Hikke

Snickers_81

Glad i forumet
Noen som har tips mot hikke? Sindre kan ligge i lang tid å hikke etter at han har fått mat, og jeg ser at det til tider plager han voldsomt :(

min helsesøster sa det hjalp og holde de litt opp =)

Det har vi også prøvd, men med en gang vi legger han ned igjen begynner det på nytt igjen.

Vi sliter og med hikke, ho kan hikke i voldsomt lenge.. på det lengste holdt ho på 20 min i strekk, vi tar henne bare opp, stryker og klapper litt på ryggen, det hender ho begynner på ann igjen når vi legger henne ned, men som regel går det over når ho kommer opp..

Edvin hikker flere ganger om dagen og lenge hver gang. Men spedbarn skal vel egentlig ikke plages av det? Virker iallefall ikke som han gjør det for han kan sovne mens han hikker. 

Prinsessa mi også hikker veldig mye etter hun har spist. Har funnet ut at det hjelper at hun svelger. Så selvom det er etter hun har spist hun begynner å hikke, gir jeg henne et par slukrer til, så stopper hun som regel :) hehe

hos lillegutt her hjelper det å spise litt til :) gir an mere pupp uansett om han nettop har spist:)

Ole Thomas hikker også ganske mye og ofte, men som fler har nevnt så hjelper det å gi litt mer mat så han får svelget ordentlig. Eller så kan du prøve å blåse forsiktig i ansiktet, det gjør at babyene svelger og da går ofte hikken over.

Tobias hikker masse og, men etter som jeg forstod så var det helt vanlig.. han klarer fint å spise selvom han hikker, så regner med det ikke plager han :p

Back
Topp