Hinneløsning/stripping..

Vinterbaby15

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Mange som har fått det? Hadde alle effekt av det?
Hvor lang tid tok det før ting begynte å skje?

Mange som har fått det? Hadde alle effekt av det?
Hvor lang tid tok det før ting begynte å skje?

Her klarte ikke jordmor å ta hinneløsning, men var oppi p kjente etter modning og åpning på tirsdag og fredag. Fredag røsket hun godt oppi der - fredag natt begynte riene og lørdag fødte jeg. Om det har noen sammenheng vet jeg ikke

Åh så kjedelig å høre. Har ikke så lyst på vond røsking uten at det skal ha effekt..

Men er så sliten og lei at noe må jo snart gjøres.

Hvem utførte det på dere?

Jeg synes ikke det var så veldig vondt egentlig, bare ubehagelig. Men har hatt mye grafsing oppi der i forbindelse med ufrivillig barnløshet, så mulig jeg er litt immun. Haha! Bare viktig å slappe av, så går det nok fint :-) Hos meg var det gyn på klinikken som gjorde det etter vektestimering. Kjedelig at det ikke funket, men settes igang i morgen så sånn sett er det ikke veldig kjipt, selv om jeg hadde håpet kroppen ville ordne opp selv :-)

Jeg synes ikke det var så veldig vondt egentlig, bare ubehagelig. Men har hatt mye grafsing oppi der i forbindelse med ufrivillig barnløshet, så mulig jeg er litt immun. Haha! Bare viktig å slappe av, så går det nok fint :-) Hos meg var det gyn på klinikken som gjorde det etter vektestimering. Kjedelig at det ikke funket, men settes igang i morgen så sånn sett er det ikke veldig kjipt, selv om jeg hadde håpet kroppen ville ordne opp selv :-)

Skal prøve å slappe av. :)
Nå er det under seks timer til kontrollen hos gyn. Da er jeg 6 dager over termin. Hadde også håpet kroppen skulle sette igang snart, men begynner å miste motet.

Masse lykke til! :) Tenk snart får du møte babyen din ❤️

Kan man ringe sykehuset og be om å få komme inn for å sjekke modning og eventuelt stripping/hinneløsning eller må man vente til man skal på kontroll?
Er 41+0 i dag, ingen som har sjekket modning på meg så langt, og jeg skal ikke på overtidskontroll før på julaften, men jeg er så desperat etter at noe skal skje nå, så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...

Kan man ringe sykehuset og be om å få komme inn for å sjekke modning og eventuelt stripping/hinneløsning eller må man vente til man skal på kontroll?
Er 41+0 i dag, ingen som har sjekket modning på meg så langt, og jeg skal ikke på overtidskontroll før på julaften, men jeg er så desperat etter at noe skal skje nå, så jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...

Jeg skal til gynekologen/fødselslegen som har fulgt meg opp i svangerskapet. Tror ikke det er vanlig å få kontroll tidligere enn det du nå skal ha, men det skader ikke å ringe kvinneklinikken på sykehuset for å om du kan få komme tidligere.

Selv skal jeg få ordne meg time på sykehuset i dag eller i morgen. :) 42+2 i dag.

Hvordan går det?
Jeg fikk JM til å ta hinneløsning på meg. Gjorde at jeg fikk maserier, fikk blodtilblandet slim, modnet mer, men fødselen startet ikke sånn ordentlig før jeg fikk tatt vannet på sykehuset to døgn etter.

Ble strippet i dag. Legen trodde neppe det holdt for å starte fødsel, men kanskje det ville hjelpe på modningsprosessen for mulig igangsettelse i morgen. Foreløpig har jeg kun kynnere hele tiden og blødning. Men sikkert fint mtp modning ;)

Ble strippet i dag. Legen trodde neppe det holdt for å starte fødsel, men kanskje det ville hjelpe på modningsprosessen for mulig igangsettelse i morgen. Foreløpig har jeg kun kynnere hele tiden og blødning. Men sikkert fint mtp modning ;)
Ble også gjort det samme idag og kommet en del blod og slim i ettermiddag kveld!! Vi får krysse fingrene for at det hjelper på å modnes for oss over natta!!! Slik at vannet bare kan tas i morgen!! Når skal du inn? Skal inn kl 8 her!

Ble også gjort det samme idag og kommet en del blod og slim i ettermiddag kveld!! Vi får krysse fingrene for at det hjelper på å modnes for oss over natta!!! Slik at vannet bare kan tas i morgen!! Når skal du inn? Skal inn kl 8 her!

Jeg håper også at vannet bare kan tas, men lite sannsynlig visstnok. Måtte belage meg på piller, hvis jeg blir satt i gang i morgen. Skal inn kl. 12. Blir først og fremst kontroll av blodtrykk og en del blodprøver, så får vi se hva som skjer etter det. Jeg prøver for harde livet her å drikke mye vann for å forhåpentligvis ikke ha høyt blodtrykk i morgen. Klarte å google meg frem til at det kan hjelpe på trykket :p Her har det forresten ikke kommet noe mer, hverken blod eller slim, så antar at effekten er over. Kynnerne er de samme og kommer hyppig, men det er ikke noe nytt.

Håper du modnes godt til i morgen. At du har fortsatt effekt er jo veldig bra sånn sett :D

Back
Topp