Hestefolk

Kjempenydelig hest[:)]

ORIGINAL: Kiraoth

Kjempenydelig hest[:)]

Svarte på feil :D

ORIGINAL: Merri24

Hehe, ja fjording er for spesielt interesserte.. Kunne egentlig ikke fordra fjordinger før, men så kjøpte jeg likevel en turbotass for 10 år siden. Bedre hest kunne jeg ikke hatt, vi har konkurrert i 12 grener, fått masse plasseringer (vunnet en del sprangklasser forran de store, dyre brune), han har gått vm i mounted games og båret meg over Hardangervidda. Det eneste jeg ikke kan gjøre med han, er å kjøre. Da blir han livredd.. Denne tassen håper jeg kan bli hans arvtager, og håper det er like mye fremdrift og motor her som i gamlefar. Jeg har nå hatt han siden han var føll, og skal ri han inn til sommeren. Gleder meg! Vogn har han hatt på seg et par ganger, og det gikk veldig bra:) Vi har mye skau her, så han får nok prøvd seg litt på den fronten også etterhvert.

Så jeg har blitt positivt overraska over hvor anvennelig fjordingen egentlig er. Da jeg skulle kjøpe føll, var det ikke sånn at jeg MÅTTE ha fjording. Men alt i alt, fant jeg ut at denne rasen passer best for mitt bruk både med tanke på størrelse, at den er litt solid og at den tåler en liten trøkk:) 

Ja dem er nokk gode alrounhester, er nokk derfor rideskolene som regel altid har ett par av dem, og billige er dem også, så er nokk veldig kjekke på hobby basis :D

Haha morsomt at han ikke kan kjøres da.. siden dem som regel er veldig gode kjørehester :D Godt at nestemann i rekka ikke er redd den da :D

Back
Topp