HJEEEEELP!!! duo, kombi??

vær87

Forelsket i forumet
driver å ser på barnevogner.
jeg har ikke peiling på slikt...
vurderer brio vogn, men hva er forskjellen på kombi og duo??!?!?!?!

Jeg hadde BRIO kombi til min eldste sønn for snart 12 år siden, og var kjempe fornøyd med den da. Så fornøyd at vi har kjøpt det denne gangen også [;)] Noen mener kanskje den er stor og litt tung i forhold til andre vogner på markedet om dagen. Men jeg syntes det er en solid vogn skapt for dette klima [:)]

Kombi er med bagg som man tar ut når barnet skal begynne å bruke sportsdelen. Da gjøres på en måte liggedelen omm til sportsdel. Duo er en liggedel og en sporstvogndel, og ikke bagg. Vet ikke om du skjønte det jeg prøvde å forklare nå, er ltt dårlig på det [:D] hahaha..

Kombi er når du legger bag, gjerne myk bag oppi sportsdelen.
Duo er hvor baggen er hard og monteres på understellet. Og sportsdelen er en egen del som ikke sitter på vogna i det hele tatt.

Hadde kombi sist, og fordelen med det er jo at du kan ta med deg baggen overalt, bare løfte hele bagen ut av vogna med ungen og alt. Emil sov mye i bagen som sto i sofaen. Dette blir litt mer tungvindt med duo hvor bagen "sitter fast" og er gjerne tyngre.
Har valgt duo denne gangen rett og slett pga utseendet[;)]

Skal du ha en duo vogn vil jeg anbefale at du hvertfall har en lett bilstol. Sånn at det er lettere å få med seg barnet inn. På besøk, hjemme eller steder du ikke trenger å dra med hele vogna. Steder med mye trapper feks.
Brio har jeg ingen erfaring med...

Duo-vogn er understell hvor du kan bytte på å ha liggedel/bag (nyfødt) eller sittedel/sportsdel for litt eldre barn.
På kombi-vogn ligger bagen oppi sittedelen, de får du liksom ikke byttet på. Der sitter sportsdelen fast på understellet. [:)] Mange anbefaler duo, fordi de mener at kombi fort kan bli trang pga bagen ligger oppi sittedelen, og at det ikke er bag og sittedel hver for seg. Pluss at noen mener sittedelen på kombi fort kan bli slitt når man tar bagen ut av vognen hele tiden. Har vel litt å si på kvalitet også vel. Men jeg kjøpte meg Simo kombi og er sååå fornøyd! Gleder meg til å bruke den, for den var så utrolig lett og god å trille[:D]

Kombivogner er ofte mye smalere i bag-delen enn hvis du velger duo. På Simo utgjorde det nesten 10 cm i breddeforskjell. Derfor har vi valgt en duo-løsning, og anbefaler det p ådet sterkeste.

Jeg hadde brio kombi sist og skal bruke den nå også. Kjempe fornøyd! Bagen er ikke liten i det hele tatt.

Ungen min fikk plass i bagen til han var godt over et halvt år og han er lang. Noe lenger enn det trenger man ikke bag for da vil barnet sitte.

Vi har kombi-vogn etter forrige gang, og er superfornøyd med den! Bagen er ikke liten i det hele tatt, vi brukte faktisk voksiposen oppi vognbagen uten problemer! [:)] Lykke til med valget! Ikke lett det å bestemme seg...

Moutain buggy er ein duo vogn med liten bag [:)] Gleder meg til å ta den i bruk!! Eg hadde Teutonia kombi vogn sist. Soft bag funka jo greit det, men var ikkje fornøyd med at den bare blir satt inn i vogna liksom...No får eg ein bag som er festa til vogna, kan ta baggen lett av og bære den med meg [:)] Baggen er faktisk like stor/like liten som soft baggen baggen eg hadde sist, bare litt meir robbust!

Vi kjøpte splitterny brio duo vogn! =) vi så først på combi men den er litt mindre i bagg delen! =) samt vi skal bruke bilstol i bilen og ikke baggen..

Har duo. SKulle jeg valgt igjen gadde jeg tatt kombi. Når man har duo må man ha ekstra oppbevarigsplass til den delen du ikke bruker. Og begge delene tar stor plass.
Helt klart kombi for min del, men blir visst ikke kjøpt noe ny vogn her i huset så jeg må nok bruke combien

ORIGINAL: bambina85

Kombivogner er ofte mye smalere i bag-delen enn hvis du velger duo. På Simo utgjorde det nesten 10 cm i breddeforskjell. Derfor har vi valgt en duo-løsning, og anbefaler det p ådet sterkeste.

Ja, men hvis man har valgt f.eks SImo kombi, så blir den mye større bagvogn enn alle duovogner igjen når man bygger den ut. [;)] Den har også finere fasong enn duoen, og barnet har alltid med seg sitt private lille sovested. DUobager kan tas av og bæres de også, men ikke på langt nær så lett og hendig som en kombibag. Med unntak av bagen til Bugaboo Cameleon, for den er så lett i seg selv. Hele vogna veier bare 9 kg.

ORIGINAL: Sicily

Ja, men hvis man har valgt f.eks SImo kombi, så blir den mye større bagvogn enn alle duovogner igjen når man bygger den ut. [;)] Den har også finere fasong enn duoen, og barnet har alltid med seg sitt private lille sovested. DUobager kan tas av og bæres de også, men ikke på langt nær så lett og hendig som en kombibag. Med unntak av bagen til Bugaboo Cameleon, for den er så lett i seg selv. Hele vogna veier bare 9 kg.

Sant, sant :-)

tusen takk for all hjelp :)

da blir det bare å vente å se hva jeg bestemmer meg for...... [8|]

ORIGINAL: Sicily

Og jeg har en gammel Simo Bagvogn fra 2000 (er ikke å få kjøpt lenger) som er en god, gammeldags barnevogn. Kun bag-del på understellet (som en Duo-vogn med bare bag-delen) og så har jeg egen sportsvogn/trille når barnet blir så stort at det går over til mer sporty vogn.
Jeg har også kjøpt en bærebag som passer oppi hoved-bagen på vogna, så den kan jeg begynne med.
Når jenta mi vokser ut av bærebag'en, så fortsetter hun å sove direkte i bagvogn-delen på vogna.

Superfornøyd med vogna, den er først og fremst solid, nydelig, klassisk, litt gammeldags av utseende og SUPERPRAKTISK.
Dette er mitt tredje barn, så jeg setter mer pris på en SOLID og STØDIG vogn fremfor en moderne, lett vogn med liten bag.
Til vinteren har min bagvogn GOD plass til voksipose/skinnpose.

Dessuten er det alltid artig med en "ny" vogn når barnet har blitt nærmere et år.

[:)]

Back
Topp