Hikker mye

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Hikker babyene deres mye?
Lillemann hikket daglig i magen siste mnd, og det har han fortsatt med på utsiden. Oftest rett etter mat, det pussige er at det gjerne settes i gang av rapen, så er det rett i hikkinga etterpå :p

Samme skjer her også! Veldig slitsomt for han vil alltid ha mer mat igjen når hikkinga begynner :p

Hikker her også. Hvordan er det med nysing hos deres? Her nyser han kanskje 3 ganger hver dag. Rekorden er 5 nys på rad.

Min hikket også en del i magen, og har fortsatt med det på utsiden. Må bare la det gå over av seg selv, for funker definitivt ikke å amme da han bare ligger der forundret og kikker rundt seg :P

Hikker her også. Hvordan er det med nysing hos deres? Her nyser han kanskje 3 ganger hver dag. Rekorden er 5 nys på rad.

Nyser en del ja, som regel bare to i slengen her da :p

Hikking kan også bety at de er kalde/fryser.

Prøvde det ut på storesøster da hun var født , å når jeg da fikk henne tullet inn i pledd og at hun ble varm sluttet hun å hikke.

Har stort sett teppe rundt her, hikker nesten konsekvent etter rapen uansett :p

Hikker babyene deres mye?
Lillemann hikket daglig i magen siste mnd, og det har han fortsatt med på utsiden. Oftest rett etter mat, det pussige er at det gjerne settes i gang av rapen, så er det rett i hikkinga etterpå :p

Min hikker hver dag, minst 1 gang. Samme med nysing :)

Jordmor her har sagt at hikkingen ikke plager babyen og at man ikke trenger å gjøre noe for å hjelpe med at det skal gå over.
Jeg opplever at hikkingen går over når baby dier.

Har også hørt det som nevnes over her, at hikkingen ofte starter når babyen går fra å være varm til å bli litt kaldere.
Det stemmer godt for oss. For eksempel når hun blir flyttet fra et sted til et annet, blir lagt på stellebord etc.
En venninne mente at trekk hadde skylda for hikking.

Her hikker han etter mat. Nesten uansett.
Nyser litt gjør han også, stortsett to på rad.
Gir ikke noe mere mat mens han hikker. Men det hender han vil ha litt mere etterpå.

Min hikker også rett etter mat. Hun hikka mye i magen og. Husker barnepleier sa det var normalt de gjorde mye nå. Og min niser mye også

Her hikkes det mye etter mat, spurte helsesøster når hun var her om hvorfor? Å da fikk jeg beskjed om at det var for barnet har spist for fort.så for å få slutt på hikkingen skulle man legge barnet til brystet, sånn den sugde ett par ganger til.
Vis det ikke hjalp så kan det være at barnet er kald og fryser litt :-)

Hikker mye, men gjorde det i magen også. Nyser også endel, er vist for å rense luftveiene. Har hørt at hikking kan komme etter mat, når de er overstimmulert og når de er kald... tipper de er endel gjetting, de vet jo heller ikke hvorfor vi hikker.

Ingen hikking enda. Snart 5 døgn

Har lest at i magen hikker de fordi lungene modnes. Og det fortsetter kanskje kanskje litt på utsiden?

Back
Topp