ORIGINAL: Årolilja
T har kjøpt do sete til henne da, med trapp haha [:D] Og hun er såå stolt av den og vil sitte på do ofte..men likevel....når hun tisset på seg første gang ble hun helt fra seg haha så jeg måtte forklare henne at det gjorde ingen ting og vått på gulvet kunne tørkes opp osv..hehe
Vi forsøker i barnehagen i dag da, de tar på bleie ved soving og utelek. Blir spennende å høre hvordan det går.
I går (endelig) fikk jeg somlet meg til å kjøpe ny seng [:D] og dere skulle sett hvor stolt hun var!! Maste som en gal om at vi måtte sette den opp i går.
"Mamma nå er det mørkt ute så nå kan jeg legge meg vel? " osv hahaha
Det var så stas at hun gikk ikke ut av senga en en eneste gang, og ikke før jeg kom inn itl hene i dagmorges heller [:D] Får se hvordan det blir i dag da, hun finner vel ut at det er gøy å stå opp hehe
Vilde fikk sin seng på julaften. [:)] Da hadde vi satt den opp uten at hun visste det, tatt bilde, og pakket inn bildet som julegave! [:D] Det slo an, det! Gledet seg til å legge seg når vi kom hjem fra bestemor!
Når det gjelder bleieslutt så har jeg nesten litt dårlig samvittighet, for det er de i barnehagen som har tatt det meste av oppfølginga der! [&:] Vi har stort sett bare holdt forsyningen oppe med truser og skift, og hun har vært mye flinkere der enn hjemme.... Men det kan jo ha litt med at alt er mindre stress i bhg, og at vi har hatt litt mye å gjøre med huskjøp(!) og klargjøring til foto & visning hjemme, så har ikke hatt tid til å ha tålmodighet der... Men nå er vi over kneika, og det er bare bleie natt, dagsoving og utelek + lange bilturer.
De første uhellene hun hadde hjemme var tilsynelatende traumatiske for Vilde også... [:(] Hun gråt såååårt, og jeg måtte virkelig trøste og forklare at det ikke gjorde noen verdens ting! Deretter ble det bare ubehagelig, spesielt den gangen hun tisset inne på Byggmakker, og vi ikke hadde med noe skift... Hehehe... Det var på baderomsutstillinga, så jeg rappa en dorull og dytta masse papir mellom beina på henne! [8D] Så la jeg en pose på bilsetet når vi skulle kjøre hjem... Hehehe...
Ang Jenny og doskrekk.... Jeg har hørt at det kan hjelpe å lese bok om det å bæsje på do, gjerne PÅ do, noe som kan skape litt mer forståelse for det hele... det kan hjelpe henne til å slappe av litt på do også, kanskje...? [:)]
ORIGINAL: Årolilja
Har funnet ut det at med Jenny er det bare servere endringer med stor entusiasme og fremlegge det slik at hun er heldig osv, og automatisk gleder hun seg til det. Hun gledet seg villt til å bytte barnehage hehe og kunne nesten ikke holde ut å vente på at vi skrudde opp storjente sengen. jeg tok henne med når vi handlet den også og det var stooor stas.
Jeg gruet meg jo til å dra på ferie uten henne i høst, redd for hvordan hun ville ta det, men jeg fremla det slik at hun var så heldig som skulle på ferie på fjellet med bestefar og gjengen. Og hun var super glad og hadde nesten ikke tid til å si hadet til meg. Det hun ikke visste var at mor sto med flybillett til Egypt i lomma og ferdigpakket koffert hehehe [:D] Men da var det jo ikke jeg som reiste fra henne, det var henne som skulle noe gøy[:D]
Men bæsje i do problemet har jeg ikke klart å løse enda da...i går bæsjet hun etter hun hadde lagt seg så det er helt tydelig at hun holder seg!
Har lokket med sjokolade og hun er klar over det og går rundt å sier at hun får sjokolade første gang hun bæsjer i do, men hun kan godt spare den til i morgen..haha
Entusiasme funker braaaaa her også! Og hun bruker det litt på de (alle) mindre barna på avdelingen også... hehehe...
ORIGINAL: nygarda
Hehe ja det er vel bare å sette i gang produksjonen her, for det å bli storesøster vil jo løse alle verdens problemer virker det som... [;)]
Nå har hun begynt å si fra i bhg om at hun må bæsje, så her er det ting på gang. Veldig flink! Men så er det denne bleien som hun vil ha på likevel da. Kanskje vi får si at vi ikke har flere bleier? Men da kommer hun til å forlange at vi kjøper flere når vi er på butikken. Hun er ganske så utspekulert og smart denne dattra vår! [8D]
Bare å sette igang? Heldig du! Jeg vil også bare sette igang snart, men må ha fast jobb og jobbe litt til før jeg kan det med god samvittighet.... Kanskje innen et par år...? [&:]
kjøp noen formsydde, kule tøybleier! Da kjenner de at det er vått, og det blir ofte lettere å slutte siden de er bevisste på når det er tiss i bleia! ;)
ORIGINAL: MiniSatan
Åh, gleder meg til å slutte med nattbleie jeg altså. Da er vi HELT ferdige! Men akkurat det er en stund igjen, virker det som. Bleiene veier mange kilo hver eneste morgen. [8D]
Bruker DU nattbleie også?? [X(]
hehehehe.... Sorry. Måtte bare!
Men fra spøk til revolver, Mini: Ang dagsoving. Når legger du henne, og når står hun opp? Vilde er i seng 19.30-20.00 på hverdagene, prøver før men klarer det sjelden, og står opp kl 06, så jeg ser for meg at det blir soving en stuntd til, dessverre... Men i helgene sover hun kun dersom vi er på biltur, og da er tempoet alltid lavere, pluss at vi sover lenger. I dag sto hun først opp 6, herjet litt i sengen med meg, så sovnet hun og vi sto opp 9....