Hjelp! (amming)

diruT

Gift med forumet
Noen her som ammer, men som gir litt tillegg på kvelden??? Før sov Per-Amund fra kl 19 til 05.00, ca 14 dager våknet han omtrent hver time for mat. Begyndte da å prøve med litt grøt på kvelden. Har tatt tilvenningen veldi rolig, så det er fortsatt ikke mye grøt han får! Siste uken har han vært HELT UMULI og våkner ca hver halvtime og kanskje oftere...  [&o] Er så travelt, han som var SÅ flink! [:(] Lurer på om det er bedre å heller gi mme?? Noen synspunkter på dette?? Hva gjør dere som ammer på dagen, men gir litt ekstra på kvelden? Er så lei! Vil ha tilbake sovegutten min! Vet ikke hvorfor han gråter. Om han er sulten, kosete, vondt pga grøten.... [&:] I kveld er det 10 min mellom hver gang han gråter! [:(] 

Har dere det varmt?
Filip har vært slik i denne varmen......[&o]

Gir ikke tillegg, men på kvelden fyller jeg godt opp! Gabriel hadde en periode hvor han var litt sånn våknete, men det var nok tennene som plagde ham. Har du prøvd å pumpe på kveldene, og legge ungen til oftere et par dager? 

en sånn kveld hadde jeg i går [&:] men jeg tolket han bare som varm, og tok av han dynen litt og sånn... gav han ikke noe mat (gir kun morsmelk), men var der hos han til han sovnet igjen. kanskje han også hadde litt mageknip eller noe.. men til slutt gikk det over. 

Uff! Er så vanskeli når de ikke kan si hva som plager dem!! [&o] Er ikke varmt her nå, så er ikke det... Prøvte å gi mindre grøt og lage den mer flytende, for jeg var redd han fikk vondt av den- men hjalp ikke det heller! Kanskje det er som Susseline sier at han er veldi sulten...  [8|] Tror jeg må ringe helsesøster i morgen...

ORIGINAL: Susseline2

Jeg økte opp mengden på grøt ganske fort, brukte bare 3-4 kvelder på d. Kanskje han er veldig sulten, så han trenger mye mat for tiden[8|].

Hvor mye grøt gir du nå..? Ganske tykk?

Jeg gir mme og pupp på kvelden, og da sover han fra ca 20 til 01(eller noe rundt der...)
Blander bitte litt grøtpulver i mme, og har gjort det en god stund nå.

Vi hadde en(deilig!!) periode hvor han sov fra 20-21 til 05, og det var helt himmelsk, men det er det slutt på... Jeg tror han våkner fordi han plages med tenner og at det er varmt/klamt... Og når han får puppen, er trøsten i den veldig god å ha...

Får han til å signalisere når han er mett?? [8|] Spytter ut kanskje?? [8|] Er så usikker på hvor mye jeg kan gi!! Har i 2 ts med pulver og da gir jeg ham ikke alt, så er ikke så mye. Kanskje jeg bare skal fortsette å gi til det renner over...??? [8|] [:)] 

han spytter nok ut eller vil ikke åpne munnen hvis han er mett vil jeg tro [8|]

Huff så slitsomt da..[:o] Jeg ammer hele dagen og gir grøt på kvelden, har gitt i ca en uke nå. Hun får ca 0.5 dl vann og 1.5 skjeer med grøtpulver, blir sån passe tykk.. Tror du d er grøten han reagerer på?? De sier du skal gi grøt istedet for mme.. Du kan jo prøve uten grøt et par dager å se om d er det han reagerer på..

ORIGINAL: ludri

Huff så slitsomt da..[:o] Jeg ammer hele dagen og gir grøt på kvelden, har gitt i ca en uke nå. Hun får ca 0.5 dl vann og 1.5 skjeer med grøtpulver, blir sån passe tykk.. Tror du d er grøten han reagerer på?? De sier du skal gi grøt istedet for mme.. Du kan jo prøve uten grøt et par dager å se om d er det han reagerer på..

Vet ikke... Nå står det mellom å prøve å gi mere grøt for at han kan vere sulten, eller kutte ut grøten for at han kanskje reagerer på den... Vet ikke hva som er lurest?? [8|]

ORIGINAL: Susseline2

Til meg da, så fikk han diare av NAN2. Skrek ikke, bare skeit[&:]
Vet ikke hva jeg skal råde deg til. kan ikke du også prøve 6 mnd grøt da, og gi til han blir mett. Blandes m vann der. Men du bruker kanskje MM i grøten??? Nei, bruker den fra 4 mnd som du blander med vann!  Hvis du gjør d så gi mer av 4 mnd grøten da!!
Han er jo så stor at han skal tåle grøt nå. Ja, tror han tåler grøten bare han ikke har melkeallergi... Men da tror jeg han hadde skreket tidligere også, så tror egentli ikke det!  Reagerer han og får vondt i magen når du spiser, kål, erter, drikker brus osv?????? Nei, tror ikke han er så sensitiv lenger...
Hva mener du da??? Er så usikker! Vil jo gjerne hjelpe ham! Er vel en grunn for at han gråter, men er så usikker på hva den grunnen er! Vil han ha puppen for å kose eller er han sulten.. [8|] [&o] 

Jepp! Ringer helsesøster for å høre og går for en full skål med grøt til kvelden! [:)] Han er ganske stor så krever nok endel, ja! Tusen takk for alle gode råd folkens! Utroli godt å ha noen å snakke med når en sliter!! [:D] 

Back
Topp