HJEEELP *amming*

Lamaze

Glad i forumet
Gutten vår på 4 mnd har siden onsdag vært et mareritt til de aller fleste måltider.. Han hyyyler bare jeg legger ham i ammestilling (før jeg i det hele tatt har lagt han til brystet).. vrir og bukter seg og skriker til han blir rød i ansiktet.. dersom jeg tar han bort fra brystet, legger han på rygg f.eks. blir han helt stille nesten med en gang. Men tror han er sulten likevel! For når vi "lurer" med hysjing, rangling og sukkervann (VET at man ikke skal lokke med sukker, men hva skal man gjøre da? bare la ham sulte?) så kan han plutselig spise godt, men langt i fra hver gang da.. Jeg er heldigvis ekstremt lettmelket så de fleste måltider får han i seg noen dråper som har rent inn i munnen hans når jeg har lagt ham til så LITT næring har han jo fått i seg forhåpentligvis..

Det er lenge siden han begynte og gnage på hendene, men det har det blitt mye mer av de siste dagene.. Han gnager og suger på hendene sine og fingrene våre HELE tiden og han sikler mye mer enn han har gjort.. Så jeg tror kanskje det kan være tenner inn i bildet? Kan dette føre til sånne situasjoner under måltidene som jeg har beskrevet over, eller er det bare et tilfeldig sammentreff?

Jeg lurer altså på HVA KAN VÆRE GRUNNEN TIL DETTE? Og hva kan jeg gjøre for og få ham til å spise uten så mye dramatikk?!

Vil også bare legge til at enkelte måltider har det gått helt bra, så tror ikke det er noe som er vondt eller noe...

har det noe å si hvilken pupp det er? hvordan han ligger? jeg måtte teste litt forskjelige stillinger med min lille. hun hyyylte noen ganger og ville ikke spise. fant desverre ikke ut av det og stresset rundt, men alt gikk d bra til slutt!
kanskje sjekke ut ammehjelpen?

Det kan være mange grunner til dette. Men du kan ikke sammenlikne flaskemating og amming fordi barna ligger i en annen posisjon ved flaskemating som er "bedre" for rygg/nakke. Har du prøvd å ligge å amme? Hvordan går det å amme om natten?

Jeg ammet førstemann liggende i senga til hvert måltid fordi vi fikk samme problemer som deg da han var 2 måneder. Fant til slutt ut at det var pga KISS (www.kiss-kidd.no), så hver gang han ble lagt i ammestillingen fikk han vondt i nakken, og han slengte seg bak, men ved flaskemating var han helt rolig. Når han ble behandlet kunne jeg amme som normalt!

Andremann er det sjeldent jeg kan amme i vanlig vuggestilling fordi han er nyskjerrig, det har han vært siden han var 4 måneder. Må alltid gå inn på et mørkt rom (viktig at det er mørkt!) å amme, som oftest liggende.

Hvis du ikke har sjekket gullet ditt opp hos manuellterapaut ville jeg gjort det (IKKE kiropraktor, de kan ikke behandle KISS-barn). Ellers virker det jo som barnet ditt får i seg noen dråper fordi du har lett utdrivning, dette er bra. Også anbefaler jeg deg å prøve å ligge å amme. [:)] Og prøve å unngå mye flaskemating, slik at det ikke ender med at barnet ditt foretrekker flaske istedet for bryst pga. melken kommer fortere med flaske.

Hadde en liten periode her og når hun var 2 mnd.
Det eneste som funka da var å stå og amme, eller vente en liten stund.

ORIGINAL: *April*

Det kan være mange grunner til dette. Men du kan ikke sammenlikne flaskemating og amming fordi barna ligger i en annen posisjon ved flaskemating som er "bedre" for rygg/nakke. Har du prøvd å ligge å amme? Hvordan går det å amme om natten?

Jeg ammet førstemann liggende i senga til hvert måltid fordi vi fikk samme problemer som deg da han var 2 måneder. Fant til slutt ut at det var pga KISS (www.kiss-kidd.no), så hver gang han ble lagt i ammestillingen fikk han vondt i nakken, og han slengte seg bak, men ved flaskemating var han helt rolig. Når han ble behandlet kunne jeg amme som normalt!

Andremann er det sjeldent jeg kan amme i vanlig vuggestilling fordi han er nyskjerrig, det har han vært siden han var 4 måneder. Må alltid gå inn på et mørkt rom (viktig at det er mørkt!) å amme, som oftest liggende.

Hvis du ikke har sjekket gullet ditt opp hos manuellterapaut ville jeg gjort det (IKKE kiropraktor, de kan ikke behandle KISS-barn). Ellers virker det jo som barnet ditt får i seg noen dråper fordi du har lett utdrivning, dette er bra. Også anbefaler jeg deg å prøve å ligge å amme. [:)] Og prøve å unngå mye flaskemating, slik at det ikke ender med at barnet ditt foretrekker flaske istedet for bryst pga. melken kommer fortere med flaske.

Takk for et langt og grundig svar..[:)] Han har aldri fått flaske og jeg håper i det lengste og ikke bruke det... Jeg tenker som så at nå er han så stor at dersom jeg skal erstatte puppen med noe kan det like gjerne være grøt siden jeg har veldig mye melk, men jeg vil jo helst vente til han er 6 mnd før vi introduserer det også.. Så jeg håper at ammingen går seg til[:)]

Som jeg skrev i HI så er det enkelte måltider det går helt bra så tror ikke han har vondt noen steder.. Og de gangene det ikke går bra så nekter han like mye om jeg sitter, står, ligger eller går..[&:]

Back
Topp