Gutten vår på 4 mnd har siden onsdag vært et mareritt til de aller fleste måltider.. Han hyyyler bare jeg legger ham i ammestilling (før jeg i det hele tatt har lagt han til brystet).. vrir og bukter seg og skriker til han blir rød i ansiktet.. dersom jeg tar han bort fra brystet, legger han på rygg f.eks. blir han helt stille nesten med en gang. Men tror han er sulten likevel! For når vi "lurer" med hysjing, rangling og sukkervann (VET at man ikke skal lokke med sukker, men hva skal man gjøre da? bare la ham sulte?) så kan han plutselig spise godt, men langt i fra hver gang da.. Jeg er heldigvis ekstremt lettmelket så de fleste måltider får han i seg noen dråper som har rent inn i munnen hans når jeg har lagt ham til så LITT næring har han jo fått i seg forhåpentligvis..
Det er lenge siden han begynte og gnage på hendene, men det har det blitt mye mer av de siste dagene.. Han gnager og suger på hendene sine og fingrene våre HELE tiden og han sikler mye mer enn han har gjort.. Så jeg tror kanskje det kan være tenner inn i bildet? Kan dette føre til sånne situasjoner under måltidene som jeg har beskrevet over, eller er det bare et tilfeldig sammentreff?
Jeg lurer altså på HVA KAN VÆRE GRUNNEN TIL DETTE? Og hva kan jeg gjøre for og få ham til å spise uten så mye dramatikk?!
Vil også bare legge til at enkelte måltider har det gått helt bra, så tror ikke det er noe som er vondt eller noe...
Det er lenge siden han begynte og gnage på hendene, men det har det blitt mye mer av de siste dagene.. Han gnager og suger på hendene sine og fingrene våre HELE tiden og han sikler mye mer enn han har gjort.. Så jeg tror kanskje det kan være tenner inn i bildet? Kan dette føre til sånne situasjoner under måltidene som jeg har beskrevet over, eller er det bare et tilfeldig sammentreff?
Jeg lurer altså på HVA KAN VÆRE GRUNNEN TIL DETTE? Og hva kan jeg gjøre for og få ham til å spise uten så mye dramatikk?!
Vil også bare legge til at enkelte måltider har det gått helt bra, så tror ikke det er noe som er vondt eller noe...