hjeeelp, gravid igjen

duddlo

Første møte med forumet
rådvill mamma til jente på 10mnd.Har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen.Men... har ikke barnehageplass eller dagmamma til lille trille, så da kommer jeg meg ikke ut i jobb igjen og da har jeg jo ikke rett til foreldrepenger med nestemann[:(] Sambo er ikke særlig intr i et barn til, vi har jo ikke råd m bare en inntekt. Abort virker som eneste utvei, men hallo , ammende mor tar abort? vet ikke lenger hva jeg vil, hva hadde dere gjort?

Men er du sikker på at du ikke har rett på foreldrepenger da?
Du må i alle fall snakke med NAV før du bestemmer deg for noe.

Lykke til og klemmer fra meg uansett hva du velger!

Hmmm...Kjip situasjon...Sier du opp jobben og får dagpenger har du krav på permisjon fra det...
Eller hva med å prøve å finne en jobb så du kan jobbe når sambo kommer hjem?

ORIGINAL: LeneV

Men er du sikker på at du ikke har rett på foreldrepenger da?
Du må i alle fall snakke med NAV før du bestemmer deg for noe.

Lykke til og klemmer fra meg uansett hva du velger!

Er vel ikke direkte noen nye regler...Man må fremdeles dekke opp inntekt 6 av de 10 siste mnd'er...
Jeg fikk 17mnd'er mellom de 2 første her og da mangla jeg 1mnd med lønn for å få nye foreldrepenger![&o]

Jeg mener at du har rett på foreldre penger, hvis du har det med jenta di nå!Forldrepenger går under som vanlig inntekt som om du skulle vært i jobb!Det er jo bare 14 mnd mellom mine to og jeg rakk ikke jobbe noe særlig mellom de to og jeg hadde fulle rett på foreldrepenger!

Lykke til!!Husk at det er du som må ta avgjørelsen til syvende og sist, for det er du som skal leve med den og ikke samboeren din!!!Jeg vet hvordan du har det og det er ikke noe god situajson å være i, men stol på deg sjøl og lytt til deg sjøl!!

masse klemmer til deg!!!

Jeg ville ikke nølt! Tenk på hvor heldig du faktisk er som kan få barn og som er gravid igjen.. Vi er flere her inne som ikke har det like enkelt og faktisk blir missunnelig når vi kan lese om dere som blir gravide så lett... Tanken på abort ville jeg ikke vurdert en gang, det er faktisk et liv som har begynt å spire hos deg, du vet det?:)
Skulle så INDERLIG ønske det var meg som var gravid nå, uff - men dog ikke![:o]

Lykke til da [:)]

[8D]om du hadde jobb før forige svangerskap og fikk fødselspenger regnet ut fra dem har du krav på nye nå. Man blir ikke lengre straffa for og få to tette barn.[:D]

Back
Topp