HJEEELP!! Ang melk....

Sonic

Glad i forumet
Har amma mini siden fødsel, hatt godt med melk, til tross for keisersnitt, mn nå synes jeg det har blitt lite melk!! Kan jeg miste melka?? Hva gjør jeg?!?!?!?   HJEEELP!!!!

Du har nok ikke mista den! Den har bare stabilisert seg!! Slapp av- hos meg kjennes det ikke ut som det er noe i pupsa i det hele tatt, men har melk for det om!!![;)][;)]

Er du i tvil kan det være lurt å veie før og etter amming på helsestasjonen[;)]

Takker for svar! Merker e nesten daua her... Huff... Fra å ha MASSE melk til nesten plutselig å ha teposer til pupper 

ORIGINAL: Sonic

Takker for svar! Merker e nesten daua her... Huff... Fra å ha MASSE melk til nesten plutselig å ha teposer til pupper 

Her også... Jeg fylte jo 260 ml på hver pupp jeg... Nå er det så å si helt tomt på venstre.. Og minket på høyre, men har akkurat nok i høyre da. Men må få resept på nesesprayen av legen.

Ja kan hende det bare er problemer med utdrivningsrefleksen, at du trenger nesesprayen - eller at du har tette melkeganger , og da funker det best med lecitin. Ellers så er det jo opp og ned hos meg hvor mye melk det er i puppene. Til tider går jeg rundt og lekker som en sil, mens andre dager så føler jeg meg helt tom. Du kan jo bruke pumpe for å få opp melkemengden også da. Amme te og bruk av honning fungerer perfekt for meg. Har tatt en ss honning hver dag i svangerskapet

Har fått resept på nesespray i dag hos legen på helsestasjonen. Føler at e ikke har nok melk, noe lille Tobias gir uttrykk for om kvelden. Det e da han ikke bi fornøyd med bare puppen. Når e pumper så får e ut alt mellom 70-130 ml.. Etter e brukte spray(kjøpte en på legevakta på mandag) så får e ut mellom 130-160 ml. Og nu har e melkespreng på dagen også [:D] Ikke bare på mårran. Lenge sia e har hatt det.

Får man mindre melk av keisersnitt altså? Det kan UMULIG jeg ha fått.. våkner ikke jenta i løpet av natta har jeg mer melk enn en ku, jeg lover!!

ORIGINAL: Eldorado

Får man mindre melk av keisersnitt altså? Det kan UMULIG jeg ha fått.. våkner ikke jenta i løpet av natta har jeg mer melk enn en ku, jeg lover!!

Nei en får ikke mindre melk av keisersnitt. Men kanskje det har med at mange sliter med å amme etter keisersnittet og at en dermed ikke utløser hormonet oxotocin? Jeg fikk nesesprayen allerede på sykehuset (hadde hastekeisersnitt). Aner egentlig ikke. Jeg har hatt masse melk fra dag 2.

ORIGINAL: Macette

ORIGINAL: Eldorado

Nei en får ikke mindre melk av keisersnitt. Men kanskje det har med at mange sliter med å amme etter keisersnittet og at en dermed ikke utløser hormonet oxotocin? Jeg fikk nesesprayen allerede på sykehuset (hadde hastekeisersnitt). Aner egentlig ikke. Jeg har hatt masse melk fra dag 2.

Ah, sånn ja :) hehe! Jeg fikk også hastesnitt, men jeg fikk ingenting. Men fikk da masse melk etter et par dager allikevel :)

Back
Topp