Hjøølp (ang bleieslutt)

Sovinga er vi ferdige med...

men så var det å slutte med bleie, komme seg over i storjentesenga, slutte med kosekluten og tommelen.... [&:]

Når vi spør henne om en av disse tingene, f eks:
Når er det du skal begynne å sove i storjentesenga di da?

Da kommer svaret kontant:
Når jeg blir storesøster!!
[:D][:D][:D]

Så her er det ikke besteforeldre som presser mest på ang flere barn, her er det sjefen i huset som synes det er på tide at det skjer noe... [8|]

ORIGINAL: nygarda

Sovinga er vi ferdige med...

men så var det å slutte med bleie, komme seg over i storjentesenga, slutte med kosekluten og tommelen.... [&:]

Når vi spør henne om en av disse tingene, f eks:
Når er det du skal begynne å sove i storjentesenga di da?

Da kommer svaret kontant:
Når jeg blir storesøster!! [:D][:D][:D]

Så her er det ikke besteforeldre som presser mest på ang flere barn, her er det sjefen i huset som synes det er på tide at det skjer noe... [8|]

hahaha så søt da [:D] Ja da vet du hva dere har å gjøre [:D]

Har funnet ut det at med Jenny er det bare servere endringer med stor entusiasme og fremlegge det slik at hun er heldig osv, og automatisk gleder hun seg til det. Hun gledet seg villt til å bytte barnehage hehe og kunne nesten ikke holde ut å vente på at vi skrudde opp storjente sengen. jeg tok henne med når vi handlet den også og det var stooor stas.

Jeg gruet meg jo til å dra på ferie uten henne i høst, redd for hvordan hun ville ta det, men jeg fremla det slik at hun var så heldig som skulle på ferie på fjellet med bestefar og gjengen. Og hun var super glad og hadde nesten ikke tid til å si hadet til meg. Det hun ikke visste var at mor sto med flybillett til Egypt i lomma og ferdigpakket koffert hehehe [:D] Men da var det jo ikke jeg som reiste fra henne, det var henne som skulle noe gøy[:D]

Men bæsje i do problemet har jeg ikke klart å løse enda da...i går bæsjet hun etter hun hadde lagt seg så det er helt tydelig at hun holder seg!
Har lokket med sjokolade og hun er klar over det og går rundt å sier at hun får sjokolade første gang hun bæsjer i do, men hun kan godt spare den til i morgen..haha

Næmmen stakkars Jenny da, er nok litt skummelt å se noe som er "sitt" forsvinne sånn ned i havet [8D]

Men det kommer nok snart, prøv å gi henne litt biola eller no så hun ikke blir obstipert, for det skjer
om de holder inne "dritten".. haha.[:D]  Been there for å si det sånn, først noen år siden Robin ble
komfertabel med å gå på do andre steder enn hjemme, han måtte få klyx et par ganger i mnd en stund [&o]

Men ellers så går det bra uten bleie?  har dere hatt den store uhelldagen, eller er det bare noe vi hadde??? hahaha [:-]

Og Nygarda, dere får bare kjøre på!! haha.. storesøster er jo en bra motivator [8D]

Hehe ja det er vel bare å sette i gang produksjonen her, for det å bli storesøster vil jo løse alle verdens problemer virker det som... [;)]

Nå har hun begynt å si fra i bhg om at hun må bæsje, så her er det ting på gang. Veldig flink! Men så er det denne bleien som hun vil ha på likevel da. Kanskje vi får si at vi ikke har flere bleier? Men da kommer hun til å forlange at vi kjøper flere når vi er på butikken. Hun er ganske så utspekulert og smart denne dattra vår! [8D]

ORIGINAL: nate79

Måkke du være så flink da Åro med denne bleie slutten, jeg hvilte meg litt på at vi var flere som ikke hadde slutta med bleier [8D]..

Her er vi ikke i nærheten en gang!!! [:D]

Det gikk overraskende mye lettere enn jeg hadde trodd[:)], hun bare lar vær å tisse i buksa og går på do. Men nå har vi ikke vært på lang biltur/handletur etc enda uten bleie da...kvier meg litt for tiss i bilen osv...men går uten til hverdags i barnehagen, im atbutikken og hjemme, men ikke når hun sover. Barnehgaen tar på bleie når hun leker ute også, men det kan jeg be de slutte med føler jeg, er jo ikke så farlig om hun tisser på seg i barnehagen, bare kjedelig for dem som skifte alle de klærne hehehehe

ORIGINAL: Årolilja

Det gikk overraskende mye lettere enn jeg hadde trodd[:)], hun bare lar vær å tisse i buksa og går på do. Men nå har vi ikke vært på lang biltur/handletur etc enda uten bleie da...kvier meg litt for tiss i bilen osv...men går uten til hverdags i barnehagen, im atbutikken og hjemme, men ikke når hun sover. Barnehgaen tar på bleie når hun leker ute også, men det kan jeg be de slutte med føler jeg, er jo ikke så farlig om hun tisser på seg i barnehagen, bare kjedelig for dem som skifte alle de klærne hehehehe

Ja jeg og er veldig overasket over hvor lett dette gikk assa, har ikke hatt uhell på 3 uker vi nå [:D]
Etter den testing dagen hvor det var 3 ganger på 1 time!!

Barnehagen tok på henne en bleie en dag den andre uken uten bleie, JB hentet henne, og det var litt synd, men jeg "tok" de skikkelig dagen etterpå, for
DET er helt uaktuelt assa..   Også klarte de å henge opp lapp om at vi manglet bleier også, men den fikk de i retur gitt[>:]

Faktisk så er vi på lange kjøreturer, og skitur etc. jeg tenker egentlig ikke over det lenger, må bare huske å gå på do før vi går ut.
Utrolig kjapt jeg vente meg til at hun er bleiefri assa.. hehe. For jeg er dårlig på å minne henne på do før vi skal noe [:)]

Egentlig så er hun klar for å droppe nattbleie også, for den er tørr hvis jeg er kjapp nok, men tror vi må finne en krakk eller noe
så hun klarer å gå på do selv før vi slutter med den [8D]

Åh, gleder meg til å slutte med nattbleie jeg altså. Da er vi HELT ferdige! Men akkurat det er en stund igjen, virker det som. Bleiene veier mange kilo hver eneste morgen. [8D]

T har kjøpt do sete til henne da, med trapp haha [:D] Og hun er såå stolt av den og vil sitte på do ofte..men likevel....når hun tisset på seg første gang ble hun helt fra seg haha så jeg måtte forklare henne at det gjorde ingen ting og vått på gulvet kunne tørkes opp osv..hehe

Vi forsøker i barnehagen i dag da, de tar på bleie ved soving og utelek. Blir spennende å høre hvordan det går.

I går (endelig) fikk jeg somlet meg til å kjøpe ny seng [:D] og dere skulle sett hvor stolt hun var!! Maste som en gal om at vi måtte sette den opp i går.

"Mamma nå er det mørkt ute så nå kan jeg legge meg vel? " osv hahaha

Det var så stas at hun gikk ikke ut av senga en en eneste gang, og ikke før jeg kom inn itl hene i dagmorges heller [:D] Får se hvordan det blir i dag da, hun finner vel ut at det er gøy å stå opp hehe

Vilde fikk sin seng på julaften. [:)] Da hadde vi satt den opp uten at hun visste det, tatt bilde, og pakket inn bildet som julegave! [:D] Det slo an, det! Gledet seg til å legge seg når vi kom hjem fra bestemor!

Når det gjelder bleieslutt så har jeg nesten litt dårlig samvittighet, for det er de i barnehagen som har tatt det meste av oppfølginga der! [&:] Vi har stort sett bare holdt forsyningen oppe med truser og skift, og hun har vært mye flinkere der enn hjemme.... Men det kan jo ha litt med at alt er mindre stress i bhg, og at vi har hatt litt mye å gjøre med huskjøp(!) og klargjøring til foto & visning hjemme, så har ikke hatt tid til å ha tålmodighet der... Men nå er vi over kneika, og det er bare bleie natt, dagsoving og utelek + lange bilturer.
De første uhellene hun hadde hjemme var tilsynelatende traumatiske for Vilde også... [:(] Hun gråt såååårt, og jeg måtte virkelig trøste og forklare at det ikke gjorde noen verdens ting! Deretter ble det bare ubehagelig, spesielt den gangen hun tisset inne på Byggmakker, og vi ikke hadde med noe skift... Hehehe... Det var på baderomsutstillinga, så jeg rappa en dorull og dytta masse papir mellom beina på henne! [8D] Så la jeg en pose på bilsetet når vi skulle kjøre hjem... Hehehe...

Ang Jenny og doskrekk.... Jeg har hørt at det kan hjelpe å lese bok om det å bæsje på do, gjerne PÅ do, noe som kan skape litt mer forståelse for det hele... det kan hjelpe henne til å slappe av litt på do også, kanskje...? [:)]

Har funnet ut det at med Jenny er det bare servere endringer med stor entusiasme og fremlegge det slik at hun er heldig osv, og automatisk gleder hun seg til det. Hun gledet seg villt til å bytte barnehage hehe og kunne nesten ikke holde ut å vente på at vi skrudde opp storjente sengen. jeg tok henne med når vi handlet den også og det var stooor stas.

Jeg gruet meg jo til å dra på ferie uten henne i høst, redd for hvordan hun ville ta det, men jeg fremla det slik at hun var så heldig som skulle på ferie på fjellet med bestefar og gjengen. Og hun var super glad og hadde nesten ikke tid til å si hadet til meg. Det hun ikke visste var at mor sto med flybillett til Egypt i lomma og ferdigpakket koffert hehehe [:D] Men da var det jo ikke jeg som reiste fra henne, det var henne som skulle noe gøy[:D]

Men bæsje i do problemet har jeg ikke klart å løse enda da...i går bæsjet hun etter hun hadde lagt seg så det er helt tydelig at hun holder seg!
Har lokket med sjokolade og hun er klar over det og går rundt å sier at hun får sjokolade første gang hun bæsjer i do, men hun kan godt spare den til i morgen..haha

Entusiasme funker braaaaa her også! Og hun bruker det litt på de (alle) mindre barna på avdelingen også... hehehe...

Hehe ja det er vel bare å sette i gang produksjonen her, for det å bli storesøster vil jo løse alle verdens problemer virker det som... [;)]

Nå har hun begynt å si fra i bhg om at hun må bæsje, så her er det ting på gang. Veldig flink! Men så er det denne bleien som hun vil ha på likevel da. Kanskje vi får si at vi ikke har flere bleier? Men da kommer hun til å forlange at vi kjøper flere når vi er på butikken. Hun er ganske så utspekulert og smart denne dattra vår! [8D]

Bare å sette igang? Heldig du! Jeg vil også bare sette igang snart, men må ha fast jobb og jobbe litt til før jeg kan det med god samvittighet.... Kanskje innen et par år...? [&:]

kjøp noen formsydde, kule tøybleier! Da kjenner de at det er vått, og det blir ofte lettere å slutte siden de er bevisste på når det er tiss i bleia! ;)

ORIGINAL: MiniSatan

Åh, gleder meg til å slutte med nattbleie jeg altså. Da er vi HELT ferdige! Men akkurat det er en stund igjen, virker det som. Bleiene veier mange kilo hver eneste morgen. [8D]

Bruker DU nattbleie også?? [X(]

hehehehe.... Sorry. Måtte bare!
Men fra spøk til revolver, Mini: Ang dagsoving. Når legger du henne, og når står hun opp? Vilde er i seng 19.30-20.00 på hverdagene, prøver før men klarer det sjelden, og står opp kl 06, så jeg ser for meg at det blir soving en stuntd til, dessverre... Men i helgene sover hun kun dersom vi er på biltur, og da er tempoet alltid lavere, pluss at vi sover lenger. I dag sto hun først opp 6, herjet litt i sengen med meg, så sovnet hun og vi sto opp 9....

Nå prøver vi oss å ikke ha bleie på bølla. Men vi ser at hun må på do men når hun blir satt der så kommer det ingen ting.. Akkurat som hun ikke klarere å slippe det ut?! What to do?? [&:]

Nå prøver vi oss å ikke ha bleie på bølla. Men vi ser at hun må på do men når hun blir satt der så kommer det ingen ting.. Akkurat som hun ikke klarere å slippe det ut?! What to do?? [&:]

Vet ikke jeg hehe hvorfor svarer jeg da??? hehe
Her bare løste det seg av seg selv før jeg rakk å finne på noe. rådet mitt er bare å fortsette å prøve igjen og igjen. og oppmuntre til at dette er stas!!
Jeg lot henne sitte på do alene å hygge seg så hun ikke skulle føle press fra meg. Jeg var alltid i nærheten da så hun kunne skravle ved behov.

Nå har vi sluttet med nattbleie også, kjørte på med 3-4 uker uten dagbleie og så rett av med nattbleia. Lokket med klistremerker og en presang etter så og så mange netter uten å tisse på seg. Så på fredag var vi i lekebutikken og hun valgte seg et badekar til dukkene sine[:D] Så liten og glad jente da[:D]

Vet ikke jeg hehe hvorfor svarer jeg da??? hehe
Her bare løste det seg av seg selv før jeg rakk å finne på noe. rådet mitt er bare å fortsette å prøve igjen og igjen. og oppmuntre til at dette er stas!!
Jeg lot henne sitte på do alene å hygge seg så hun ikke skulle føle press fra meg. Jeg var alltid i nærheten da så hun kunne skravle ved behov.

Nå har vi sluttet med nattbleie også, kjørte på med 3-4 uker uten dagbleie og så rett av med nattbleia. Lokket med klistremerker og en presang etter så og så mange netter uten å tisse på seg. Så på fredag var vi i lekebutikken og hun valgte seg et badekar til dukkene sine[:D] Så liten og glad jente da[:D]

hehehe, hun blir vel klar snart bølla her og snart.... Så flink snuppa di er!!! Gleder meg til vi og kan skryte [8D]

Plutselig bestemte hun seg for litt over en uke siden; nå er det slutt på bleie både dag og natt, hun ville ligge i den nye senga si, og ikke vil hun ha med kosekluten sin i barnehagen heller! [:D]

Når det skjer noe så skjer det!

Det har vært noen uhell, men stort sett går det bra både dag og natt. Veldig stolt både mamma og pappa og lille sjefen sjøl! Herlig! [8D]

Hun skulle jo ikke gjøre noe av dette før hun ble storesøster... og da er det jo litt vittig at hun bestemte seg to dager før mamma var tom for ppiller! [;)]

Plutselig bestemte hun seg for litt over en uke siden; nå er det slutt på bleie både dag og natt, hun ville ligge i den nye senga si, og ikke vil hun ha med kosekluten sin i barnehagen heller! [:D]

Når det skjer noe så skjer det!

Det har vært noen uhell, men stort sett går det bra både dag og natt. Veldig stolt både mamma og pappa og lille sjefen sjøl! Herlig! [8D]

Hun skulle jo ikke gjøre noe av dette før hun ble storesøster... og da er det jo litt vittig at hun bestemte seg to dager før mamma var tom for ppiller! [;)]

Haha så kult![:D] Grattis! Gøy når de plutselig bestemmer seg sånn for ting. Jenny har ditcha bamsen sin som har vært hennes beste venn siden fødselen. Nå er det en liten hund som gjelder + at hun varierer med i bamsene. Bamse stakkars har blitt pensjonert [&:][:(]

Haha så kult![:D] Grattis! Gøy når de plutselig bestemmer seg sånn for ting. Jenny har ditcha bamsen sin som har vært hennes beste venn siden fødselen. Nå er det en liten hund som gjelder + at hun varierer med i bamsene. Bamse stakkars har blitt pensjonert [&:][:(]

Så flink hun/du er som kutta ut nattbleia også da!![:D]
Føler ikke vi er klare for det, den var ganske tom til å begynne med, men nå er det ganske mye der. Det kan jo ha med å gjøre at hun våkner
før oss i helgene da, og da går hun ikke på do, bruker bleia i stedet.  [&:] Men samma.. den bleia skal jeg klare å deale med litt til [8D]

Her er fortsatt "kosen" med i senga hver kveld, stakkars liten da, jeg orker ikke at den skal bli pensjonert [:(] den har jo alltid vært der.. haha.
Smokken er også med i senga, men aldri utenfor da [:-]

De må trene på å slippe det faktisk, og å holde igjen når de kjenner de må tisse. Så bare fortsett.. eller vent til hun er klar [8D] haha, enkelt!

ORIGINAL: Lena Levegg

Føler ikke vi er klare for det, den var ganske tom til å begynne med, men nå er det ganske mye der. Det kan jo ha med å gjøre at hun våkner
før oss i helgene da, og da går hun ikke på do, bruker bleia i stedet.  [&:] Men samma.. den bleia skal jeg klare å deale med litt til [8D]

Her er fortsatt "kosen" med i senga hver kveld, stakkars liten da, jeg orker ikke at den skal bli pensjonert [:(] den har jo alltid vært der.. haha.

Her heiv hun smokken langt bort fra senga!!! hahaha [;)]

ORIGINAL: Søster Jordbæret

Ja hos onkel og tante er liksom ingenting nødvendig.. [:-]  tørr bleie og ingen smokk!! haha..
adoptere litt kanskje? [8D] 

Her har jeg ei som å holder seg kanksje 3 ganger om dagen på do ho, men så drikker ho ikke så mye som oss voksne heller, men jeg har sagt att viss ho holder seg så får ho vondt ...det har fungert her...hadde og vondt enn gang og, så det sitter i minne tror jeg....Lykke til[:D]

ORIGINAL: Søster Jordbæret

Ja hos onkel og tante er liksom ingenting nødvendig.. [:-]  tørr bleie og ingen smokk!! haha..
adoptere litt kanskje? [8D] 

hehe Det hørtes da veldig glamorøst ut!!! hihi
Adoptere til bleie-, smokk- og klut er ferdig!!! [8D][;)]

Back
Topp