herregud så sleipe folk er...

Dollface

Forumet er livet
VIP
Er med i en sånn kjøpt og salg-gruppe på facebook...
så ser jeg ei legger ut ei trille.. som hun skal ha 400 kroner for. En paraplytrille.
Sjekker på barnas hus... Nypris er 399,-.............

Så er det ei som legger ut noen andre ting - samla pris 300.. Nypris - samlet, 400,-....

Skjønner ikke greia jeg liksom... 

det er helt sløvt.. var det ikke en som hadde funnet en mann på finn som solgte ikea barnestol (den høye hvite til 99 eller noe kr) till BARE 500kr og han kalte den for en designer stol?! 

håpløst 

LadyOnHeels skrev:
det er helt sløvt.. var det ikke en som hadde funnet en mann på finn som solgte ikea barnestol (den høye hvite til 99 eller noe kr) till BARE 500kr og han kalte den for en designer stol?! 

håpløst 

Den hvite fra Ikea er en etterligning av en dyr designerstol bare sånn for å forsvare akkurat det :-P

På den jeg er medlem av er det nyeste tydeligvis å selge ting fra Ebay med sånn 500-1000% avanse. 

Har ikke folk skamvett lenger? Det forsvant kanskje med folkeskikken..

Labambie skrev:

LadyOnHeels skrev:

håpløst 

Den hvite fra Ikea er en etterligning av en dyr designerstol bare sånn for å forsvare akkurat det :-P

På den jeg er medlem av er det nyeste tydeligvis å selge ting fra Ebay med sånn 500-1000% avanse. 

d har eg og lagt merke til.

Vet du... Det er bare sånn det er. 

Jeg kikket etter brukt tfk med bag og sportsdel på finn.no og der lå godt brukte vogner fra 2006 til 5000kr... Synes det er helt vilt, for 2006 er 6 (!!!) år siden... Hvis det først er noen som selger ting til en grei pris er det jo borte før man rekker å si "ananas".... Folk prøver å tjene penger overalt, og noen er rett og slett litt... Spesielle eller no. 

Synes det er litt spesielt ja! Forundrer meg også litt over at folk gidder å legge ut utvaskede bodyer osv for 10 kr stk osv.. Jeg har lagt ut noen plagg, men da har det vært av typen bunader, dresser osv. Gidder omtrent ikke det engang, gir det heller vekk. :P

Jeg på en side jeg er medlem av var det en som la ut en balansesykkel til 600kr. I tillegg skrev hun "gratis hjelm medfølger".
Jepp, den koster 499,- ny...

ja..  merkelig hva folk krever penger for...
Selv la jeg ut en annonse hvor jeg ville gi bort fire-fem søplesekker med nesten nytt og nytt babytøy... INGEN respons..  jaddagitt :)

Lykkeliky skrev:
Synes det er litt spesielt ja! Forundrer meg også litt over at folk gidder å legge ut utvaskede bodyer osv for 10 kr stk osv.. Jeg har lagt ut noen plagg, men da har det vært av typen bunader, dresser osv. Gidder omtrent ikke det engang, gir det heller vekk. :P

Den har jeg også reagert på. De skal selge ALT, ser jo ofte gammelt og slitt ut, men penger for det, det skal de ha...

Og ja, har sett en del som har blitt lagt ut for det samme som nypris, og av og til faktisk mer. Tragisk spør du meg. Flaut om noen sjekker hva nypris er da.

Synes det er skikkelig frekt jeg, håper bare ingen lar seg lure.

Er sikkert ikke de med best råd som ser på sånne sider heller, og da er i hvert fall dårlig gjort!

Kan se for meg en stakkars mamma i ammetåka med dårlig råd som blir lurt. 

og da jeg kommenterte det med den trilla fikk jeg til svar at hun ikke hadde kjøpt den på barnas hus og at hun hadde betalt mye mer for den...

haha...

Enig med deg!
Vi kjøpte brukt vogn på finn, og fikk pruta den ned til 5000. Ny pris var 9000, men det de ikke opplyste om var jo at de hadde kjøpt vogna i Sverige og betalt rett over 7000 kr for den ny!  I tillegg opplyste de ikke om at vogna gikk skeivt (den trakk mot venstre), noe som gjorde at vi hele tiden måtte korrigere kursen når vi trilla rett bortover. Dette viste seg å skyldes en produksjonsfeil, så vi fikk fiksa det gratis på barnas hus. 
Viss jeg kjøper brukt vogn igjen er jeg i det minste en erfaring rikere, så jeg går aldri i den samme fella igjen...

Ene gruppa jeg var med i var det ei som solgte en billig kombivogn. Fikk den kjempe billig! Skulle bare ha 2500 for den. Så sjekka jeg babybutikken og nypris var 2999

Mange som kjøper masse ti ng fra hongkong som en dress jeg så hun hadde da betalt 70kr per stk og solgte for 150 men jeg kjøpten på Ebay i steden for 80 med frakt så, de er litt frekke ja, men det er ikke alle som er alt vitene. Så de får solgt.

den var drøy!

men folk er veldig kjipe på hva de vil betale også. de tror brukt vil si noe gammelt ræl som ser helt J... ut og som er i dårlig stand. noen ganger selger folk ting som nesten er ubrukt, synes å by 20% av priser er litt vel kjipt.

Derfor må man passe godt på når man skal kjøpe noe. Er mange som prøver seg, og mange tjener nok godt på det også.

Back
Topp