Herregud!

Stå på, dette skal dere klare!
Da jeg ble gravid med min første, kjøpte jeg også boken "Endelig ikke-røyker!". Og den funka som fjell!
Ikke gi opp, hold ut, hold ut!

Heldigvis var ikke snusslutt noe problem for meg :) men tror nok grunnen var at jeg hadde så utrolig mye å tenke på i starten

Jeg sliter, og når jeg sliter sliter sambo også... :p Fikk positiv test på onsdag, tok min "siste" røyk på torsdag, men må desverre innrømme at jeg siden da har tydd til snus når "det står på som verst". Tar "bare" 2-3 poser snus om dagen, men skal droppe denne også så fort som jeg klarer. Nå blir jeg vell skutt regner jeg med......

Jeg sliter, og når jeg sliter sliter sambo også... :p Fikk positiv test på onsdag, tok min "siste" røyk på torsdag, men må desverre innrømme at jeg siden da har tydd til snus når "det står på som verst". Tar "bare" 2-3 poser snus om dagen, men skal droppe denne også så fort som jeg klarer. Nå blir jeg vell skutt regner jeg med......

Skal ikke skyte deg, men oppfordre deg til å ikke begynne med snus! Du er avhengig før du vet ordet!

Jeg sluttet å røyke for 6 år siden, skal ikke si det var lett, men merket jo ganske fort at det gjorde underverker for pusten og at røyk lukter. Hadde ikke særlig fysiske symptomer.

Jeg var så dum at jeg begynte å snuse. Dette måtte jeg slutte med nå.

Jeg har kontroll og kommer ikke til å sprekke, men syns forsatt det er trist å slutte å snuse. Med røykingen var jeg lettet når jeg hadde full kontroll.

For meg har det vært MYE hardere å slutte med snus enn med røyk. Og som sagt; plutselig er du avhengig!

Kutt ut all nikotinen! Du klarer det! Du demper ikke røykesuget med snus, du mater bare suget ditt. Hvis du har planer om å slutte helt blir det hardt uansett, bedre å bare bli ferdig med det :-)

Masse lykke til :-)

Skal ikke skyte deg, men oppfordre deg til å ikke begynne med snus! Du er avhengig før du vet ordet!

Jeg sluttet å røyke for 6 år siden, skal ikke si det var lett, men merket jo ganske fort at det gjorde underverker for pusten og at røyk lukter. Hadde ikke særlig fysiske symptomer.

Jeg var så dum at jeg begynte å snuse. Dette måtte jeg slutte med nå.

Jeg har kontroll og kommer ikke til å sprekke, men syns forsatt det er trist å slutte å snuse. Med røykingen var jeg lettet når jeg hadde full kontroll.

For meg har det vært MYE hardere å slutte med snus enn med røyk. Og som sagt; plutselig er du avhengig!

Kutt ut all nikotinen! Du klarer det! Du demper ikke røykesuget med snus, du mater bare suget ditt. Hvis du har planer om å slutte helt blir det hardt uansett, bedre å bare bli ferdig med det :-)

Masse lykke til :-)

Hahaha, faen jeg hater når folk er logiske og flinke til å prate for seg! :p Men ok, da legger jeg snusboksen igjen hjemme i morgen når jeg drar på jobb, så får vi se hvor mange venner jeg har igjen på slutten av arbeidsdagen. ;)

Tusen takk :) vil jo ikke utsette den lille for noe slikt, så er jo ett lett valg :) er bare så utrolig utfordrende til tider :p

Flink jente!

Anbefaler :

-røyketelefonen
-www.slutta.no

Slutta selv da jeg testet positivt. Gikk fra ca 25-40 sigaretter per dag til 0. Men så virker det som om kroppen husker mitt røykfrie halvår i fjor og ikke gir meg de samme abstinensene jeg hadde da. Men jeg husker dem. Gjett om jeg gjør. Så du er sterk. Ring røyketelefonen og snakk med de , om så er hvert 5 minutt hehe. Det gjorde jeg i fjor. I år har jeg ikke hatt sånn bruk for dette, men jeg har ringt denne gangen også altså.

Lykke til :-)

Jeg sliter veldig med snusen! Når jeg fant ut av at jeg var gravid forrige gang, så klarte jeg å slutte på dagen! Det var vanskelig, men dette er verre... Jeg MÅ ta meg selv i nakkeskinnet nå, og slutte helt!!!

Lykke til!! :-) du kommer til å klare det!!

Jeg sliter veldig med snusen! Når jeg fant ut av at jeg var gravid forrige gang, så klarte jeg å slutte på dagen! Det var vanskelig, men dette er verre... Jeg MÅ ta meg selv i nakkeskinnet nå, og slutte helt!!!

Lykke til!! :-) du kommer til å klare det!!

Jeg gikk over på snus uten nikotin og tobakk. Det gjør det mye lettere for meg, føler jeg snuser men skader ikke tassen. Kjøper på nett fra Sverige, siden Norge bare har onico original (som jeg har funnet i alle fall) ;)

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Jeg gikk over på snus uten nikotin og tobakk. Det gjør det mye lettere for meg, føler jeg snuser men skader ikke tassen. Kjøper på nett fra Sverige, siden Norge bare har onico original (som jeg har funnet i alle fall) ;)

Ja, har kjøpt meg onico nå.. Den smaker helt forferdelig!! Klarer nesten ikke beskrive det!! Er det forskjellige smaker fra de du bestiller på nettet? :-)

Jeg har hørt at onico er mye værre for tenner og tannkjøtt enn det snus er.

Derfor har jeg droppet å prøve det. Heller litt ekstra sug enn stygge tenner :-p

Dette sier jeg kun for å drepe gleden deres :-p Neida, men seriøst jenter. Onico inneholder ikke noe dere er avhengig av. Hvorfor kaste vekk pengene på det? Dere kan likegodt ta litt dopapir under leppen :)

Jeg finner hjelp i "slutta" appen og i det å kjenne på suget. Når jeg får et sug så prøver jeg å kjenne etter hvor jeg faktisk kjenner det - fremfor å irritere meg over. Til nå har jeg kommet frem til at tanken på å være lenge uten snus var værre enn deg faktisk er! Føler meg også litt sterk når jeg ikke gir etter :-)

Det er forsatt kjipt å ha lagt snusen på hylla, men man vet jo at det er til det beste (for barnets helse, for ens egen helse, for lommeboken).

Suget blir mindre og mindre og mindre, plutselig forsvinner det kanskje helt?

Ja, har kjøpt meg onico nå.. Den smaker helt forferdelig!! Klarer nesten ikke beskrive det!! Er det forskjellige smaker fra de du bestiller på nettet? :-)

Ja, der har de mye forskjellig. Fra lakris til mint, eller guava. Kommer også snart en med mint og fluor som skal være bedre for tennene, men den er foreløpig under testing av svenske forbrukere. Det finnes et annet merke også som har den kombinasjonen, men den er laget av grønn te og inneholder derfor koffein. Jeg kjøper fra snusdirect.com, for jeg liker heller ikke smaken på den originale i Norge. Det er også den eneste nettsiden jeg vet om som sender til Norge. De merker pakken med nikotin og tobakk fri slik at det ikke blir problemer med toll.

Har prøvd å erstatte med alt fra tyggis til drops, for jeg føler meg mer avhengig av vanen enn nikotin. Så langt er det dette som har funket best.

Jeg har hørt at onico er mye værre for tenner og tannkjøtt enn det snus er.

Derfor har jeg droppet å prøve det. Heller litt ekstra sug enn stygge tenner :p

Dette sier jeg kun for å drepe gleden deres :p Neida, men seriøst jenter. Onico inneholder ikke noe dere er avhengig av. Hvorfor kaste vekk pengene på det? Dere kan likegodt ta litt dopapir under leppen :)

Jeg finner hjelp i "slutta" appen og i det å kjenne på suget. Når jeg får et sug så prøver jeg å kjenne etter hvor jeg faktisk kjenner det - fremfor å irritere meg over. Til nå har jeg kommet frem til at tanken på å være lenge uten snus var værre enn deg faktisk er! Føler meg også litt sterk når jeg ikke gir etter :)

Det er forsatt kjipt å ha lagt snusen på hylla, men man vet jo at det er til det beste (for barnets helse, for ens egen helse, for lommeboken).

Suget blir mindre og mindre og mindre, plutselig forsvinner det kanskje helt?
...

Last edited by a moderator:
Back
Topp