Hetetokter

Klister

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Uff, jeg får slike "hetetokter".
Det kommer kastende over meg, jeg blir skikkelig varm i ansiktet, halsen og ørene. Det kjennes ut som om jeg rødmer skikkelig og jeg får litt hjertebank.
Slik er det i 1-3minutter så går det over, hvis jeg er aleine.
Er det folk i nærheten så blir jeg litt stressa i tillegg og da kan det ta lengre tid for at det roer seg.
Tok det opp med jordmora igår og hun syns det var litt rart og hadde ikke vært borti dette før, men hun trodde ikke det var noe farlig.
Er det noen andre som har det slik?

Det hørtes plagsomt ut.
Godt at det ikke varer så lenge om gangen, men det kommer kanskje ofte?

Jeg har ikke opplevd det selv.

Jeg får også heterokter iblant, men ikke hjertebank eller no. Tar bare av meg genseren, så går det raskt over:p

Fant nå at morkaken produserer østrogen, og når østrogen nivået synker får man hetetokter. Som ved manglende menstruasjon, overgangsalder osv.
Siden morkaken kommer ut etter fødsel er det derfor vanlig å få hetetokter etter fødselen, når østrogen nivået synker.

Så det kan jo være du har svigninger nå.
Det forsterkes ved stress, så prøv å roe ned. :-)

Fant nå at morkaken produserer østrogen, og når østrogen nivået synker får man hetetokter. Som ved manglende menstruasjon, overgangsalder osv.
Siden morkaken kommer ut etter fødsel er det derfor vanlig å få hetetokter etter fødselen, når østrogen nivået synker.

Så det kan jo være du har svigninger nå.
Det forsterkes ved stress, så prøv å roe ned. :-)

Får det mange ganger iløpet av dagen.
Roer jeg noe mer nå så blir jeg sengeliggende :-P

Syns det er veldig merkelig og plagsomt.
Det er ikke slik at jeg begynner å svette, men jeg blir pulserende varm i ansiktet, som om jeg rødmer kraftig, jeg hører pulsen i ørene, ørene blir varme og bittelitt hjertebank slik at pusten øker.

Roer jeg noe mer nå så blir jeg sengeliggende :-P

Det er ikke slik at jeg begynner å svette, men jeg blir pulserende varm i ansiktet, som om jeg rødmer kraftig, jeg hører pulsen i ørene, ørene blir varme og bittelitt hjertebank slik at pusten øker.
Kanskje du bør sjekke stoffskifte hos legen?

Roer jeg noe mer nå så blir jeg sengeliggende :p

Jeg fikk lavt stoffskifte etter siste fødsel (jevnet seg ut igjen, men kontrolleres nå nøye).
Ved lavt stoffskifte, som ubehandlet er skadelig for foster i graviditet, får man kuldefrysninger og lav kroppstemperatur.
Så kanskje har du høyt stoffskifte? (Det er ikke så skadelig for foster slik lavt er, etter hva jeg har hørt. )

Jeg fikk lavt stoffskifte etter siste fødsel (jevnet seg ut igjen, men kontrolleres nå nøye).
Ved lavt stoffskifte, som ubehandlet er skadelig for foster i graviditet, får man kuldefrysninger og lav kroppstemperatur.
Så kanskje har du høyt stoffskifte? (Det er ikke så skadelig for foster slik lavt er, etter hva jeg har hørt. )

Fryser fint lite for tiden :-)
Hjemme går jeg i kosebukse og singlet og trives godt med det, om natta holder jeg dyna mer enn jeg har den på meg :-P
Jeg er mye varmere nå enn hvordan jeg var før jeg ble gravid :-)

Fryser fint lite for tiden :)
Hjemme går jeg i kosebukse og singlet og trives godt med det, om natta holder jeg dyna mer enn jeg har den på meg :p
Jeg er mye varmere nå enn hvordan jeg var før jeg ble gravid :)
Da kan det være høyt stoffskifte, som sikkert har motsatt virkning av lavt.
Lavt = fryser
Høyt = varmt
:-)

Det er jo også veldig vanlig for gravide å ha litt høyere kroppstemperatur enn når man ikke er gravid :) just saying :)

sånn har jeg hatt det i 3år.. :s ingen spesiell grunn tror jeg for alt av prøver osv har vært normale ;p
har ikke blitt noe værre etter graviditeten meen har di ofte enda - plagsomt.
til meg er det hele kroppen det går ut over så må kle av meg genser å det hele.. :/ så andre ganger kan det bli 3t senere at det er omvent.. da blir jeg superkald :(

Det er jo også veldig vanlig for gravide å ha litt høyere kroppstemperatur enn når man ikke er gravid :) just saying :)

Ja jeg vet, det sa jordmor også når jeg fortalte henne om dette :-)
Men hun kunne ikke si at hetetoktene var noe som hun forbandt med svangerskap.

sånn har jeg hatt det i 3år.. :s ingen spesiell grunn tror jeg for alt av prøver osv har vært normale ;p
har ikke blitt noe værre etter graviditeten meen har di ofte enda - plagsomt.
til meg er det hele kroppen det går ut over så må kle av meg genser å det hele.. :/ så andre ganger kan det bli 3t senere at det er omvent.. da blir jeg superkald :(

Hmm, sånn er det ikke for meg.

Jeg får også hetetokter. Går som regel ikke over uten at jeg kler av meg, men vil tro det er helt normalt når det er så mye hormoner inn i bildet! Kan ikke si at jeg gleder meg til overgangsalderen :p

Fått svar på blodprøven idag, har normalt stoffskifte.
Men det har også roet seg litt, skjer ikke like ofte nå lenger :)
Så bra at stoffskiftet ditt var bra! :-)

Jeg får også hetetokter. Går som regel ikke over uten at jeg kler av meg, men vil tro det er helt normalt når det er så mye hormoner inn i bildet! Kan ikke si at jeg gleder meg til overgangsalderen :p

Hos meg er det liksom mest fra skuldrene og opp jeg blir varm.
Det er som om jeg rødmer veldig kraftig.
Syns det er så rart, men det er ikke så ofte nå som det var ei stund og det er jo ikke det verste å være plaget med, så det går bra :-)
Og nei, gleder meg ikke til overgangsalderen nei :-P

Hos meg er det liksom mest fra skuldrene og opp jeg blir varm.
Det er som om jeg rødmer veldig kraftig.
Syns det er så rart, men det er ikke så ofte nå som det var ei stund og det er jo ikke det verste å være plaget med, så det går bra :-)
Og nei, gleder meg ikke til overgangsalderen nei :-P
Så merkelig :p bra det ikke varer så lenge da!

Back
Topp