Hjeelp, kan man få sette igang fødsel?

MSR

Flørter med forumet
Hei, er det noen her som har fått satt igang fødsel pga svangerskapsplager?

Er helt desperat nå! For 3 dager siden fikk jeg muskelkrampe i ryggen, som har vært konstant siden da! Har vært både på legevakt, + fysioterapeut/akupunktur flere ganger, men det hjelper ikke.

Det er konstant vondt og helt uutholdelig uansett om jeg sitter, ligger, står eller går. Har varmepute på hele tiden. Fikk beskjed av legen at det ikke var noen kremer eller medisiner jeg kunne få pga at jeg er gravid. Er forresten 37+4 idag, andregangsfødende. Forrige svangerskap gikk jeg 10 dager overtid, og tørr ikke tenke tanken på å gå sånn i 4-5 uker:eek::hungover:

Eneste løsning jeg kan tenke på nå er å få den ungen UT:arghh: Ligger og konstant hyperventilerer så og si fordi det er såå vondt! Kan umulig være bra for baby heller:(

Hei, er det noen her som har fått satt igang fødsel pga svangerskapsplager?

Er helt desperat nå! For 3 dager siden fikk jeg muskelkrampe i ryggen, som har vært konstant siden da! Har vært både på legevakt, + fysioterapeut/akupunktur flere ganger, men det hjelper ikke.

Det er konstant vondt og helt uutholdelig uansett om jeg sitter, ligger, står eller går. Har varmepute på hele tiden. Fikk beskjed av legen at det ikke var noen kremer eller medisiner jeg kunne få pga at jeg er gravid. Er forresten 37+4 idag, andregangsfødende. Forrige svangerskap gikk jeg 10 dager overtid, og tørr ikke tenke tanken på å gå sånn i 4-5 uker:eek::hungover:

Eneste løsning jeg kan tenke på nå er å få den ungen UT:arghh: Ligger og konstant hyperventilerer så og si fordi det er såå vondt! Kan umulig være bra for baby heller:(

Ville tatt det opp med jordmor, og fått henne til å skrive til føden. Eller fastlegen også går jo, få de til å skrive en henvisning til samtale om at du har uutholdelige smerter og ønsker igangsettelse pga du ikke klarer å ha det sånn lengre, du skal jo være i stand til å ta deg av barna dine også. Så om du føler at du ikke klarer å fungere sånn som dette så må de jo kunne gjøre noe

• Liker
Reactions: MSR
Ja takk for tipset, skal gjøre det:arghh: Kommer jo nesten ikke til å greie å føde med denne smerten i tillegg.. Håper epidural eller noe sånn kan hjelpe ihvertfallo_O

Sniker fra april. Du kan sannsynligvis få opiater selv om du ikke kan ta nsaids (ibux etc), hvis ryggen er så ille at ulempen ved å gå med den sånn er større enn ulempen med medisinene. Hilsen en som har gjort litt research på det pga hatt mye trøbbel med ryggen tidligere og frykter at mange kilo ekstra foran kan gi meg store problemer mot slutten...

Kan ikke si noe sikkert om du kan få igangsettelse eller ikke, annet enn at det dessverre er veldig strengt og ikke så lett å få gjennom før det er fare for babyen.
Du sier du har prøve fysio og akupunktur - jeg ville rett og slett ha bestilt time til en kiropraktor eller osteopat. De har ulike kompetanseområder så det kan være at en annen form for behandler kan få hjulpet deg bedre med disse smertene.
God bedring ❤️

Sniker fra juni2021.
Jeg fødte første barn i 2017 og jeg ble igangsatt pga bekkenløsning. Hadde så smerter at jeg nesten ikke klarte gå. Jeg sa jeg ikke orket mer og ble satt i gang 5 dager senere. Dog i uke 39.

Tusen takk for forskjellige innspill! Er villig til å prøve hva som helst:hungover: Har en fire åring som skal tas vare på i tillegg, så det føles helt håpløst.. Men jeg skal snakke med lege igjen over helga og ta opp både det med medisiner og evt igangsettelse.

Back
Topp