt forholdet.
Barnet mitt skulle selvfølgelig vært godt motatt skulle jeg hatt en ny partner.

ORIGINAL: DenicaD

dere har vært sammen i ca.6mnd? og det er KLAR dette er en skummel tanke for han....6mnd er ikke mye tid til å bli skikkelig kjent..selvom det føles som det nå..du kan tenke deg hvilken forandring det er for han da..å gå fra å være "alene" til familiefar...! og tro meg..jeg vet hva jeg snakker om..for jeg flyttet sammen med en som ikke hadde barn..da var sønnen min 3,5år (vi hadde vært sammen i 1år...og det var en TOTAL forandring for han...
Jeg tipper han trenger tid....tenk deg hva han "ofrer" da...når han flytter sammen med dere...han er vant til å bare ha seg selv å tenke på...
Jeg syns ikke du skal fokusere så mye på den delen der...
Kan dere ikke heller bare fortsette å være kjærester enn så lenge og sove hos hverandre så fort mulighetene byr seg?
Husk at du har barn..du har dine daglige rutiner ang barn...og han har ikke det!! Jeg ville gitt han mer tid!! :)

ORIGINAL: DenicaD

Aldri i livet [:'(]
Har vært alene med snuppa i 3,5 år, og det var en SELVFØLGE at hun ble med uansett hvor vi skulle være eller bo.
Når man møte ei jente med barn fra før så kan man ikke velge at man vil bo litt sammen med jenta for å bli vant til det før ungen skal inn i bildet. Hvis han nikke takler ungen, så har ikke forholdet en sjans allikevel, så en kan like gjerne hoppe i det.

Vil han ikke ta deg med sønnen din så burde du bare la han seile sin egen kos.
Barn er så uendelig mye viktigere enn et mannfolk.

Hun sier jo at han har vært kjempe flink når han har vært der..det står ikke at han IKKE bryr seg om ungen..det står han aldri har bodd med et barn og tror det ble vanskelig...

jeg syns dere er raske til å slenge ut av dere "dump han"

Har ikke han..som ikke har barn..lov til å være redd? for det kan være det er det han er

ORIGINAL: Pontus

dere har vært sammen i ca.6mnd? og det er KLAR dette er en skummel tanke for han....6mnd er ikke mye tid til å bli skikkelig kjent..selvom det føles som det nå..du kan tenke deg hvilken forandring det er for han da..å gå fra å være "alene" til familiefar...! og tro meg..jeg vet hva jeg snakker om..for jeg flyttet sammen med en som ikke hadde barn..da var sønnen min 3,5år (vi hadde vært sammen i 1år...og det var en TOTAL forandring for han...
Jeg tipper han trenger tid....tenk deg hva han "ofrer" da...når han flytter sammen med dere...han er vant til å bare ha seg selv å tenke på...
Kan dere ikke heller bare fortsette å være kjærester enn så lenge og sove hos hverandre så fort mulighetene byr seg?
Husk at du har barn..du har dine daglige rutiner ang barn...og han har ikke det!! Jeg ville gitt han mer tid!! :)

ja selvsagt, jeg har aldri lagt noe press på han sånn sett. men om han flytter bor over 200 mil unna hverandre, ikke så lett å treffes da [&o] lure på hvordan han skal tilvenne seg da [&:] jeg vet ikke om det bare er en unnskyldning for å ikke være sammen med meg eller om han faktisk mener det. Jeg har aldri forventet at han skal være noen stefar eller no sånt,ikke ennå ihvertfall! jeg vil bare at han skal være kjæresten min [&o]

Hun sier jo at han har vært kjempe flink når han har vært der..det står ikke at han IKKE bryr seg om ungen..det står han aldri har bodd med et barn og tror det ble vanskelig...

jeg syns dere er raske til å slenge ut av dere "dump han"

Har ikke han..som ikke har barn..lov til å være redd? for det kan være det er det han er

SIGN!!

ORIGINAL: Slick Chick

Har vært alene med snuppa i 3,5 år, og det var en SELVFØLGE at hun ble med uansett hvor vi skulle være eller bo.
Når man møte ei jente med barn fra før så kan man ikke velge at man vil bo litt sammen med jenta for å bli vant til det før ungen skal inn i bildet. Hvis han nikke takler ungen, så har ikke forholdet en sjans allikevel, så en kan like gjerne hoppe i det.

Tror du missforsto? Var vel snakk om at han IKKE ville bo sammen med jenten enda, pga. barnet, ikke at han ville bo med jenten men ikke barnet.

Jeg forstår ham faktisk godt jeg, hvis dere har vært sammen kun i 6 måneder. Det er ett enormt skritt og flytte inn til en som har banr, og det er begrenset hvor kjent man blir på 6 måneder med avstandsforhold (Hvis jeg ikke missforsto), og også hvor kjent og trygg man blir på familiesituasjonen og dette med og ha barn full tid.

Gi han tid! La han bli trygg på situasjonen!

ORIGINAL: eucalyptus

ja selvsagt, jeg har aldri lagt noe press på han sånn sett. men om han flytter bor over 200 mil unna hverandre, ikke så lett å treffes da [&o] lure på hvordan han skal tilvenne seg da [&:] jeg vet ikke om det bare er en unnskyldning for å ikke være sammen med meg eller om han faktisk mener det. Jeg har aldri forventet at han skal være noen stefar eller no sånt,ikke ennå ihvertfall! jeg vil bare at han skal være kjæresten min [&o]

da syns jeg du burde prate med han...fortelle hva du føler og hva du ønsker..om du ønsker å være kjæresten hans..så si det...og ta det der i fra

ORIGINAL: eucalyptus

da syns jeg du burde prate med han...fortelle hva du føler og hva du ønsker..om du ønsker å være kjæresten hans..så si det...og ta det der i fra

jeg skal gjøre det [:)] 

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

ORIGINAL: Slick Chick

Tror du missforsto? Var vel snakk om at han IKKE ville bo sammen med jenten enda, pga. barnet, ikke at han ville bo med jenten men ikke barnet.

Jeg forstår ham faktisk godt jeg, hvis dere har vært sammen kun i 6 måneder. Det er ett enormt skritt og flytte inn til en som har banr, og det er begrenset hvor kjent man blir på 6 måneder med avstandsforhold (Hvis jeg ikke missforsto), og også hvor kjent og trygg man blir på familiesituasjonen og dette med og ha barn full tid.

Gi han tid! La han bli trygg på situasjonen!

Ja, her misforstod jeg.. Sorry TS [X(]
Trodde han ville bo litt sammen med jenten uten barnet for å bli vant til å være bare samboer først....
Nei, men da ble det annerledes.. De trenger selvfølgelig litt tid på seg og det er viktig at ting skjer litt naturlig. Men får helt mark av de mennene som vil ha dama men ikke ungen/ungene..

Jeg kan skjønne han også men jeg ville ikke flyttet for langt fra barnefaren for barnets skyld...

ORIGINAL: Sweetbabyblue

Jeg kan skjønne han også men jeg ville ikke flyttet for langt fra barnefaren for barnets skyld...

Det forstår jeg! Men da tror jeg faktisk ikke jeg hadde satset på dette forholdet. I mine øyne, og for meg, hadde det blitt for mye komplikasjoner og usikkerhet for tidlig.

Jeg hadde iallefall ikke flyttet til hjemplassen hans for så å bo alene med mitt barn. Sjansen for at han aldri blir klar for ett seriøst forhold er jo tilstede, og alt kan renne ut og ikke bli til noe. Hadde ikke reve opp barnet mitt på noe som er så usikkert og vagt.

Hadde blitt boende der jeg var, og prøvd ett avstandsforhold. Det kan gå, men det kan og gå dårlig. Skulle det ikke fungere så er iallefall ikke hverdagen til barnet blitt endret og revet opp.

Prat med han, fortell hva du føler og tenker.

Lykke til.[:)]

Jeg ville ikke røsket barnet opp fra sin vante plass for noe så usikkert hvertfall. Jeg hadde nok satt meg ned og spurt om det var tid han trengte eller om han aldri så for seg at man skulle bo samme....

Jeg hadde nok ikke flyttet til hjemplassen hans med tanke på barnet (barnefaren) og ditt nettverk.. I denne situasjonen synes jeg faktisk denne gutten kunne flyttet dit du bor.. inn til deg eller ei.. høres ut som du ofrer en hel del ved å flytte (og du flytter ikke en gang for å bli samboer isåfall)... han er vant med å flytte på seg.. Men for meg høres det ut som dere bør fortsette med denne avstanden litt til for å se om dere vil flytte sammen alle 3.. Lykke til:)

Han har visst om barnet helt siden han ble kjent med deg. Hvis han etter seks måneder sier at han er redd for å bli familiemann, så har jeg bare ett råd: Drop it like it's hot. 

Back
Topp