Hjeeelp, trenger råd ASAP

Høne_mor84

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
.....Er så jævlig kvalm....hva hjelper? Har ikke medisiner...åååå Gud hjelpe meg!!:hungover::depressed::grumpy: ingen smilyer klarer å komme i nærheten av å beskrive kvalmen...! Be careful what you wish for!

.....Er så jævlig kvalm....hva hjelper? Har ikke medisiner...åååå Gud hjelpe meg!!:hungover::depressed::grumpy: ingen smilyer klarer å komme i nærheten av å beskrive kvalmen...! Be careful what you wish for!
Jeg har kanskje ikke så gode råd. Jeg er sykmeldt og har bedre stunder innimellom nå. For meg hjelper det å ligge på siden, være minst mulig i bevegelse.. spise litt og litt etter jeg har våknet. Gjerne tørr brødskive med skinke (noe jeg aldri spiser ellers).

Hadde ei uke jeg spise mye potetgull. Så jeg tror det er individuelt hva som hjelper, noen spiser Ritz kjeks (noe jeg spiste i forrige svangerskap).

Hvis det blir for ille så snakk med lege.

:anyone:(:confused013tidligere har det hjulpet med sitron, nå hjelper ikke det engang. Lenge siden jeg har vært så kvalm under svangerskap :oops:

Jeg har kanskje ikke så gode råd. Jeg er sykmeldt og har bedre stunder innimellom nå. For meg hjelper det å ligge på siden, være minst mulig i bevegelse.. spise litt og litt etter jeg har våknet. Gjerne tørr brødskive med skinke (noe jeg aldri spiser ellers).

Hadde ei uke jeg spise mye potetgull. Så jeg tror det er individuelt hva som hjelper, noen spiser Ritz kjeks (noe jeg spiste i forrige svangerskap).

Hvis det blir for ille så snakk med lege.
Takk for svar. Har kun vært så kvalm tidligere, og då hjalp det med sitron, nå gjør det meg kvalmen også..Uff!
Begynte i uke 9, er i uke 10, håper det gir seg snart!

:anyone:(:confused013tidligere har det hjulpet med sitron, nå hjelper ikke det engang. Lenge siden jeg har vært så kvalm under svangerskap :oops:
En ting til som har hjulpet meg er å ha en nøytral matpakke på nattbordet, slik at jeg kan ta en bit om natta eller før jeg står opp. I jula våknet jeg om natta å brekte meg :hungover:

En ting til som har hjulpet meg er å ha en nøytral matpakke på nattbordet, slik at jeg kan ta en bit om natta eller før jeg står opp. I jula våknet jeg om natta å brekte meg :hungover:
Uff! Hørtes grusomt ut, her er spyen i halsen konstant! Takk for tipset, lurt!

Har du vurdert postafen? Det er reseptfritt og skal trygt kunne tas under svangerskap.

Jeg sliter veldig med kvalmen, er 100% sykemeldt og har vært kvalm konstant siden julaften. Jeg syntes det hjelper å gjøre ting som gjør at jeg tenker på noe annet enn kvalmen. Så her kommer et veldig uvanlig og litt rart tips!

Den ene lille pausen jeg får er når jeg blir med sambo på en joggetur (30-40 min i rolig tempo). Jeg er kvalm både før og etterpå og har like lite lyst til å bli med hver gang, men det er verdt det. Å jogge er det verste jeg vet av trening så da bruker hjernen min kapasitet på å tenke at dette var slitsomt, istedenfor på kvalmen. Det funker nok ikke for alle, men om du har muligheten til å jogge kan det være verdt å prøve! Alternativt prøv en rolig gåtur, inviter ei venninne på middag, bli med på kino - alt som får deg til å tenke på andre ting!

Postafen hadde null virkning på meg. Så om du prøver det uten virkning - kontakt legen din og få noe annet på resept! Jeg måtte få Afipran på det verste, tok bare når det var skikkelig ille men det var life savner for meg.

Takk jenter. Her skal alt prøves. Er ikke kvalm på morgen/dag, men ettermiddag og kveld er grusomt mtp kvalmen. Blir helt slått ut!

Hei! De har sånn kvalmeatmbånd på apoteket som også kan hjelpe, det heter seaband og kan være verdt å prøve

Prostafen er lifesavertips: kjøp på farmasiet.no er halv pris eller mer å spare, evt be om å få det på resept. Da får du 100 stk til prisen av 10 stk
Wow! For et bra tips! Jeg brukte to pakker Postafen, før jeg fikk Phenergan på resept. 100 stk til samme pris som 10 Postafen... :D

Ellers så hadde jeg god nytte av seaband. Folk kan si så mye de vil at det er placebo, men de funket for meg. Ble bare veldig øm der kula sitter.

Ingefær øl (den fra Ringnes) hjalp meg. Tok et par ganger en liiiiten bit rå ingefær, og det ga umiddelbar virkning.
Ellers så ga kvalmen seg i uke 8-9, det var fantastisk!! :dance008

Wow! For et bra tips! Jeg brukte to pakker Postafen, før jeg fikk Phenergan på resept. 100 stk til samme pris som 10 Postafen... :D

Ellers så hadde jeg god nytte av seaband. Folk kan si så mye de vil at det er placebo, men de funket for meg. Ble bare veldig øm der kula sitter.

Ingefær øl (den fra Ringnes) hjalp meg. Tok et par ganger en liiiiten bit rå ingefær, og det ga umiddelbar virkning.
Ellers så ga kvalmen seg i uke 8-9, det var fantastisk!! :dance008

Ville også ha anbefalt ingefær men de anbefaler det ikke lengre.

Back
Topp