Hjelp! Andre?

Snuppa81

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Hei alle sammen, da har jeg og født, jeg hadde en veldig tøff fødsel, som jeg kommer tilbake til..

Nå må¨jeg bare skyndte meg før lillegutt våkner igjen..Er så fortvilet..han pupper annenhver time og ofte 3 timer i strekk...jeg vet dette er normalt i begynnelsen..

Men er redd for å ha for lite melk, men virker ikke sånn de fylles opp igjen etter suging.

Problemet mitt er sååååre brystvorter og han klarer ikke å gape sikkelig å få ett godt sugetak, så jeg får såre brystvorter, han han får tak, men så beveger han åp underøleppen og da stikker det som nåler inn..så ikke noe kjekt å amme..

Burde jeg pumpe meg for å se om jeg har nok melk? han tisser masse og får avføring så han får noe i seg..

Håper noen kan gi meg noen tips eller oppmuntre meg at det e rnormalt..blir mye grining her for tiden..

Ps: Han er helt nydelig og jeg er forelsket![:)]

for meg var det kjempe vondt og amme den første halvannen uke etter småen ble født, men så gikk det greit,var som om puppene måtte herdes litt[:D]
ellers så brukte jeg en amme krem på brystene etter hver amming i begynnelsen.
det finnes jo sann ammeskjold som du kan ta på når du ammer.......
småen her ønsker og å ligge til puppen og bare sutte, men så lenge han ikke svelger og suger godt, får han ikke lov, da blir du jo brukt som en sutt og[:)]kanskje prøve med en sutt og se om det hjelper? de har jo voldsomt suttebehov.
er ikke lett det der.....lykke til[:)]

Vet hvordan du har det... er såå sår[:(] Jeg har noen enosrme pupper så lillegull sliter med å få nok bryst inn i munn...[:(]

Så jeg vil bare gi deg en klem [:)]

uff.. hørtes ut som mitt problem.. bare jeg har mye melk. men jeg sliter ved å finne rette stillinga. (fikk beskjed i dag at mage mot mage var viktig.) Og i slutten så vrir ho seg så mye at jeg får vondt..lite sår[:'(]. Da tar jeg ho bort og ho virker mett ut, men er ikke sikker[:-].

Oppmuntrende ord; du er IKKE alene.. øvelse gjør mester og du har nok mer enn nok melk når han drikker så lenge;)

Prøv ammeskjold? Det bruker jeg og har ikke vondt i det hele tatt[:D] Bruker det pga han har vansker for å få tak i brystvorten min, så dette funker veldig bra![:)]

Back
Topp