Herregud - matvrak!!

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Greit nok at mini la på seg 460 gr på en uke etter vi kom hjem fra sykehuset.. men når han nå 2 uker etter forrige veiing har lagt på seg 1,1 kg(!!!!) Begynner det å bli drøyt!!

Så bra da!! Får han kun mm så spiller det ingen rolle, de justerer det fint selv :)

Min hadde gått opp nesten 1 kg på 2,5 uke :) Får kun mm :) Regner med at det flater ut etterhvert ;)

Kun mm her ja :-) regner med det justerer seg inn på sikt ;-) men en skikkelig klump med bollekinn, dobbelthake og kulemage blitt ;-)

Sånn er det her også. Opp 1,3 på 4uker jeg tenker at de er bedre rustet ved eventuell sykdom jeg da

Herre fred ,min er også et skikkelig matvrak. Lagt på seg ganske nøyaktig 1 kg siden fødsel,som er for 17 dager siden. Han veier nå 4,4 og veide 3,4 ved fødsel. Hjelpes! Ikke rart kiloene renner av meg hvertfall.

Etter samtale med helsesøster idag fikk jeg beskjed om å se an litt signalene på sult.. mini har endel vondt i magen, og hun mente det kan komme av at han overspiser. Og så mente hun igjen at magevondten kunne gi økt sugebehov og derfor gjøre at jeg la til for amming oftere enn nødvendig.. skal visst gå ca 3-4 t mellom hver amming. Idag har jeg kjøpt fennikel te og forsøkt å roe gutten på andre måter for å utsette amminga. Har klart å få 2-3t mellom måltidene hittil, men det er litt slitsomt! Håper han får mindre vondt nå! :-)

Jeg har også jobbet litt i dag for å få ned antall måltider. Bolla pinnsvin er ikke veldig ivrig på smokken, den popper fort ut igjen. Men nå ligger han på pappas bryst og sutter på smokken. Har fått utsatt noen måltider hvertfall. Høres ut som vi har det likt som dere. Har lagt han til hver gang han viser tegn til sult eller uro, men har sett de to siste døgnene at det er nok en del magevondt også. Overspiser,og da gulper han mer også. Trilletur funket her i dag,da er han rolig lengre.

Jeg har også jobbet litt i dag for å få ned antall måltider. Bolla pinnsvin er ikke veldig ivrig på smokken, den popper fort ut igjen. Men nå ligger han på pappas bryst og sutter på smokken. Har fått utsatt noen måltider hvertfall. Høres ut som vi har det likt som dere. Har lagt han til hver gang han viser tegn til sult eller uro, men har sett de to siste døgnene at det er nok en del magevondt også. Overspiser,og da gulper han mer også. Trilletur funket her i dag,da er han rolig lengre.
Ja, høres veldig likt ut! Nå har han sovet i 3 timer siden forrige amming :-) men min tar ikke smokk - spytter ut.. dvs fikk han til å sutte litt idag (2-3 min) så det er jo håp! Skal ikke slutte å prøve iaf!

Back
Topp