Hipp 2

Julie3

Forelsket i forumet
Hei
Emilie er 6mnd på mandag. Har bruktopp siste av hipp1 og tenker og bytte til 2. Men nå leser jeg at hipp 2 er ikke en mme?den kan gies 1-3 x daglig?Emilie drikker mye mme ennå og tar noe grøt om kvelden, og noe frukt/middag om dagen. Vil ikke hipp2 dekke oppunder for det hun trenger da?når hun ikke spiser så mye annet ennå?
Hjeeeeelp???

Ta dette med en klype salt, men sånn her har jeg forstått det: så lenge mme utgjør hoveddelen av kostholdet skal man bruke hipp1. Når barnet har begynt med fast føde (frokost-lunsj-middag-kvelds) KAN man gå over til hipp2 og gi som tillegg til maten. Derav navnet "tilleggserstatning". Man må altså ikke gå over til 2.
Det er dette jeg har lest meg frem til overalt, for jeg har lurt på akkurat det samme som deg.
Så lenge hun ikke spiser så mye annen mat ville jeg fortsatt med 1.

Vi skifta når hun var 6 mnd. Hipp 2 er sammensatt slik at den dekker de vitaminer babyen trenger og jernet de trenger når de er passert 6 mnd.

Ta dette med en klype salt, men sånn her har jeg forstått det: så lenge mme utgjør hoveddelen av kostholdet skal man bruke hipp1. Når barnet har begynt med fast føde (frokost-lunsj-middag-kvelds) KAN man gå over til hipp2 og gi som tillegg til maten. Derav navnet "tilleggserstatning". Man må altså ikke gå over til 2.
Det er dette jeg har lest meg frem til overalt, for jeg har lurt på akkurat det samme som deg.
Så lenge hun ikke spiser så mye annen mat ville jeg fortsatt med 1.
Sånn var det iallefall da eldste min var baby :) med hipp. Så vi ga han hipp 1 til han 7-8mnder ca pga at han drakk 4-5flasker mme i tillegg til frokost, middag og kvelds.

Vi gir fortsatt nan og hipp 1, han får 3 reine melkemåltider og velger derfor å gi morsmelkerstatning istedenfor tillegg ☺

Takk for alle svar fortsetter på hipp1 jeg til hun spiser mer fastføde. Er ikke lett å finne svar på dette når det er så mange forskjellige meninger når man søker på nett. Men fikk de svar jeg trengte her

Dette lurte jeg også veldig på, så sendte en Mail til hipp, dette er svarer jeg fikk: :)

Takk for mail og takk for at dere bruker HiPPs produkter!

Du kan trygt gå over til HiPP Baby Combiotik 2 tilskuddsblanding. Den er ernæringsmessig tilpasset barnet ditt fra 6 -12 måneder. HiPP 2 tilskuddsblanding er et fullverdig godt produkt som du kan bruke på akkurat samme måte som du bruker HiPP 1.

Det er små forskjeller mellom morsmelkerstatning og tilskuddsblanding, men fra seks måneders alder får man ikke kalle produktet morsmelkerstatning, men man må kalle det en tilskuddsblanding.
Det er myndighetene som har besluttet at vi må forandre på navn på morsmelkerstatning, og i mai 2012 skiftet alle barnematprodusenter navn.

Navnet er endret til tilskuddsblanding fordi myndighetene anbefaler at barn skal begynne å spise noe annet enn bare erstatning fra 6 måneder,- det er derfor de har endret navn.

Jeg håper du fikk svar på spørsmålet ditt, og du må gjerne ringe meg hvis du lurer på noe.

Med vennlig hilsen
Anne Kathrine/helsesøster for HiPP barnemat

Dette lurte jeg også veldig på, så sendte en Mail til hipp, dette er svarer jeg fikk: :)

Takk for mail og takk for at dere bruker HiPPs produkter!

Du kan trygt gå over til HiPP Baby Combiotik 2 tilskuddsblanding. Den er ernæringsmessig tilpasset barnet ditt fra 6 -12 måneder. HiPP 2 tilskuddsblanding er et fullverdig godt produkt som du kan bruke på akkurat samme måte som du bruker HiPP 1.

Det er små forskjeller mellom morsmelkerstatning og tilskuddsblanding, men fra seks måneders alder får man ikke kalle produktet morsmelkerstatning, men man må kalle det en tilskuddsblanding.
Det er myndighetene som har besluttet at vi må forandre på navn på morsmelkerstatning, og i mai 2012 skiftet alle barnematprodusenter navn.

Navnet er endret til tilskuddsblanding fordi myndighetene anbefaler at barn skal begynne å spise noe annet enn bare erstatning fra 6 måneder,- det er derfor de har endret navn.

Jeg håper du fikk svar på spørsmålet ditt, og du må gjerne ringe meg hvis du lurer på noe.

Med vennlig hilsen
Anne Kathrine/helsesøster for HiPP barnemat
Ok så man kan med fordel bruke nr 2 akkurat som nr 1? Men jeg lurer egentlig på hvorfor man egentlig må bytte :P

Salgstriks sikkert;-) helsesøster mente vi skulle fortsette på hipp1 til hun spiste mer fast føde.

Jeg tenker ig fortsette med hipp 1 litt til, selv om han vart 6mnd i går.
Går så tregt med innføring av fast føde, så vil ha i han litt mer før vi skifter.

Back
Topp