Sicily skrev:
heidu skrev:
IKKE slutt i jobben! Ihvertfall ikke nå mens du er gravid. Er jo mye dere selv kan gjøre for å bedre deres egen arbeidssituasjon. For eksempel organisere dere i LO og kreve tariffavtale for å få opp lønna. De kan også hjelpe dere med at sjefen forsurer arbeidsmiljøet deres. 6 timers arbeidsdag er jo under normalen, da. Det vanlige er 8-timers dag, så akkurat der synes jeg ikke du har noe å klage på. Nå er også LO's Sommerpatrulje på veien. Hvis du syns din arbeidsplass trenger et besøk, ring 8 100 1999.Sicily skrev:
Det fins også mulighet for å søke svangerskapspenger på psykososialt grunnlag. Da beholder du alle rettigheter som arbeidstaker, samtidig som du slipper å dra på jobb mens du er gravid.
Snakk med NAV om dette.
Så du mener Nav skal gi henne penger fordi hun ikke trives i jobben!?! Fy... sånne holdninger som gjør rmeg irritert!!!
Dersom mistrivselen er i en slik grad at det tilfredsstiller kravene for svangerskapspenger, så hvorfor ikke? Det må fortsatt søkes om, og jeg ser ikke helt problemet? Hva er det som irriterer sånn med det?
Flott holdning! Ikke rart antall unge mennesker på trygd har eksplodert.. Foretrekker å jobbe jeg. Behold jobben til du finner deg en ny selvfølgelig.