*Nurk84*
Forelsket i forumet
ORIGINAL: tigerbebis
åhåi for en artige tråd! [:D]
so ho MammaOkt sei so e ej fra Sunnmøre ja, å snakka sånn so ditte her i levande live. Å skrive bokmål e egentli ganske so feil - ej e veldi for nynorsk, men skrive masse fortare på bokmål (uvane so ej fekk når ej va student).
Akkorat no site ej i stua hælt aleine, kjærste he gått å lagt sej før mej (å det skjer ca en gong i åre, hehe). Ser private practice å grur mej litt til imårgatidli, for då e det min tur til å stå opp me hoppeklinkå våra (aka Herman). E sjølsakt kjekt når ej endeli he klart å stå opp, men akkorat i det han Herman våkna so e ej liiitt veldi trøtte [8D]
I natt når ej våkna ta nå Herman, so såg ej det atte han holpå å kave me å drage sej opp i sitande/ståande stilling - so i dag he vi skrutt senga ett hakk ned, slik at vi sleppe et plutseli uhell me en stk Herman på golve [&:]
Dei so he mej på facebook trur sikkert at ej e hælt spalta; me dei so e her heimaherifrå so skrive ej dialekt, men til alle dåkke nye vennane mine so skrive ej bokmål. Ej trur sikkert at det ikkje e nåken ta dåkke so forstår sunnmørsdialekta (men veit at Molly forstår den, da![8D]).
Ah, kan ikkje private practice gå litt tidligare sånn ej fe lakt mej til ei nåke londe fornuftige tid?! Ej e soo kveldstrøtte, so det e bra det bære e en dag i veka det e nåke ej MÅ sjå på tv sopass sænt [8D]
Ha en fine kveld, alle snuppene her inne! [:D]
skjønna vel akkurat ka du skrive å ka du sir[:)]
Akkurat no sitte e å venta på at gutten min skal komme. hjem, han har vært me en kompis å spilt golf! Så e sitte å nyte ett påskeægg og har sett privat practice.
Ellers så har dagen vært ganske grei, bolla(emilie) har kosa seg me leike mens e har hatt besøk av ei go venninne fra da e gikk på skole i volda! E lagde go pastasalat og hadde sjokkokjeks!
Mi dialekt e vel ei litt "forfina" nynorsk når e prata, men e vant til å skrive bokmål heilt fra bynnelsen, så va veldig uvant å skrive dialekt! Måtte nesten tenke me om før e skreiv dem ulike orda! Men e elska nynorsk..har mye familie fra ørsta så nynorsk e ei morsom og kul dialekt! Mye bedre de enn dinne forfjonga dialekta(føle e da)!
nok fra me! Ha ei flott natt da jente! Dokke e en knall gjeng med gode snuppelure!!