Hilser du på andre når du er ute og går?

Shoegrl

Forumet er livet
Himmelbarn
Marsboerne 20 18
Når jeg og/mannen er ute og går/trener med hunden, så passerer vi titt og ofte folk på vår vei. Her vi bor, litt utenom storbysentrum, er det mer vanlig å skulle hilse på forbipasserende - hovedsakelig i form av "hei", men også nikk og smil. Er ikke vant til det så mye fra storbyen, men vi har vent oss på at det er litt mer "normen" her, á la når man er ute og går i skog og mark i vårt langstrakte land. Hva når vi hilser på noen og de ikke hilser tilbake?!? Føler meg like brødhode hver gang jeg, som hilser og ikke får så mye som et smil tilbake. Når er det vanlig og ikke å hilse? Skal jeg alltid la andre ta initiativ først? Ofte trener jeg kontakttrening med hunden, og er da litt mer "unnskyldt" når jeg ikke ser noen i øynene og hilser, men når jeg ikke har noen steds å "unnslippe", så hilser jeg jo - for så å bli møtt bare med et dumt blikk! :p Måtte bare lufte dette her, etter å ha kommet inn fra tur nå, og akkurat opplevde å bare bli sett dumt på... God helg! :)
 
Jeg bor på bygda, og her hilser folk stort sett alltid når man møter på noen på tur. Jeg hilser som regel først. Sier hei og smiler.
Om folk ikke svarer så får det være deres problem. Jeg er ihvertfall høflig ;)
 
Når jeg er hjemme på bygda hilser jeg på alle overalt. Når jeg er i byen hilser jeg kun på kjenninger. I skog og mark hilser jeg på nesten alle, det kommer an på om de møter blikket mitt og ser ut til å ville hilse :) Hvis jeg hilser og ikke får respons har jeg glemt det etter to steg :p
 
Når jeg er hjemme på bygda hilser jeg på alle overalt. Når jeg er i byen hilser jeg kun på kjenninger. I skog og mark hilser jeg på nesten alle, det kommer an på om de møter blikket mitt og ser ut til å ville hilse :) Hvis jeg hilser og ikke får respons har jeg glemt det etter to steg :p
Gjør akkurat det samme.
Synest det er koselig med en liten hilsen jeg :)
 
Bor også i bygda. Her hilser alle sånn ca. Spesielt på fjellturer. Da blir det gjerne en liten drøs også i samme sleng. Selv om vi ikke kjenner hverandre.

I byen sier jeg hei om jeg treffer kjenninger, men sjelden jeg treffer noen kjente der [emoji14]
 
Back
Topp