Hjelm på sparkesykkel?

detnyenicket

Gift med forumet
Må barna bruke hjelm på sparkesykkel? Den typen med tre hjul? Og den større med to hjul?

Har en diskusjon gående på jobb i Bhg...

Last edited:
Ja :)

Ja her må han det :-)

Ja!!!

Godt å høre at alle vil bruke hjelm. Mine barn får nesten ikke se på sykkel/sparkesykkel uten hjelm. Andre på jobb mener at det ikke er like nøye, siden det er en blanding av trehjulsykkel og sparkesykkel. De får ikke like stor fart, ergo ikke farlig. Jeg mener for prinsippets del, i tillegg til at det faktisk kan være farlig. Fort gjort å komme borti en liten Stein og dette likevel.

Nei, ikke på den med trehjul. Hun klarer nesten ikke å dytte seg bortover :P og er kun på verandaen

Om det er er sparkesykkel med to eller tre hjul,løpesykkel ol skal sønnen vår ha på hjelm.. Fort gjort å snuble eller treffe en kant ol å stupe i bakken..

Vi har ikke sparkesykkel, da vi bor i boligfelt med bare grusveier opp i bakkene!

Men på barnehagen har de ikke hjelm på, heller ikke på 3-hjulsykler. Det er slike store "barnehage-sykler".

I barnehagen ved siden av der vi bor bruker alle hjelm på sparkesykkel, så jeg vil tro det er normalt?

Jepp! Har d hjul, har de hjelm ;)

D inkluderer om de sitter i sykkelvogna. (og nei, gjelder ikke bil eller buss)

Ja, selvsagt. Mine må på trehjulssykkel også. Sykkel=hjelm.

Back
Topp