Hihihihi *bilde*

Helt ut av sammenheng. Men jeg er nytt medlem. Hvordan starter man en egen forumtråd? :)

Gollemor skrev:
Skjønte ikke jeg!
Hva var morsomt?
:P

Fikk det av en britisk kompis som lurte på hva i alle dager det betydde... Tror ikke den engelske oversettelsen er helt ok

*lykkeligst* skrev:

Gollemor skrev:
Skjønte ikke jeg!
Hva var morsomt?

Fikk det av en britisk kompis som lurte på hva i alle dager det betydde... Tror ikke den engelske oversettelsen er helt ok

Oversettelsen er helt grei den, men det er ikke så lett å skjønne betydningen av skiltet uten noen sammenheng. Antar at dette er skilt utenfor en tunnel eller lignende. I Oslofjordtunnelen anbefales det bilistene å lytte til radio når de kjører inn i tunnelen. Vegtrafikksentralen kan bryte av sendingen for å komme med viktige meldinger til trafikantene.

Så...ikke sånn kjempekomisk..

~Simsalabim~ skrev:

*lykkeligst* skrev:

Gollemor skrev:
Skjønte ikke jeg!
Hva var morsomt?

Oversettelsen er helt grei den, men det er ikke så lett å skjønne betydningen av skiltet uten noen sammenheng. Antar at dette er skilt utenfor en tunnel eller lignende. I Oslofjordtunnelen anbefales det bilistene å lytte til radio når de kjører inn i tunnelen. Vegtrafikksentralen kan bryte av sendingen for å komme med viktige meldinger til trafikantene.

Men det som faktisk står på engelsk er jo "slå på radioen når du blinker" eller noe sånt. :p Det står jo ikke noe om det gule lyset. 

~Simsalabim~ skrev:

*lykkeligst* skrev:

Gollemor skrev:
Skjønte ikke jeg!
Hva var morsomt?

"when blinking" tror problemet er at det ikke står noe om hva som skal blinke. Skal man sette på radioen hver gang man blinker i bilen eller hva?
Og det ble nok forstått, men man burde kanskje skrevet bedre oversettelser. Men hva vet vel jeg?
Jeg var trøtt og sliten, og da er alt morsomt

Back
Topp