Hipp eller nan ?

Canon_95

Forelsket i forumet
Mini måtte begynne å få mme fordi jeg ikke hadde nok melk. Første pakken vi kjøpte var hipp, når vi gikk tom en søndag kjøpte vi nan siden butikken var tom for hipp. Når hun spiste hipp hadde hun avføring 1-2 ganger dagen. Nå som hun får nan blir det mer hver 3. dag, selv om hun får malt. Har prøvd øke mengde malt, men ser ikke ut som det fungerer.

Burde jeg bytte eller vente å se om hun vender seg til nan? Har ikke så mye peiling på mme, så kan man bytte i hytt og pine? Føler ikke hs har så mye råd å komme med, så vil gjerne høre med dere !

De kan reagere hvis du bytter frem og tilbake ja. Hipp er nok best siden det er økologisk, men man velger jo etter hva barnet tåler :)

Mini måtte begynne å få mme fordi jeg ikke hadde nok melk. Første pakken vi kjøpte var hipp, når vi gikk tom en søndag kjøpte vi nan siden butikken var tom for hipp. Når hun spiste hipp hadde hun avføring 1-2 ganger dagen. Nå som hun får nan blir det mer hver 3. dag, selv om hun får malt. Har prøvd øke mengde malt, men ser ikke ut som det fungerer.

Burde jeg bytte eller vente å se om hun vender seg til nan? Har ikke så mye peiling på mme, så kan man bytte i hytt og pine? Føler ikke hs har så mye råd å komme med, så vil gjerne høre med dere !
Måtte åsså begynne me mme. Vi begynte me nan. Å han har avføring hver 3 dag ca. Noen gang går d lenger i mellom. Æ trur æ skal prøve hipp eller collett. Virke som han får mer trøbling me magen av nan sia den kan være litt sterk i forhold til di andre typan har æ hørt. Vi har prøvd lite å litt mer malt for å se om d hjelpe, å d jør d ikke... Men vi har brukt nan så lenge at æ e litt usikker på om han vil spise nokka anna, sia han e vant me nan.
Trur absolutt du kan prøve hipp viss d vise sæ å være bedre for magen hennes:)

Vi har brukt både nan og hipp uten å merke noen forskjell! Begynte med mme når han var 3 uker! Bruker nå hipp med malt, men avføring kan komme annenhver dag eller det kan gå 5-6 dager. Ser igrunn ingen mønster men gutten er fornøyd og avføringen er meget bløt så da er det greit!

Vi har brukt NAN helt siden fødsel, da han ikke ville ta pupp. De 6-7første ukene pumpet jeg endel, så da fikk han mye mm også, men etter jeg slutta med pumpinga har det kun blitt NAN. Han bæsjer som regel 1 gang om dagen og da mellom kl 17 og 19. Kan stille klokka etter han. Har ikke vært plaget med magevondt eller noe andre plager, så er veldig fornøyd ☺️

Her går det kun i nan, vi prøvde med hipp men frøkna fikk skikkelig vondt i magen og veldig flytende avføring- så man må bare teste og se hva de tåler best. MME siden fødsel siden jeg ikke kan amme.

Fram til han var 7 uker fikk han kun mm, men begynte dessverre å miste melka så da måtte det til med et par måltider med mme, da han var 10 uker var det bare bittelitt igjen så da gikk jeg over til kun mme. Han får nan, har ikke prøvd noe annet da det funker utmerket med nan :)

Tror du må se ann hva som er best for barnet ditt, har også lest at å bytte ofte mellom merkene er ikke lurt.

Vi starter på nan ettersom han fikk dette på sykehuset, men fikk også beskjed om at han skulle ha avføring hver dag.
Dette hadde han ikke og vi hadde en del problemer med mageknip. Vi økte med malt og det hjalp i noen dager så måtte vi ha mer.
Etter en kveld med konstant skriking bestemt vi oss for å prøve noe nytt og gikk da over til hipp.
Hipp var mye mye bedre for min lillegutt. Vi har litt malt i men ikke mer mageknip.

Back
Topp