Hjalp besteforeldre med å kjøpe inn utstyr til babyen?

M

Moderator Marte

Guest
Blei dokker sponsa av besteforeldre når dokker skulle kjøpe inn vogn, bilstol og andre større ting?
Eller kanskje besteforeldra heller ville strikke eller kjøpe babyklede? :)
 
Med nr 1 har mine foreldre sponset halve barnevogna, siden de også har gjort det for mine søsken. Ellers har de tatt vare på leker og klær (som fortsatt er pene og brukenes) fra da jeg var liten som vi har kunnet bruke. Ellers har mamma strikket litt tøy og både hun og svigermor har strikket babyteppe.
Ellers har vi kjøpt alt selv.
Nå har vi stort sett alt vi trenger til nr 2, og det lille vi mangler kjøper vi evt. underveis.
 
Vi fikk en stor sum fra mine besteforeldre før førstefødte kom til verden. Pengene var i utgangspunktet en innflyttingsgave, men siden vi hadde det meste av møbler o.l. ble mye av pengene brukt til babyutstyr.
 
Svigers og min far kjøpte barnevogn til oss denne gangen:) Fikk vogn av svigers til storebror også. Og pappa kjøpte Stokke sleepi mini. Den har vi tatt vare på og skal bruke denne gangen også.

Mamma lagte walk in closet til oss som overraskelse sist mens vi var på sykehuset og vi fikk litt møbler og diverse til leiligheten vi bodde i.

Er i en annen situasjon nå. Eier hus og har egentlig alt vi trenger, men alle besteforeldrene kjøper ofte klær, sko og gaver til storebror og lille i magen. De klarer ikke helt å stoppe:hilarious:
 
Her kjøpte vi først vogn selv. Men så var det en tante av mannen som ønsket å spandere den på oss, og kom med en konvolutt med det den kostet. Veldig overraskende, og generøst!

Svigerforeldrene insisterte på å betale for en god vognpose til oss, så den har de betalt. I tillegg har svigermor strikket hentesett, teppe og masse fint, og de har kjøpt litt babytøy. De har også nylig overført en god pengesum til mannen. Det hadde ikke med babyen å gjøre, men at hans søstre hadde fått, og så ville de gi likt til oss. Selv om mannen har god inntekt.

Foreldrene mine kommer med nye babyklær o.l. hver gang vi treffes. Mamma har også strikket en hel del. De kjøpte sprinkelseng med madrass til storebroren da jeg ventet han, pluss en del andre ting den gang.

Svigerinnen min har lånt oss en nydelig vugge.

Så vi har jammen fått mye hjelp! :)
 
Back
Topp