Hevelser

Kokosnøtt

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Jeg har ikke tidligere hovnet opp noe særlig, bare noen få ganger når det var veldig varmt i månedsskiftet mai-juni. Idag våknet jeg faktisk med en hoven høyre fot, som også har blitt større utover dagen. Godt jeg ikke går så mye på jobb idag, kanten mot skoen er skjærende! Men er det vanlig at man bare hovner opp på en side? Eller kan det være at jeg ble bitt av noe igår? Klødde noe innmari på akkurat den foten igår kveld.. Legger ved bilde så dere kan se!
18bcd429672c806014fb3b945153645c

Oj! Det var ujevnt. Vil tro det er hovent pga et bitt, og ikke vann. Det blir jo jevnt fordelt.

Jeg ville dratt å få sjekket det :-) Ikke uvanlig med ødemer så sent i svangerskapet, men plutselig oppståtte hevelser skal sjekkes. Jeg hovnet opp i bare den ene foten da min SF gikk over til eklampsi, men det hadde du merket. De sier det kan være tegn på blodpropp, men det er veldig sjelden. Viktig å sjekke uansett :-) Hadde du hatt muligheten til å legge deg med beina høyere enn hjertet, så kunne du sett om det trakk seg tilbake. Da får du en indikasjon på om det kan være sykdom eller ikke. Sitting/gange får vannet i kroppen til å samle seg i beina :-) Lykke til, oppdater gjerne :-) Legger ved et før og etter bilde.

Vedlegg

• 1466428474132.jpg
    1466428474132.jpg
    70,4 KB · Visninger: 64
Hvis bare ene foten er hoven ville jeg dratt til legen og sjekket blodpropp!

Allergisk reaksjon på stikk eller noe er min første tanke siden det klødde først? Ville hørt med legen uansett!

Vært hos legen nå og fått henvisning til akutten for å ta blodprøve for å sjekke om det kan være blodpropp. Han syns den var såpass hoven at det er viktig å få sjekket det ut. Så nå skal jeg bare en kjapp tur hjem og til akutten. Må bytte sko, får helt vondt av å kjøre med disse nå. Oppdaterer når jeg vet noe mer :)

Vært hos legen nå og fått henvisning til akutten for å ta blodprøve for å sjekke om det kan være blodpropp. Han syns den var såpass hoven at det er viktig å få sjekket det ut. Så nå skal jeg bare en kjapp tur hjem og til akutten. Må bytte sko, får helt vondt av å kjøre med disse nå. Oppdaterer når jeg vet noe mer :)

MAsse lykke til❤️

Lykke til :)

Masse lykke til! Håper ikke det er blodpropp :o

Så bra, flink lege! Håper de finner ut av hva det er på sykehuset og at det kan ordnes!

Oj, så bra at du fikk sjekket opp! Og så bra at du ble henvist til sykehuset. Håper det ikke er noe farlig når de får sjekket. Lykke til uansett!

Oj, så bra at du fikk sjekket opp! Og så bra at du ble henvist til sykehuset. Håper det ikke er noe farlig når de får sjekket. Lykke til uansett!
Signerer :)

Jeg hovnet opp skikkelig mye i den ene foten i mai. Men det gikk bort når jeg fikk den hovne foten høyt. Jeg klødde, og svei rett der som strømpen strammet pga hevelsen. Jeg fikk streng beskjed om at om jeg skulle oppleve det igjen måtte jeg komme meg til legen. Smarte meg tenkte jo ikke på at det kunne være blodpropp en gang. Det var så skikkelig varmt den dagen at jeg tenkte kun på at det var det så jeg var jo heldig som hadde rett :o

Bra du gikk til lege - jeg så omtrent slik ut og hadde blodpropp! Gikk helt fint, bare at jeg må gå på blodfortynnende :-)

Signerer :)

Jeg hovnet opp skikkelig mye i den ene foten i mai. Men det gikk bort når jeg fikk den hovne foten høyt. Jeg klødde, og svei rett der som strømpen strammet pga hevelsen. Jeg fikk streng beskjed om at om jeg skulle oppleve det igjen måtte jeg komme meg til legen. Smarte meg tenkte jo ikke på at det kunne være blodpropp en gang. Det var så skikkelig varmt den dagen at jeg tenkte kun på at det var det så jeg var jo heldig som hadde rett :o
Jeg så sånn ut selv... Men aner ikke hvorfor. Jeg ble innlagt grunnet SF og eklampsi, beinet fikk jeg aldri sagt ifra om. Men gikk på blodfortynnende da jeg lå på intensiven uansett. De mistenkte blodpropp i lungene, men CT viste heldigvis bare øvre og nede lungebetennelse.. Første som slo meg den gangen var blodpropp, jeg fikk bare aldri sjekket det. Og borte ble det etter oppholdet på sykehuset. Skumle greier!!

Det var heldigvis ingen blodpropp! Jeg var der i over 4 timer igår, så var helt utkjørt når jeg kom hjem og sovna med en gang. Men blodprøven viste høye nok verdier til at det kanskje kunne være blodpropp, så jeg ble jo sittende og vente på å ta ultralyd av hele det høyre beinet. Men der fant hun ingenting. Så det er nok bare at babyen presser godt et sted, som sikkert skaper den ujevnheten. Så opp med beina når man kan :)

Back
Topp