Hey… guilty pleasure? Hva er dine i svangerskapet?

Babydream2022

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Påskeliljene 2022 ❤️
Septemberskattene 2023
Hei hei, melder meg forsiktig inn her da jeg har fått positive tester de siste dagene. Litt usikker på når termin blir med det er i september en gang mellom 12 og 17 :happy:

Har dere noen guilty pleasure? Jeg er ekstremt svak for både energidrikk og coca cola (skal jo helst ikke ha noe av det).

Hva er dine guilty pleasure, svakheter som blir vanskelig nå i svangerskapet?

Gratulerer!
Sniker, drikker cola nesten hver dag jeg, akkurat som før :hilarious: Får ikke i meg annet koffein (av og til noen slurker energidrikk), så gidder ikke kutte ned. Før vi begynte å prøve skulle jeg liksom bli så flink og drikke vann, trene, ta kosttilskudd.. det sklei ut når prøvinga tok noen mnd, også med én gang jeg ble gravid spydde jeg før positiv test og var ganske dårlig. Så da var det bare å få i meg det lille jeg klarte. Kvalmen fortsatte inn i 2. trimester, ble litt bedre kanskje fra rundt uke 16 og fått mer og mer appetitt siden, men er ikke helt på topp ennå nå rett før 3. trimester :shy:
Så vil ikke si jeg har noen "guilty" pleasures, har bare følt meg skyldig når jeg ikke får i meg noe som helst :bag:

Jeg har så lyst på spekemat. Spesielt spansk og italiensk spekeskinke… Mm…

DrikkGratulerer!
Sniker, drikker cola nesten hver dag jeg, akkurat som før :hilarious: Får ikke i meg annet koffein (av og til noen slurker energidrikk), så gidder ikke kutte ned. Før vi begynte å prøve skulle jeg liksom bli så flink og drikke vann, trene, ta kosttilskudd.. det sklei ut når prøvinga tok noen mnd, også med én gang jeg ble gravid spydde jeg før positiv test og var ganske dårlig. Så da var det bare å få i meg det lille jeg klarte. Kvalmen fortsatte inn i 2. trimester, ble litt bedre kanskje fra rundt uke 16 og fått mer og mer appetitt siden, men er ikke helt på topp ennå nå rett før 3. trimester :shy:
Så vil ikke si jeg har noen "guilty" pleasures, har bare følt meg skyldig når jeg ikke får i meg noe som helst :bag:
Tusen takk :Heartred drikker litt coca cola ennå, men prøver å være flink pike og kutte ned men det er sååååå vanskelig. Drikker ikke kaffe. Oi huff så dårlig? kvalmen har meldt sin ankomst den her også, spydde 4 dager etter EL, og konstant kvalm siden. Når man ikke får i seg mat så tenker jeg det er greit med det lille man får i seg

Jeg har så lyst på spekemat. Spesielt spansk og italiensk spekeskinke… Mm…
Savn… fikk så mye spekemat til jul fra jobb, som jeg nå ikke kan spise. Er nok fare for at jeg spiser bittelitt. Det kan jo varmebehandles heldigvis

Tusen takk :Heartred drikker litt coca cola ennå, men prøver å være flink pike og kutte ned men det er sååååå vanskelig. Drikker ikke kaffe. Oi huff så dårlig? kvalmen har meldt sin ankomst den her også, spydde 4 dager etter EL, og konstant kvalm siden. Når man ikke får i seg mat så tenker jeg det er greit med det lille man får i seg
Syns ikke du skal føle deg skyldig! Er hardt nok som det er, kan være ganske vanskelig å være sunn når man er dårlig :shy: Man blir gjerne litt bekymret, men babyen tar til seg alt den trenger av næring, er som regel mammaen det går utover :smiley-ashamed004 Alt har vært fint med oss så langt, baby er t.o.m. større enn gjennomsnittet, og var ikke før uke 24 at jeg manglet noe, og det var jern :joyful:

Syns ikke du skal føle deg skyldig! Er hardt nok som det er, kan være ganske vanskelig å være sunn når man er dårlig :shy: Man blir gjerne litt bekymret, men babyen tar til seg alt den trenger av næring, er som regel mammaen det går utover :smiley-ashamed004 Alt har vært fint med oss så langt, baby er t.o.m. større enn gjennomsnittet, og var ikke før uke 24 at jeg manglet noe, og det var jern :joyful:
Ja du sier noe der altså, de får jo de de trenger unz. Min første var også over gjennomsnittet, var vel rundt samme tiden jeg også måtte på jerntilskudd

Energidrikk.. :hilarious: Er helt avhengig, men har kutta ned fra 2 store bokser til en liten nå. Det er godt innafor grensa på maks 2 kopper kaffe.. Tar bare en på ettermiddagen.

Klarte å lire av meg til sjefen min tidligere at eneste gangene jeg klarer å slutte er når jeg er gravid.. Det var jo kjempelurt å si når jeg nå er gravid 2mnd senere :wideyed:Spørs om han fatter mistanke snart :wacky:

Kaffe og Monster… har kuttet ned til maks 2 kopper kaffe om dagen. Har holdt meg helt unna Monster. Og så vil man selvsagt ha det man ikke kan spise litt ekstra når man ikke kan, som f.eks brie og salami.

Lakris!! Elsker lakris, så det kommer jeg til å savne. Og så er det Pepsi Max - jeg drikker fortsatt litt i svangerskap - men må kutte ned betydelig fra de mengdene jeg drikker til vanlig :hilarious:

@Lila93 , og nå fikk jeg helt sykt lyst på sjokolademelk :hilarious:

Ahhh. Kaffe!! Jeg kan fint drikke 10+ kopper når jeg er på jobb. Nå holder jeg meg til 2 Selvom jeg leste en studie som sa det ikke påvirket barnets fødselsvekt eller økte faren for prematur fødsel ved høyt koffein inntak.
Droppa energidrikken og :facepalm:

Ahhh. Kaffe!! Jeg kan fint drikke 10+ kopper når jeg er på jobb. Nå holder jeg meg til 2 Selvom jeg leste en studie som sa det ikke påvirket barnets fødselsvekt eller økte faren for prematur fødsel ved høyt koffein inntak.
Droppa energidrikken og :facepalm:
Oi er det sant, er det en studie på det. Jeg er avhengig av Nocco og cola og gjerne noen kopper med te. Hadde vært sykt Nice om det du skriver der stemmer

Sjekka nettopp inneholdet i cola, og en halv liter inneholder bare 48mg koffein. Dagsgrensa for Gravide er 200mg.

Nå skal jeg kjøpe meg cola :p

Back
Topp