Hipp Babykjeks?

*Maimamma*

Glad i forumet
Har kjøpt disse, men er litt feig.... kan de virkelig få kjeks nå? Hva hvis de setter en bit i halsen???

Skal en del til for at de gjør det... Du moser maten før de svelger. Jeg var oxo litt redd for det, men hun har ikke vært i nærheten av å sette i halsen[:D]

Jeg har også kjøpt de,men her er de ikke så populære enda![:)]
En ting jeg stusset litt på,er det ikke ganske mye sukker i de?

Her er det en av de få tingene han liker[:D] De er ganske lett oppløselige, så tror ikke det er så stor fare for å sette i halsen[:D]

snuppa har fått det en god stund nå å har aldri satt det i halsen..

Uff, de kjeksa er noe kliss [:-]
Husker Markus fikk sånne når han var bebiss. Så ut som hunde kjeks[:D]

Men du kan fint gi dem de [:)]

Tror nok som mange andre sier her at de løser seg lett opp.

Får sikkert pepper her nå.... men hvorfor ønsker dere egentlig å gi de små kjeks?

Her er snuppa godt fornøyd med den maten hun får, så kommer ikke til å gi henne kjeks,saft eller søtsaker på leeenge:)
Mamma ønsket å gi henne krem som hun hadde på fingeren nå i jula, men da sa jeg nei.
Mamma syntes jeg var veldig streng.....hihi

Jeg mener de tidlig nok blir introdusert til søtsaker som godteri,kjeks,saft ol.

Men dette er bare min mening altså, har full respekt for de avgjørelsene dere tar for deres barn:)

Nei, mine har aldri smakt sukker før, og jeg er ikke noe opptatt av at de skal ha det heller...... kjøpte det bare fordi de kunne få prøve å gnage på dem, men har ikke planer om å gjøre det til en daglig greie....

Nå går jeg litt mot strømmen nok.

Jeg var av den oppfattning av at dukka ikke skulle få noe usunt før hun selv spurte om det. Men har endret litt på det... Eller dvs hun får smake av det vi har. Skal ikke være slik at hun ikke kan få det vi har.

Vi var hos min mor og spiste vafler, da fikk hun tilsvarende et hjerte som hun koste seg med. Jeg fikk spise og hun koset seg også med bordet:)

Hvis alt er fy fy, så kan hun få et unormalt forhold til mat/søtsaker. Og det er vel ikke slik at de ikke skal ha sukker, men alt med måte?

ORIGINAL: mammatilMali

Jeg var av den oppfattning av at dukka ikke skulle få noe usunt før hun selv spurte om det. Men har endret litt på det... Eller dvs hun får smake av det vi har. Skal ikke være slik at hun ikke kan få det vi har.

Vi var hos min mor og spiste vafler, da fikk hun tilsvarende et hjerte som hun koste seg med. Jeg fikk spise og hun koset seg også med bordet:)

Hvis alt er fy fy, så kan hun få et unormalt forhold til mat/søtsaker. Og det er vel ikke slik at de ikke skal ha sukker, men alt med måte?

Vafler er livsfarlig for små barn å spise. Skal ikke gis før de er over 2år helst!
Vafler svulmer ikke opp slik som f.eks en bolle eller en skive. Hvis barnet setter en vaffel fast i halsen så får h*n den verken opp eller ned igjen pga konsistensen.
Tenkte bare jeg skulle si det [:)]

ORIGINAL: supernint

Tror nok som mange andre sier her at de løser seg lett opp.

Får sikkert pepper her nå.... men hvorfor ønsker dere egentlig å gi de små kjeks?

Her er snuppa godt fornøyd med den maten hun får, så kommer ikke til å gi henne kjeks,saft eller søtsaker på leeenge:)
Mamma ønsket å gi henne krem som hun hadde på fingeren nå i jula, men da sa jeg nei.
Mamma syntes jeg var veldig streng.....hihi

Jeg mener de tidlig nok blir introdusert til søtsaker som godteri,kjeks,saft ol.

Men dette er bare min mening altså, har full respekt for de avgjørelsene dere tar for deres barn:)

Signerer denne![:)] Vi skal nå prøve å drøye det til hun blir et år. [:)]

Enig. Sara har fått smake både vaffel og mariekjeks. Jeg er ikke redd for sukker, men jeg bruker jo ikke ekstra sukker og gir henne heller ikke søtsaker. Hun får ofte cheerios og det liker hun veldig godt, det er i hvertfall artig å putte i munnen.
Jeg synes ikke det bør bli sånn som det er i noen bhg, der ungene ikke får yogurt fordi det er for mye sukker

Jeg gir snuppa hipp kjeks og ser ikke noe problem med det! Gjorde det med største mann også.

Disse kjeksene smuldrer/smelter i munnen,
nettopp for at de ikke skal få i halsen,
så hvis de ikke hiver innpå, men suger på slik som de fleste
babyer vil gjøre vil den bare smuldre til en grøt-lignende masse...

blir en del rot med det, men det er jo læring dette også!

Snuppa syns de er gode, kjeks overalt når hun er ferdig[:)]

Enig i denne;) Har også en unge som ikke vil ha noe fast føde og da prøver man det man kan.

Står de kjeksene i hylla med middag, grøt osv? Har ikke sett de på butikkene her..

Jeg har sett dem, men mener at det står en høyere alder på den enn det Leah er. Ikke at det absolutt ikke går an å gi henne det før hun er i den alderen, men jeg synes ikke det gjør noe å vente. Hun er godt fornøyd med det hun får fra før.
Må presisere at med dette mener jeg at kjeks, knekkebrød o.l er noe jeg ikke vil gi henne enda for jeg er så redd hun skal sette det i halsen (jada, hønemorIAM!) [:)]

Hipp kjeks er fra 8 måneder. Jeg tror det er kun de litt "større/dyrere" matkjedene som fører dem, vertfall i mitt distrikt. SOm obs, mega og sikkert helgø.

Back
Topp