Hersens leggkramper

Snartmammatilfire1979

Flørter med forumet
Nå har de hersens leggkramper startet. Sånn var det med de to første også Hadde håpet å slippe de Men neida. De to siste nettene har jeg måttet opp å stå for å få ut krampene. Tar magnesium også.,men ser ikke ut som det hjelper heller. Så i natt var jeg tja 4 ganger på do for å tisse og 2 ganger oppe pga leggkramper. Andre som kjenner seg igjen??

Ja, det har vert ganske gale de siste dagene her.. Først var det en gang i blandt, nå er det hver natt! Føler det fort blir verre om jeg har gått mye... Men mulig det bare er psykisk.

Husker jeg hadde det mye sist. Har kjent antydning til det om morgenen når jeg strekker meg, så regner med det kommer snart.. Ikke at jeg gleder meg.

Ja har vært akkurat det samme her. Tror det er andre/tredje natta hvor jeg må opp å gå, synes det er tidlig at det starter allerede nå:(

Jeg slet litt med det, men begynte med kalsiumtilskudd og det hjalp faktisk for meg :)

Begynt å få senastrekk på natta nå.. hadde det myyye sist svangerskap trodde jeg slapp unna nå men neida :inpain:

Når jeg ligger i senga og strekker meg og natta får jeg det jeg tror er krampe i leggen. Den er rett og slett ganske vondt,og jeg har ikke hatt sånn før jeg ble gravid. Da forstår jeg at det kanskje ikke er så uvnelig siden fler her er plaget av det samme.

Jeg slet mye med leggkramper om natten før, men de forsvant med en gang jeg fikk operert ut noen åreknuter i leggene. Det er jo økt fare for åreknuter når man er gravid og blodårene blir gjerne litt slappere som gravid, kanskje det er en sammenheng der? Kjedelig å skulle oppleve plager allerede nå, men håper det vil gå over for dere som er plaget allerede nå ☺️

Husker jeg hadde det mye sist. Har kjent antydning til det om morgenen når jeg strekker meg, så regner med det kommer snart.. Ikke at jeg gleder meg.

Kjenner det også særlig om morgenen når jeg strekker på beina. Da får jeg leggkramper med en gang og må opp å stå. Fikk tips av jordmor her inne på forum om å øke sirkulasjonen ved å gå opp og ned på tærne samt tøye leggene hver dag. Gjerne bruke støttestrømper, har ikke prøvd det ennå. men prøver å tøye leggene litt på kveldene. Har hjulpet noe. Tar også magnesium på kvelden før jeg legger meg.

Ta magnesium og begynn med kompressjonsstrømper:)

Her kommer krampene på fremsiden av leggen! Veldig spesielle kramper. Må opp og gå.
Ser også at det hjelper med ullsokker, men samtidig har jeg mye kribling i beina.

Jeg kjøpte en magnesiumkrem som jeg smører på, var plaget med kramper rundt uke 21-23. De forsvant helt etter at jeg hadde brukt den en stund, så om det var kremen eller tilfeldig det vet jeg ikke..

Back
Topp