Hjeeelp!

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Uwæææ, dere må roe meg ned litt her. Da jeg kom for å hente Felix i barnehagen i dag, så hang det en lapp i garderoben om at et barn i barnehagen har fått lus. Mens jeg sto der og hyperventilerte så kom det heldigvis en mye mer proff mamma, som kunne fortelle meg at jeg måtte dra på apoteket og kjøpe lusekam. Nå har vi kjøpt lusekam, noe hårgreier som skal brukes dersom han faktisk får lus, og et produkt som kan brukes for å forebygge at han får det. 

Har noen av deres barn hatt lus? Hvordan oppdaget dere det i såfall? Gikk det greit å bli kvitt det igjen? Hvor ofte bør jeg sjekke med den lusekammen? Er det lett å se dersom jeg får kjemmet ut lus på et hvitt tøy eller på den hvite vasken, eller kan det hende jeg overser det? Er det stor fare for at jeg ikke kjemmer godt nok, og dermed ikke oppdager lus? Det står på lusemiddelet at det ikke kan brukes på barn under 2 år, hva i all verden kan man gjøre om mindre barn får det? 

Kan noen be meg om å ta meg sammen litt, og fortelle meg at dette er noe alle mødre må fikse? Vanligvis pleier jeg å være forberedt på det meste, men jeg tror jeg totalt har fortrengt tanken på at barna kan få lus.
 
Har faktisk ikke hatt lusa i hus her enda.... heldigvis.

Det har hengt lapp i barnehagen om at noen har lus, men har bare sett etter på henne. Ikke brukt lusekam. Håper jeg hadde sett det, eller så hadde hun vel begynt å klø ganske fort....

Vi har middel her, i tilfelle hun skulle fått det, men håper vi slipper :)
 
Har ikke opplevd det, men ville nok tatt det med ro. Og er helt sikker på at du fikser det veldig fint om noen av dine skulle få det:) Du er en av mine forbilder hva gjelder mammaer, så jeg har troa på deg!!:)
 
Ingen av mine har hatt det, jeg er en av de som har angst for det så her har vi rutine hver søndag bruker de urteshampoo som skal virke forebyggende også drar jeg gjennom med lusekam. Jeg passer også på at de er kortklippet slik at det er enklere for meg å lete :/
 
Back
Topp