Hjelp ang. malt

BabyMama

Glad i forumet
Dere som har brukt dette - hvor mye skal jeg blande i melka. Har pumpa 60 ml mm og vil ha i malt. Noen som vet???

ane ikke æ,men lure litt på detta sjøl..e det for å mette ?kor man kjøpe d henne?

æ bruke 1 ts på 150ml da.. ca... man kjøper d på vanlig butikk, å d brukes får å holde magen i sjakk t barna.. sånn at dem ikke får magevondt liksom.. funker kjempe bra...

så bra..løpe å kjøpe imorra[;)]

Måtte slutte med malt jeg.. var den som ga Ben magevond har jeg mistanke om.

Uffda, det hørtes ikke bra ut. Hvor ofte brukte du det da?

Marylin har ikke så mye vondt i magen, men har vært litt forstoppet de siste par ukene, så nå håpet jeg at malten skulle hjelpe til litt. Men vi har jo uansett ikke anledning til å bruke det så mye pga. at hun får pupp og da er det jo ikke så lett å få blanda det inn akkurat - bortsett fra i melka som jeg pumper og gir på flaske...

gir du kun puppe melk babymama?
når eg kun gav puppemelk, hadde sofie avføring kun hver 14 dag. tok dette opp på helsestasjonen de sa at det ikkje var noe å bekymre seg for. og at de hadde opplevd at babyer både gikk 3 og 4 uker før de fikk av seg noe. og at dette ikkje gjorde noe så lenge det kun var puppe melk de fikk.
Ang. malt, Sofie får nå kun mme ho får som oftest 120 ml på flaske da har eg ca en halv teskje opp i. Spurte på helsestasjonen hvor mye eg skulle ha oppi, de sa eg måtte prøve meg litt fra for at barn reagerte veldig forskjellig på malten, noe kunne klare seg med ei teskje i et måltid i døgnet noen måtte ha malt i hvert måltid.
du blei kansje ikkje så masse klokerer? men prøv deg litt fram du, lykke til. du merker viss du gir for mye da vil ho få heilt løs avføring, veldig løs(sa helsesøsteren)

Jepp, prøv deg fram.

Prøv 1 ts først, så får du se...

ORIGINAL: BabyMama

Marylin har ikke så mye vondt i magen, men har vært litt forstoppet de siste par ukene, så nå håpet jeg at malten skulle hjelpe til litt. Men vi har jo uansett ikke anledning til å bruke det så mye pga. at hun får pupp og da er det jo ikke så lett å få blanda det inn akkurat - bortsett fra i melka som jeg pumper og gir på flaske...

Hadde en liten dært oppi hver flaske til jeg fikk høre at en t-skje pr liter mme skulle holde.
Ben lå bare å pressa og pressa dagene lange han helt til jeg slutta med malt.
Nå kommer det en bæsjebleie hver morgen en gang mellom kl 08-10.

Må bare prøve deg frem, slik at du ser om hun reagerer på det.

ORIGINAL: BabyMama

hvis hun bruker smokk kan du dyppe smukken i malten, det gjorde vi med Linn når feg fullamet, nå bruker jeg en halv t-skje i de måltidene de får flaska

Ok, takk igjen for gode tips alle sammen. Skal prøve meg fram ja. Foreløpig har jeg bare gitt 1/2 ts (i går kveld), men ennå ingen bæsjebleie i sikte. Vesla sover søtt i kurven sin akkurat nå, men kven kveit - kanskje er det like rundt hjørnet...(?).

Hei bss85 - kor d går?

Hei, hei!

Joda, alt e berre bra her [:)] Kjøme oss liksom aldri ut da, einaste d ej e litt misfornøgde me... Men d skal ej forbedre [;)]
Klaus he ferie i 3 veke frå å me mandag, d blir kjekt!
Kor d går me dåkke? Berre bra viss vi ser vekk frå forstoppelsen?

Back
Topp