Hipp 2

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Noen som vet når vi skal gå over til Hipp 2 mme? Jeg prøver å vri hjernen, men klarer ikke å huske fra sist hvordan det var :) lillegutt spiser 3-4 måltider med fast føde. Han får ca 7 flasker i døgnet med en kombinasjon av mme og pumpemelk. En storspist kar :) han er straks 6 mnd.

Hipp 2 er tilleggserstatning. Det vil si at den ikke skal brukes i stedet for Hipp 1. Du skal alltid bruke Hipp 1 når barnet får et rent mme-måltid. Hipp 2 bruker du når barnet skal drikke melk som tillegg til et måltid fast føde, f.eks. til grøt eller brødskive slik voksne ville drukket kumelk.

Noen som vet når vi skal gå over til Hipp 2 mme? Jeg prøver å vri hjernen, men klarer ikke å huske fra sist hvordan det var :) lillegutt spiser 3-4 måltider med fast føde. Han får ca 7 flasker i døgnet med en kombinasjon av mme og pumpemelk. En storspist kar :) han er straks 6 mnd.

Står 6 mnd på pakken:) Jeg har alltid gått over til 2 vedmånedsanvisning, selv om flasken er ett måltid, når barna har flere måltider om dagen med fast føde!

Hipp 2 er tilleggserstatning. Det vil si at den ikke skal brukes i stedet for Hipp 1. Du skal alltid bruke Hipp 1 når barnet får et rent mme-måltid. Hipp 2 bruker du når barnet skal drikke melk som tillegg til et måltid fast føde, f.eks. til grøt eller brødskive slik voksne ville drukket kumelk.
Gjelder det Nan 2 også?

Står fra 6mnd på pakken, og jeg har hørt det om tillegg.. så har også lurt på det samme. Noen som har spurt hs?

Nestle skriver at Det er nan 3 som er tilskuddsblanding og et alternativ til kumelk. Nan 1 og nan 2 er erstatning på lik måte men med høyere jerninnhold bla i nan 2, så da skal man gå over til denne når barnet er 6 mnd. Nan 3 er først fra 10 mnd, og da spiser jo babyene mest fast føde. Så går utifra det er det samme med hipp??
Ser ifølge flaskehjelpen.no at hipp 2 gies fra 6 mnd, mens hipp 3 er alternativ til kumelk.

Last edited:
c354c2891870a1e3bcff7e69e5dafbe5.jpg
da er denne grei da? :)

Takk for svar dere! Må spør helsesøster når det er meningen at vi skal starte med Hipp 2. Det står fra 6 mnd, men jeg oppfatter det sånn at det er når fast føde er hovednæringen?

Det jeg trodde hvertfall :-)

Back
Topp