hissigproppen på vei nedover *oppdatert 25/08*

hissigproppen

Forumet er livet
Tenkte jeg også skulle samle mine tanker, og medgang/motgang i en tråd... Litt lettere å ha kontroll da.

Utgangspunktet er 173 cm høy og 77,9 kg. Ikke så altfor svært, men til gjengjeld veldig slapt og dvaskt!

Jeg prøver å ikke fokusere for mye på vekt og spisevaner pga tidligere spisevefring. Jeg har ikke som mål å bli tynn, knappes slank... Jeg vil være sunnere og litt fastere i fisken.
Eneste jeg har målt er midjen og vekten.

Utgangspunkt:
19:07: 77,9 kg 85 cm
26.07: 77,6 kg 85 cm - minus 300 g 0 cm
02.08: 77,6 kg 84 cm - minus 0 g - 1 cm
09.08: 77,8 kg 84 cm - pluss 200 g 0 cm
16.08: 78,7 kg 86 cm - pluss 900 g pluss 2 cm
24.08: 78,7 kg, 85 cm - minus 0 g minus 1 cm
 
Tre dager overstått. Det er kjedelig, veldig kjedelig!

Ikke spist noe godteri på 3 dager! It's a miracle... [:D] Kanskje ikke så imponerende for andre, men jeg vet selv hvor vanskelig jeg syns det er. Hvert fall når foreldrene mine kjøpte med sjokoladedesserter fra Sverige på tirsdag...

Jeg klarar ikke å holde meg til bare vann. Men drikker ca 2 liter om dagen. Mandag drakk jeg saft til maten, tirsdag et glass eplejuice, men i går vann. Babysteps.

Har drukket rett i koppen kakao to ganger også, men ser ikke på det som noe nederlag. Jeg skal tross alt leve med denne endringen, og gaper jeg for stort til å begynne med, så gir jeg opp.

Status torsdag er at jeg syns det er dritkjipt og ønsker med quick fix, men er fornøyd med egen innsats.
 
I går var første dag med godteri siden mandag... Haha, høres ut som jeg har gått en evighet uten, men det har jeg jo ikke. Men føler meg flink likevel [;)]
Var på kino, og jeg kjøpte ca 400 g godis, men spiste ikke alt! (vanligvis kan jeg lett spise 300 g i løpet av en arb.dag).
Spiste popcorn også, og det var digg [:D] En halvliter Solo og en halvliter Orangina.

Fikk en ekstra gåtur hjem, fordi vi tok en annen offentlig kommunikasjon enn vi pleier. Så samvittigheten bedres litt [;)]

To dager igjen til veiing. Tror ikke det skal bli noe problem å holde meg bittelitt i skinnet i helgen.

Og så har jeg (dessverre) oppdaget Nutrilett bar. En sånn bar er jo et måltid, men de smaker jo godt [8|] Første gang jeg spiste de så spiste jeg 3 stik spredt utover halvannen time [X(] Huff [:D]
 
Da var andre veiing overstått. Ned 300 gram. Bedre enn ikke noe.
I dag tenkte gubben og jeg å dra i gang med 30 days shred. Eller jeg tvinger han for å ha en treningskamerat, men han har ikke vondt av det, hehe.
 
I dag spiste jeg opp det lille smågodtet fra fredag som var igjen. Og skippa trening [>:]

Men ble litt fortere mett til lumsj og spiste sunn middag med fisk. Veier nesten opp.
 
Jeg har visst kjøpt meg sykkel. Syklet i dag, og det var litt vondt.
Dårligere form enn jeg trodde gitt [8|]

Har bare syklet på ergometersykkel de siste 5 årene, så var merkelig når det faktisk gikk fremover og jeg måte holde balansen [8D]
 
Veiedag i morgen, kan ikke si jeg gleder meg, for jeg finner ikke motivasjonen til å begynne å trene...
Har dog begynt å gå trappene på jobb om morgenen. Til fjerde etasje.

Og har funnet sukkerfri sjokolade jeg kan unne meg i helgen. Sjokoladeprinsen. Og den kommer i 50 grams plate, så da blir det bare å kjøpe den, og ikke noe større.
Før kjøpte vi liksom 1-2 vanlige 200 grams.
 
Jaja, 0 gram ned er i hvert fall ingenting opp! Litt skuffa, men det betyr nok at trening må bli litt mer regelmessig.
Minus 1 cm er jo flott! Bare typ 10 cm igjen [8D]

Må begynne å spise litt fiberrik eller rugsprø i helgen også.
Merker på kroppen at helgene blir litt lite fiber og vann. Og det var lettere å ikke fråtse denne helgen [:D]
 
Denne helgen har vi vært i København.
Needless to say at vi har kost oss litt ekstra.
Men vi gikk også veeeeldig mye!

Snikveide meg før vi dro på fredag, da viste vekta 200 g mindre enn sist. Så spennende å se i morgen hva den viser da.

På torsdag spiste vi på McDonalds. Ble skuffa, for det smakte ikke godt en gang. Og så ble jeg dårlig i magen, fikk skikkelig knip! Så grei påminnelse til hvorfor jeg må holde meg unna. [:D]
 
Opp 200 gram.
Fy!

Men så har vi vært i København, så kunne gått mye verre... Startet dagen i dag med å sykle til butikken, så hvert fall en god start på uka [:)]
 
Flottetiflott.

Motivasjonen er helt borte [:'(]
 
ORIGINAL: Arianne SmartASS

Oida... du trenger en buddy!![:D] vent på meg!!![:-][:D]


Flesket er åpenbart ikke på vei noe sted, så venter i vei jeg.
 
Glemte å veie meg på mandag, så da veide jeg meg i går istedenfor. Ikke noe ned, men 1 cm mindre enn forrige uke. Bedre enn ikke noe.

Har ikke gjort så mye med kostholdet egentlig. Mye som skjer for tiden, så klarer ikke alt på en gang.
Vi reiser på ferie på fredag, da blir det en uke pause fra alt som har med vekt å gjøre.

Det eneste jeg merker forskjell på nå er at jeg har kuttet hvitt sukker i teen og byttet med brunt sukker. Det har faktisk redusert søthungeren! Så trapper vi ned på antall brune sukkerbiter som er oppi koppen. Fremskritt på den fronten[:)]

Treningen tar jeg etter jeg kommer hjem fra ferie.
 
Back
Topp