Hipp hurra for kiwi dame:)

sandra 22

Gift med forumet
Var på kiwi nå for og handle litt før jeg reiste hjem igjen, da kommer det fra dama i kassa: Nå nærmer det seg snart eller?
Jeg sa nei det er fortsatt 9 uker igjen:)
Å hjelpe meg smeller det i fra hun, å så er du så svæææææææær allerede????Fullt og folk i kassen der..
Kjenner jeg rødmer litt og sier litt forsjiktig att ja jeg er så stor og att det er 9 uker igjen...

Hun ga seg ikke og sier; det er over 2 mnd det!!!!!!!
Ja jeg rødmer fortsatt litt og nikker enig med kiwi dama:)

jaja du er værtfall svær nå så du får ha lykke til kommer det fra kiwi:)

Hehe skjønner ikke hvorfor jeg er så sår på vekten min,men jeg hater faktisk kroppen min nå...føler alle skal ha noe og si på hvordan jeg ser ut nå...føler så jeg er 200 kg:(
Har lagt på meg 15 kg til nå,å ja jeg har stooor mage..Har ikke akkurat spist bare snop og drikket brus heller da sånn som det høres ut som...Men skal jeg liksom slanke meg da eller, bare for å få gå i fred??

Jeg sa til mannen min i går att jeg har ikke lyst og gå ut snart,sperre meg inne til fødsel:(?

Nei da, jeg må bare finne meg i dette her for magen min er så stor og jeg har lagt på meg 15 kg til nå, jeg får bare leve med att alle vil se på meg og snakke om det:)

Ble langt dette syte innlegget...:)

Å herregud! For det første, så ufattelig uprofft av henne. For det andre: Det ER IKKE GREIT Å KOMMENTERE STØRRELSEN TIL FOLK! GRAVID ELLER EI!!!

At folk tror det bare er fritt fram å mase om kroppsstørrelsen til folk som er gravide er en uting! Si noe fint istedet! "Så fin magen din er" Eller "Så flott du er som gravid". Men neeeei da. Folk skal påpeke at en dame med baby i magen er stor. Ja, for tenk at vi skal være store! Det vokser jo en baby inni der!

Begynn å svare: Åh, synes du jeg er det? For i følge legen min/jordmor så er jeg akkurat så stor som jeg skal være til å ha en baby på 7 mnd inni der. Du vet, gravide damer skal vokse. Merkelig nok.

Da slår du fakta i bordet og ber dem dra til helvette i samma slengen :P

15 kilo? Ja, også? Kan bli 5 - 10- 20 kilo til! Det er bare sånn det er! Og ofte går det aller aller meste av kort tid etter fødsel. For dette er ikke kilo du har spist på deg! Det tar ganske lang tid å bli 15 kilo overvektig av rent fett. Mye mer enn 7 mnd! Det er vann, baby, morkake, livmor osv.

Med første la jeg på meg 20 kilo. Etter tre dager på sykehuset var 15 borte. Etter tre uker var jeg tilbake til scratch igjen.

Tåler det kun fra de jeg jobber med og familien når det kommer til at de sier jeg er blitt stor og spiser så mye osvosv, hadde noen andre sagt det hadde jeg tilta.. Jeg syns ikke det er greit at man bare skal komme bort og si sånn!!!! Det er jo ikke greit å si til noen som kanskje er litt store da , og da må man da forstå at det ikke er mer greit til gravide ?! Off..
Kjenner jeg nesten er glad for at jeg ikke er så stor for da er det ingen som ser det og da slipper jeg sånne kommentarer ..

Sent from my iPhone using BV Forum

For en grusom ting å si! Det er ikke greit, og jeg synes du som kunde skal klage til sjefen hennes. Du skal være stolt av deg selv nå!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

15 kilo? Ja, også? Kan bli 5 - 10- 20 kilo til! Det er bare sånn det er! Og ofte går det aller aller meste av kort tid etter fødsel. For dette er ikke kilo du har spist på deg! Det tar ganske lang tid å bli 15 kilo overvektig av rent fett. Mye mer enn 7 mnd! Det er vann, baby, morkake, livmor osv.

Med første la jeg på meg 20 kilo. Etter tre dager på sykehuset var 15 borte. Etter tre uker var jeg tilbake til scratch igjen.

jeg og la også på meg over 20 kg med første mann, men ser denne gangen att 20 kg sikkert vil passere lenge før fødsel;(
Men som du sier alle kilo var omtrent borte etter fødsel her også..tok ikke mange ukene..

Ja det er ikke noe gøy dette her, og det værste er att jeg plager meg selv med og tenke på det hele tiden..
Jeg får bare tenke att det er 9 uker igjen, trening og kropp får jeg ta etter fødsel!! Så får alle de der ute si hva de vil..
(Lurer på om jeg greier det??:)).....frøken følsom som mannen min kaller meg:)

jeg og la også på meg over 20 kg med første mann, men ser denne gangen att 20 kg sikkert vil passere lenge før fødsel;(
Men som du sier alle kilo var omtrent borte etter fødsel her også..tok ikke mange ukene..

Det er jo ikke fett alt i hop! :) Veldig lite er fett og det er fett som er vanskelig å ta av.

Ja det er ikke noe gøy dette her, og det værste er att jeg plager meg selv med og tenke på det hele tiden..
Jeg får bare tenke att det er 9 uker igjen, trening og kropp får jeg ta etter fødsel!! Så får alle de der ute si hva de vil..
(Lurer på om jeg greier det??:)).....frøken følsom som mannen min kaller meg:)

Det er så lov å være følsom. Jeg liker ikke at folk skal kommentere hvor stor jeg er jeg heller. Eller, altså. Det er forskjell på hvordan man sier ting. En kollega av meg sa i går: Det er så koselig å se at du vokser og blir stor!

Det synes jeg var hyggelig. Men at folk begynner å rope ut at du sikkert føder i morgen fordu du er så svæææær.. Ja da er det ikke hyggelig lenger.

Jeg har også fått slike sårende kommentarer. Jeg spurte gynokolog/jordmor om jeg var stor, ser at det er mange som har mye, mye mindre mage enn meg. Hun sa at jeg ikke var noe stor, akkurat passe i forhold på hvor langt jeg var på vei. Og magen vil se forskjellig ut på kvinner til kvinner ut i fra kroppen og hvor barnet er plasser. Med at jeg ikke er så lang fra hoftene til ribbeina så vil det være naturlig at magen stikker litt lengre ut en andre. Og jeg har en del vann i kroppen som det er ikke noe å gjør med. Hun presiserte at jeg ikke var stor og skulle ikke høre på hva andre sa.
Men kjenter jeg blir litt lei meg for det når jeg får kommentarer om at det ser ut som jeg kommer til å poppe når som helst med at jeg er så diger av fremmede...
Så du er ikke alene ;)

Makan til uprofesjonelt personale! :spamani

Jeg skjønner ikke hvorfor de fleste snakker om gravid mager så negativt, enten er de for så eller så er de for store.... og jeg syntes det er rart at fremmede plutselig tror at det er greit å kommentere kroppen til andre. jeg ville jo aldri gått bort til ei jente som ser for tynn ut og si at jøss, du ser ut som om du har spiseforstyrrelser, eller ei som er stor og si at jøss, tror du burde slange deg litt!? Men gravide er fritt vilt... grrr... :s

Folkeskikk er et fint dyr...

Man må jo bare heve seg over det, selv om det ikke alltid er så lett. Hun høres jo ikke ut som den skarpeste kniven, så hva vet vel hun?

Synes jeg er stor selv, men vi får være stolte av at vi er gravide nå, så får vi håpe at kiloene renner av oss når babyene er ute ;)

Ikke noen grunn til å sperre seg inne. Rak i ryggen og frem med magen ;) Gravide damer er flotte!

Hmm, jeg tror jeg er skrudd sammen feil, jeg. Er vanligvis så sinnsykt sensitiv for alt som blir sagt, tar alt kjempepersonlig og går og er såret lenge etterpå. Men kommentarer om magen og graviditeten bryr meg ikke. Har fått utrolig lite, ska sies, så er nesten litt skuffa, fordi det ikke virker som om folk bryr seg. Ingen som har lyst til å ta på magen eller noe. Så når jeg leser sånne innlegg skjønner jeg ikke at folk blir så opprørt av at folk som ikke er gravide kommenterer. De har jo ikke peiling. Ser ikke noe problem med å kommentere størrelsen til gravide, eller behovet for å skrike at det ikke er greit...

Altså, jeg sier ingenting til hun ene gravide jeg kjenner som også er blitt temmelig pløsete i ansiktet og sånn, ser ikke poenget. Men herlighet, om du hadde kjent noen som vanligvis hadde helt flatt hår, hadde du sagt noe om hun plutselig hadde skikkelig afro. Om noen du kjenner bruker 36 i sko, hadde du kommentert det om hun kom i str 46. Det er naturlig å reagere på forandringer hos folk, og gravidmage er en stor, om imidlertidig forandring.

Så om noen mot formodning sier noe om at jeg er stor, himler jeg med øya og bifaller, at; "ja, kjære tid, og han skal til og med bli dobbelt så stor som han er nå!!!". Det er jo sant, så hvorfor skal det ikke være lov til å si det.

Jeg blir faktisk litt provosert av at folk ikke skal få lov til å kommentere ærlig lenger, men at vi liksom skal gå og late som om vi ikke ser at folk er store, små, har langt eller kort hår, har farga håret eller har hull i buksa, er gravide, har skifta kjønn eller noe. Særiøst, kall en spade for en spade, en gravid for gravid og en mislykka permanent for "litt uheldig, kanskje?". Er det virkelig så farlig?

jeg føler ofte at kommentarer rundt gravidmager ofte blir sagt i negativt sammenheng. Ofte at magen er for liten eller for stor. Greit å kommentere magen, men går an å si noe i litt mer positivt ordlag, som at så fin gravid mage. Eller at du kler å være gravid. Jeg skjønner jo at man reagerer på forandringer, men går an å tenke på hvordan man formulerer seg. hvis jeg hadde sett ei med en mislykka permanent, så hadde jeg jo valgt mine ord med omhun, ville ikkesagt at det det ser ut som om du har stukket strikkepinnene i stikkontakten....

Jeg synes det er stor forskjell om det er venner/familie eller fremmede som sier noe. Og ofte når fremmede sier noe, så er det ikke alltid så flinke til å gi seg, de presser ofte på videre om størrelsen din. Da kan det bli sårende. Da jeg var på Apoteket og fikk kommentarer av ei når jeg skulle hente babypakken, så ville hun liksom ikke gi seg om størrelsen min, så det ble slik ta mannen min kom brytende inn for å få hun til å slutte. Da synes jeg folk går for langt! Venner kan kommentere oi som jeg har vokst, men de gnir det ikke inn og drar det ut! Og da synes jeg det er greit.

Hmm, jeg tror jeg er skrudd sammen feil, jeg. Er vanligvis så sinnsykt sensitiv for alt som blir sagt, tar alt kjempepersonlig og går og er såret lenge etterpå. Men kommentarer om magen og graviditeten bryr meg ikke. Har fått utrolig lite, ska sies, så er nesten litt skuffa, fordi det ikke virker som om folk bryr seg. Ingen som har lyst til å ta på magen eller noe. Så når jeg leser sånne innlegg skjønner jeg ikke at folk blir så opprørt av at folk som ikke er gravide kommenterer. De har jo ikke peiling. Ser ikke noe problem med å kommentere størrelsen til gravide, eller behovet for å skrike at det ikke er greit...

Altså, jeg sier ingenting til hun ene gravide jeg kjenner som også er blitt temmelig pløsete i ansiktet og sånn, ser ikke poenget. Men herlighet, om du hadde kjent noen som vanligvis hadde helt flatt hår, hadde du sagt noe om hun plutselig hadde skikkelig afro. Om noen du kjenner bruker 36 i sko, hadde du kommentert det om hun kom i str 46. Det er naturlig å reagere på forandringer hos folk, og gravidmage er en stor, om imidlertidig forandring.

Så om noen mot formodning sier noe om at jeg er stor, himler jeg med øya og bifaller, at; "ja, kjære tid, og han skal til og med bli dobbelt så stor som han er nå!!!". Det er jo sant, så hvorfor skal det ikke være lov til å si det.

Jeg blir faktisk litt provosert av at folk ikke skal få lov til å kommentere ærlig lenger, men at vi liksom skal gå og late som om vi ikke ser at folk er store, små, har langt eller kort hår, har farga håret eller har hull i buksa, er gravide, har skifta kjønn eller noe. Særiøst, kall en spade for en spade, en gravid for gravid og en mislykka permanent for "litt uheldig, kanskje?". Er det virkelig så farlig?

Men hvorfor i all verden har du så stort behov for å påpeke utseende til folk da? Tror du ikke folk er klar over det hvis de plutselig får afro? Eller 46 i sko? Eller er stor/gravid?

Det er noe som kalles folkeskikk og vanlig høflighet. Har man ikke noe fint å si så hold kjeft. HVORFOR skal man påpeke utseende til folk negativt? Hjelper det den som er gravid? Eller plutselig får 46 i sko? nei. Det eneste det er 'gøy' for er den som føler behovet for å påpeke sånne ting.

Man sier ikke til en lubben person at han/hun er blitt lubben. Han/hun har garantert sett det selv. Og uansett, er det din jobb å si ifra? Grave og spørre om hvorfor? Hvorfor har du fått afro liksom? Hvorfor har du fått strl 46 i sko? Hvorfor er du så mye større enn andre gravide??

Topp å være ærlig. Men jeg lærer barna mine iallefall at hvis de ikke har noe pent å si så ikke si noe. Det er mottakeren som bestemmer om det er høflig eller ikke, så hvorfor ta sjansen på at man ikke sårer?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Men hvorfor i all verden har du så stort behov for å påpeke utseende til folk da? Tror du ikke folk er klar over det hvis de plutselig får afro? Eller 46 i sko? Eller er stor/gravid?

Det er noe som kalles folkeskikk og vanlig høflighet. Har man ikke noe fint å si så hold kjeft. HVORFOR skal man påpeke utseende til folk negativt? Hjelper det den som er gravid? Eller plutselig får 46 i sko? nei. Det eneste det er 'gøy' for er den som føler behovet for å påpeke sånne ting.

Man sier ikke til en lubben person at han/hun er blitt lubben. Han/hun har garantert sett det selv. Og uansett, er det din jobb å si ifra? Grave og spørre om hvorfor? Hvorfor har du fått afro liksom? Hvorfor har du fått strl 46 i sko? Hvorfor er du så mye større enn andre gravide??

Topp å være ærlig. Men jeg lærer barna mine iallefall at hvis de ikke har noe pent å si så ikke si noe. Det er mottakeren som bestemmer om det er høflig eller ikke, så hvorfor ta sjansen på at man ikke sårer?
Wow, det eskalerte fort. Mange ord som ble lagt i munnen min nå gitt, basert på dine (negative) forutinntagelser. Ro deg ned litt!

Har aldri sagt at jeg har stort behov for å påpeke folks utseende. Har heller aldri sagt at jeg, eller man, skal påpeke folks utseende negativt. At det er min jobb å si fra, eller spørre hvorfor. Så jeg vet ikke hvor du tar det fra... Jeg er faktisk under gjennomsnittet opptatt av hvordan folk ser ut, og vil nok si at jeg finner mye mer positivt å si om folk enn negativt. Tror jeg kan telle på en hånd folk jeg har tenkt, og sagt, at jeg synes er mindre pene.

For for meg må folk gjerne ha arr, deformiteter og rariteter, kle seg i striesekk på ball eller designerkjoler på dugnad, str 46 og gigantiske gravidmager, det er verken negativt eller mindre pent, det er dem. I mine øyne begynner vi å få et forvrengt syn på ting. I mine øyne er det ikke negativt å være stor når man er gravid. Afro, str 46 eller noen kilo for mye er ikke negativt heller, så det å ikke late som at det faktisk er sånn er ikke noe negativt heller. Det å påpeke det blir derfor ikke å kritisere eller være negativ, bare ærlig. Nei, det er ikke alltid man trenger å si noe, og svært sjeldent jeg gjør det, har ikke behov for å drive å fortelle masse folk hvordan jeg synes de ser ut. Fordi det betyr så lite for meg

Min erfaring er at de(re) som skriker opp om det å påpeke utseende, og bruker "si noe pent eller hold kjeft"-argumentet, er de(re) som faktisk er mye mer opptatt av utseendet til folk og har mye sterkere (negative) meninger om dem enn meg, de som har mye lavere terskel for hva som er stygt...og så går de og rynker på nesen bak ryggen til folk, fordi vi skal ihvertfall ikke si noe om det, men mene det...det kan vi... Sier ikke at du nødvendigvis er slik, men at det er min erfaring med andre jeg har hørt si det samme.

Jeg snakker om at jeg leser og hører stadig mer tendenser til at vi skal late som at alle er like og fornekte det som stikker seg ut. Vi skal ikke snakke om forskjellene. Og for meg virker det helt mot sin hensikt. At vi blir enda mindre tolerante, og at ALT blir tolket i verste mening. Mente kassadama det negativt da hun uttrykte at den gravide damen synes hun var stor? Mest sannsynlig ikke. Sa hun i det hele tatt at det var negativt? Ikke sånn jeg oppfattet det. Etter å ha lært en del om dialogisk samtale-perspektiv, tenker jeg også at det handler så utrolig mye om hvordan ting blir oppfattet, ikke bare hvordan det blir sagt. Og stadig mer blir oppfattet i verste mening, og tillagt negativ betydning, uten at det egentlig har det. Vi skal ikke få lov å bruke begreper som beskriver det vi har rett foran trynet vårt lenger, fordi "det kan såre". Så vi later som om at folk ikke er gravide, utenlandske, høye/lave, tykke/tynne, hadde rød genser og langt hår, eller piercing i begge kinnene. De kan bli lei seg hvis noen andre gir uttrykk for at de merker det...så hold heller kjeft... jeg skjønner ikke det, jeg.

. Og det skal sies at jeg så og si utelukkende kommer med komplimenter, og det gir jeg gjerne til fremmede også. Folk som blir like forfjamsa hver gang jeg sier "den jakka var utrolig fin" i butikk-køen. Og noen tar det negativt også. "Nei, det er bare noe gammal dritt"...eller så får jeg et stygt skråblikk før de går av gårde og tydelig tenker "Hva mente hun egentlig med det?!?!". Så da er det egentlig ikke vits i å si noe pent heller da? Vi bør vel strengt tatt bare slutte å snakke sammen. Holde oss til forumene, der det er full åpning for å slenge hva man vil til hverandre....

Vet ikke om jeg klarer å forklare hva jeg mener egentlig, føler jeg bare skriver mer og mer og gir mindre og mindre mening :) Det er ikke sikkert vi er enig uansett (mest sannsynlig ikke), og det er helt greit. Folk er forskjellig :)

Jeg trives godt med gigant-magen min, jeg, og vil gjerne at flere skal kommentere dem. Så man taper uansett. De som får kommentarer vil ikke ha dem, og de som ikke får dem føler seg oversett.

Back
Topp