Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oi ha haAner ikke![]()
Kjente hikken først to cm over navlen men så litt til høyre, å så tilslutt nederst ved høna idag. Alt dette iløpet av 5 minutter![]()
Oi ha hada var det sikkert full fart på henne
merker jenta mi blir veldig aktiv når hun hikker som om hun syns det er fryktelig irriterende
![]()
Ja tenk hvor greit å være ekspert på å finne frem selv hva som er hva og hvordan liggestillingen erMeget også![]()
Ja akkurat sånn kjennes det ut her ogvært arti å visst hva de driver med der inne
![]()
Vett du om det stemmer at kontrollen for uke 36 om det da er mistanke om seteleie, får du da tid til ultralyd for å bekrefte det eller eventuelt tid til å forsøke å snu h*n?Den som visste...
Hos jm ligger hun fint med hodet langt nede i bekkenet, ryggen langs min høyre side med baken litt ut på venstresiden ikke midt opp, og sparker da mot venstre. Ofte ligger hun sånn utfra sparkene, men nå har det vært mye bevegelse på min høyre side, så åpenbart er det endring av stilling. Neste uke jm igjen.
Ja syns jeg hadde lest det ett sted. Mener også legen min sa på uke 28 kontrollen at det ikke var noe særlig vits å sjekke da (da de fortsatt snur seg) men at i uke 36 skulle det sjekkes. Jeg spurte da bare fordi jeg var nysgjerrig hvordan hun lå.Mener det er sånn rundt uke 36 de skal sjekke leie dersom det er mistanke om ul ja, for uke 38 som er den neste er jo i seneste laget for å rekke å få time til både ul og snuing? (Ikke alle steder forsøker de å snu, tror jeg. Og noen steder gir seteleie nesten automatisk ks, mens andre steder er setefødsel som rutine å regne)
det står også her: https://helsenorge.no/gravid/svangerskapskontroller
Fra 36. svangerskapsuke er det på tide å fastslå hvordan barnet ligger i livmoren. Vi anbefaler at dette gjøres fra uke 36 fordi barnet ofte blir liggende i samme stilling de siste ukene. Hodeleie, som betyr at fosteret ligger med hodet ned mot bekkenet ditt, er mest fordelaktig for en normal fødsel. Hvis det er tvil/mistanke om seteleie, vil jordmor eller lege henvise deg til ultralyd. Videre oppfølging og planlegging av fødsel er avhengig av hva ultralydundersøkelsen viser.