Hikking

terese

Flørter med forumet
Bare lurer på en ting: dere som har hikkebabyer, hvor kjenner dere hikkingen best? Jeg kjenner det best lengst nede i bekkenet, men resten av fosteret rister selvfølgelig og. Er litt bekymret for leiet (setefødsel forrige gang) og klarer ikke helt å kjenne om det er baken eller hodet som er ned. Er det ikke hodet som skal riste mest når den lille hikker? Dere som har fått bekreftet hodeleie allerede kan kanskje gi meg noen beroligende svar? Skal til ultralyd den 29. for å sjekke, så jeg håper hun har snudd seg.
Hva med bevegelser nederst i bekkenet? Klarer dere å kjenne forskjell på arm og benspark? Hos meg er det litt vanskelig, for jeg kjenner ofte at det stikker ut et eller annet litt under ribbeina. Da blir jeg overbevist om at det må være en fot, helt til jeg kjenner bevegelser nede og. Kan selvfølgelig være armene men det er ikke lett!
Takker for svar...!

Min bebis hikker ofte og det er som regel nederst og bakover jeg kjenner det mest. Men jeg vet jo at hun ligger med hode ned[:D][:D]
Kjenner forskjell på benspark og hånda ja, bene er litt hraftigere og hånda er mer draing syns jeg...vanskelig å forklare..

Min hikker også veldig mye og som du, kjenner jeg det best nederst i bekkenet. Den ristingen har jeg også fått og det kjennes nesten ut som den har kramper av noe slag inni der. Kjenner også at hodet beveger seg nede i bekkenet og hendene graver seg inn i hoftehulene. Bena ligger i en bue øverst i magen og kjennes godt. Ganske vondt nå på slutten, men det er godt magen har sunket ned så det er plass til litt julemat imorgen[:D]
Det sies også at hvis barnet hikker veldig mye, er det tegn på jente[;)] Var på UL igår og det var mest sannsynlig det jeg fikk sa han[:D]

Det kan nok stemme, for jeg venter jente....[:D][:D], og her hikkes det nesten daglig.

Jeg vet ikke hvilket kjønn det er, men har tippa jente en stund - ikke fordi h*n hikker så mye, for det er ikke så ille - men andre grunner, da[;)]

Hikking kjenner jeg stort sett på toppen av magen - selv om hodet ligger nedover[8|]

Jeg fikk bekreftet idag at hodet har festet seg og når han hikker kjenner jeg det best nede i bekkenet så kan det hende gullet ditt ligger med hodet ned.
Klem

Ja jeg får håpe det. Jordmor var usikker på hvordan den ligger for hun kjente på det som bør være baken, men den var så hard at hun ikke kunne si om det var hodet eller rumpen. Kjente noe hardt i bekkenet og, så nå sitter jeg og kjenner etter hver bevegelse, men blir selvfølgelig ikke noe klokere av det. Godt å høre at dere og kjenner hikkingen best nede, så jeg satser på at det er hodet som ligger ned.
Ha en fin dag alle sammen!

for flere uker siden sa legen at han trodde babyen hadde begynt å festa seg,da kjente jeg forsåvidt mye hikking langt ned,men den siste tiden har jeg kjent det lengere opp så tror ikke den ligger me hodet ned og hvertfall ikke at den har festet seg. Vanskelig å kjenne hva som er rompa og hva som er hodet her og,men tror babyen ligger på skrå,magen min er skeiv,går ut nede til venstre og oppe til høyre,det vises veldig godt og...
Her hikkes det mye,og de siste dagene når jeg har ligget med feber og kvalme har bevegelsene og hikkinga vært frustrerende fordi detr har kjentes ut som om jeg måtte spy av det....

Hørtes ikke koselig ut det da sicaa. Har heldigvis ikke vært plaget med kvalme de siste mndene og det er deilig. Vet jeg ble kvalm under fødselen sist, men håper jeg slepper nå.
Klem

har ikke vært plaget med kvalme siden uke 12 jeg heller,bare de siste dagene,men det har vært ganske intenst. Er heldigvis bedre nå da...

Back
Topp