Hjelp? Ang. feber og gitt stikkpille

Meetho

Glad i forumet
Hvor mye bør en forvente at feberen går ned (sånn ca) etter å ha gitt stikkpille? [8|]

Lillegutt her hadde temp på 39,6 i kveld, og fikk da stikkpille før han la seg for litt over en time siden.
Målte nettopp tempen igjen, for syns han var så forferdelig varm, og nå er den 39,7 [8|]

Har hatt feber siden i går formiddag, stort sett rundt 39 hele tiden, fått stikkpille, og da har den vanligvis gått ned ganske mye, og han har stort sett herja rundt som normalt. Nå er han totalt slapp og sløv.

Og om denne stikkpillen ikke "virker" (tempen ikke går ned), når kan jeg da evt. gi neste?

Synes feberen var høy om han nettopp har fått stikkpille.... når du kan gi neste vet jeg desverre ikke, se hvor mange du kan gi pr døgn? Kan jo evt ringe legevakt å høre hva de sier, siden feberen ikke går ned og allmenntilstanden er dårlig... kanskje de vet når du bør gi neste?  Iallefall god bedring til gutten din[:)]

Hmmm.. vanskelig å si.. den burde jo ha gått ned.. etter 1 time.. og ikke opp fra 39,6 til 39,7..

Hvordan er allmenntilstanden da?

Snuppa mi er et feberbarn.. Feberen går ned etter en stund (ca 1/2-1)..men stiger ofte kjapt opp igjen..

Fikk beskjed på legevakten at hvis feberen ikke gikk nok ned, så kunne jeg gi hver 4 time.. Man skal ellers ta hver 6 time...

Men som oftest så har allmenntilstanden vært bra.. så da har jeg egentlig bare gitt 1 gang om morninge og 1 gang før hun legger seg..

Sikker på du gir riktig dose i fohold til hvor mye han veier?

Hvis du gjør det og ikke feberen går ned, syns jeg du skal ringe legevakta. (Det mener jeg også det står på pakken at du skal gjøre)

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Hvis du gjør det og ikke feberen går ned, syns jeg du skal ringe legevakta. (Det mener jeg også det står på pakken at du skal gjøre)

Han veier ca 12,5 kg og har fått 250 mg, det skal vel være riktig?

Skal inn og måle på nytt nå (han ligger i senga og sløver), håper den har gått ned.

ORIGINAL: Meetho

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Han veier ca 12,5 kg og har fått 250 mg, det skal vel være riktig?

Skal inn og måle på nytt nå (han ligger i senga og sløver), håper den har gått ned.

Jupp, det er riktig.

Hvis ikke den har gått ned nå da, så ville jeg ringt til legevakten. Spesielt fordi allmenntilstanden ikke er som den pleier heller.

De kommer sikkert bare til å si at du skal se det ann, men da har du iallefall hørt for sikkerhets skyld.

God bedring til guttepjokken din[:)]

Tempen var 39,0 kl 22.10, så da hadde den gått noe ned heldigvis [:)]
Da hadde han også sovna og sov veldig godt, så han merka ikke at jeg målte tempen og skifta bleie engang.

Skal måle igjen nå før vi legger oss, og mest sannsynlig sover en av oss på rom med han i natt, bare for å være litt ekstra trygg [;)]

Back
Topp