Hiding twin

• Trådstarter Trådstarter Usikker
  • Opprettet Opprettet
U

Usikker

Guest
Jeg er 20 uker på vei og har vært på ordinær ultralyd for et par uker siden der det ble funnet et barn. Jordmor hadde dårlig tid under ultralyden fordi det var noen andre som ventet på apparatet, så det ble bare fort målt det vanlige som skulle måles. Alt ble bare stress, og hun fikk ikke sett over hele magen. Har et barn fra før som lå helt nedi bekkenet ved ordinær ul, og hun sjekket ikke der engang nå sist, så jeg føler meg ikke helt trygg på at det faktisk bare er en baby i magen. Har hatt mistanke om tvillinger dette svangerskapet da jm på min første kontroll trodde at det kanskje var flere enn en, og symfysemålet mitt er langt over det skraverte feltet.
Har alltid tenkt at å overse en tvilling på ultralyd ikke går an, men nå er jeg usikker. Magen min er så "full" og enorm. Lurer på om noen andre har opplevd å finne en ekstra baby etter oul? Har også hørt hjertelyd to plasser samtidig. Hater å ha denne urolige følelsen. Vi har heller ikke noe privat ultralyd-tilbud verken her eller i nærheten, så jeg får hverken bekreftet eller avkreftet mistanken.

Har hørt om det, sett det på TV blant annet så det går jo an, men er nok sjelden. Du får ordne ny ul time.

Teit at hun stresset sånn da, skal jo ikke være sånn.

Kan ikke jordmor hennvise deg til ny ultralyd for å sjekke det da?

Jeg kjenner ikke til noe sånt, men har ei venninne som var en tvilling som ingen viste om. Men det er jo snart 28 år siden. Så da kunne vel sånt skje. Vet ikke åssen det er nå?

Kommer til å nevne dette til jordmor på neste kontroll, så får jeg høre hva hun synes. Før jeg var kommet inn i rommet så var det "vi må bare skyndte oss å bli ferdige". Det var rett opp på benken, så målte hun babyen og skyndtet seg å sende ultralydapparatet ut av rommet. Synes det er trist når det er den eneste gangen man skal få se babyen inni magen blir stress. Lite sykehus og tydeligvis kun et ultralydapparat på hele sykehuset.. :(

Min søster fikk vite at hun ventet tvillinger på første ultralyd. Da hun skulle på ordinær ultralyd i uke 18, så fant de ut at det var ei lita jente til inni der som hadde gjemt seg, så det ble visst trillinger i stedet :)

Så dumt at dem ikke tar seg god tid. Snakk med JM og forhør deg om muligheten til en ny UL.

Anbefaler deg å bestille en ny ul time ja :) Du kan ikke ta det privat da, så slipper du kanskje å vente noe særlig også? Men veldig merkelig hun jordmoren som tok ul, man skal ta IKKE behandle pasienter på den måten der!

Back
Topp