hihi *mage*

vevina

Forumet er livet
jeg tror magen er i ferd med å komme [8D]
har liksom vært hard nederst på magen når jeg står, men har jeg ligget har magen vært myk, men nå er den stein hard nederst når jeg ligger.
og jeg finner hjertelyden til nurket mye lettere og litt høyere oppe[:)]
gleder meg til å kjenne den bli større og større[:D]

et lite spørsmål om hjertelyden:
har hørt sånn svosj svosj hjertelyd, men da jeg fant lyden i går hørte jeg den og en slags dunk dunk dunk i samme rytme og. er det bare hjertelyden jeg hører bedre? eller? vært borti det?

Hjertelyden sier svosj svosj, ja. Dunkelyder er ofte spark fra babyen [:D]

Herlig når man kjenner livmora vokser og begynner å kjenne den lille sparke 

Har blitt fort stor jeg, men så er det under 10 mnd siden forrige fødsel og da [:-]

Godt at det er offesielt [:D]
Hehe, tenker at enkelte helt sikkert tenker/sier "så feit hun har blitt" eller "er hun feit eller gravid?" [8D][:D]

Men, sånn tenkte jeg jo i forrige svangerskap og da [8D][:D]

Gleder meg til det ikke er noen tvil

Svosjinga er blodgjennomstrømninga i navlestrenger, dunkinga er hjertet :)

¨åååå :D hehe trodde svosjingen var hjertet jeg da[;)]
men da har jeg hørt hjertelyden for første gang da[:D][:D][:D]

Hjertelyden kan igrunn høres på forskjellige måter, spørs hvor babyen ligger og hvor du har doppleren i forhold til babyen. Jeg kan høre rytmisk "svosjing", å hvis jeg dytter bittelitt på doppleren så går svosjingen over til mer dunking. Men det er fortsatt svosjing der altså, litt sånn.. Hmm.. Svosjdunking [:D] Når du har funnet lyden, og den er konstant, så kan du også høre babyen sparke.. Det hører du lett ved at det plutselig kommer andre lyder [:D] Spør jordmor/lege neste gang om hun kan si ifra når babyen sparker til doppleren, så vet du hva du skal høre etter. Det så skjønt [:D]

ååå!!!!

det er så ufattelig deilig å få bekreftet at det er noe der inne, et lite fantastisk vesen som vi skal få bli kjent med!
det lille mennesket vi har drømt, og snakket om vokser endelig inne i magen min.

litt følsom om dagen ja[;)]

Så koselig at magen har kommet da!

Her har den fortsatt ikke helt kommet ennå. Jeg ser den godt selv bortsett fra når jeg ligger. Mange som etterlyser den, men jeg orker ikke gå med ettersittende klær heller. Føler meg så pløsete. Gleder meg til å få skikkelig gravidmage.

så heldig du er[:)][:)]
deilig når magen begynner å komme frem og ser litt mer gravid ut[:)]

hehe, la meg da få påpeke at det er ikke STORE baby magen, men et bitte lite hint av den ;);)
magen har begynt å forandre seg litt på en måte, så jeg kjenner det, men for alle andre ser jeg bare litt ekstra tykk ut ;)
men morro uansett, å merke at kroppen forandres

Back
Topp