Herpes..

Happiness36

Forumet er livet
Himmelbarn
♡Junigull 2016♡
Marshmallows2021
Maisløyfene 2024
Junispirene24❤️
Som om man ikke sliter nok de første ukene så fikk jeg skikkelig herpes på leppa i går.. Får sånn influensafølelse og vondt i hue. Noen gode tips til lindring?

Som om man ikke sliter nok de første ukene så fikk jeg skikkelig herpes på leppa i går.. Får sånn influensafølelse og vondt i hue. Noen gode tips til lindring?
Er det forkjølelsessår du har fått ? Såfall har de en veldig god krem på apoteket som gjør utbruddet mindre og kortvarig. Den heter Antix, men sjekk at du kan bruke den når du går gravid. Jeg er også plaget med slike, spesielt om vinteren. Jeg pleier også å ta litt vademecum på så bakteriene og evt bet svir vekk.

Er det forkjølelsessår du har fått ? Såfall har de en veldig god krem på apoteket som gjør utbruddet mindre og kortvarig. Den heter Antix, men sjekk at du kan bruke den når du går gravid. Jeg er også plaget med slike, spesielt om vinteren. Jeg pleier også å ta litt vademecum på så bakteriene og evt bet svir vekk.
Det er herpes, små blemmer som lager en stor kul og sprekker til slutt. Nå bare svir det veldig.

Det er herpes, små blemmer som lager en stor kul og sprekker til slutt. Nå bare svir det veldig.
Jeg tror det er det samme som også blir kalt forkjølelsessår. Men det hjelper godt de midlene du får reseptfritt på apoteket. Jeg smører på når jeg kjenner antydning og da bryter det ikke ut ☺️

Jeg tror det er det samme som også blir kalt forkjølelsessår. Men det hjelper godt de midlene du får reseptfritt på apoteket. Jeg smører på når jeg kjenner antydning og da bryter det ikke ut ☺️
Jeg har ikke hatt det på ett år, og kom kasta på meg i går. Trodde først det var ei kvise. Får høre på apoteket :) takk.

Jeg er plaget med herpes sår, og går gjennom andre såret nå på kort tid, begge etter graviditeten. Da jeg gikk gravid med eldstemann fikk jeg beskjed om å ikke bruke antix, så jeg har ikke brukt noe. Men kanskje det har forandret seg fra sist? Det er jo noen år siden. Må sjekke det opp igjen hos lege.

Blister salve bruker jg, pusser tenna flere ganger om dagen og "vasker" såret m tannkremen når jg pusser tenna. D som også hjelper syns jg er de munnsårplastrene, de hindrer at det sprer seg :-)

Jeg er plaget med herpes sår, og går gjennom andre såret nå på kort tid, begge etter graviditeten. Da jeg gikk gravid med eldstemann fikk jeg beskjed om å ikke bruke antix, så jeg har ikke brukt noe. Men kanskje det har forandret seg fra sist? Det er jo noen år siden. Må sjekke det opp igjen hos lege.

Ei venninne av meg har slitt med det samme... I første trimester, hadde hun sikkert 5 slike utbrudd... Det ene ga seg, og dagen etter dukket det opp på andre siden... Hun er heldigvis kvitt det nå:)

Håper alle som sliter, slipper unna med det dere har hatt nå:)

Jeg fikk munnsår ca med en gang jeg fant ut at jeg var gravid sist og fikk det samme igjen nå.

Det er nok alle hormonene som forårsaker det.

Under første svangerskap hadde jeg munnsår ca gjennom hele det første trimesteret. Så forsvant det og kom først igjen nå, når jeg er gravid igjen.

Jeg fikk beskjed om å ikke bruke noe middel mot det fordi det kunngjøre skadelig, så jeg bruker bare rosebud eller eight hour cream :) det går vekk tilslutt, men ser ille ut mens det pågår:/

Last edited:
Jeg bruker Aloe Lips. Lebepomade fra Forever Living. Jeg masserer inn med den flere ganger om dagen og det stopper utbrudd på meg. Har stoppa det de tre siste gangene her iallfall. Kan jo ikke love at det hjelper på deg, men verdt et forsøk. Det er jo så utrolig ubehagelig :(

Tusen takk for tips og råd!
Har eight hour cream her hjemme. Det er nok hormoner, ja. Men jeg fikk det oftere før enn nå. Søstera mi hadde det hele svangerskapet stakkars; svære sår.

På helsekostbutikker selger de noe som heter avant garden. Den er helt super! Det er bare alger og grønnsaker i tablettform, så de kan man bruke selv om man er gravid. Google it :)

Antix hjelper mot herpesutbrudd ja. Og ikke bruk lipsyl på utbruddet! :)

Kun smørt på extra virgin kokosolje- bruker den på "alt". Føler meg bedre i dag da :)

Sånn er jeg med honning :) tror kokosolje skal være antibakterielt da, så kan jo gjøre at ikke blemmene blir betente og sånt når de sprekker. Men det er jo et virus, og antix er utviklet for herpesviruset, så jeg har det bestandig i veska hvis det skulle begynne å klø på leppa :p

Sånn er jeg med honning :) tror kokosolje skal være antibakterielt da, så kan jo gjøre at ikke blemmene blir betente og sånt når de sprekker. Men det er jo et virus, og antix er utviklet for herpesviruset, så jeg har det bestandig i veska hvis det skulle begynne å klø på leppa :p
Men noen over her sa man ikke skal bruke det mens man er gravid?

Men noen over her sa man ikke skal bruke det mens man er gravid?

Tja, står at man skal være forsiktig ned det. Men jeg tenker at det er jo veldig lokal bruk, så hvis det klør så kommer jeg til å bruke det. Hvis jeg smører tidlig nok så holder det med noen få gangers bruk og det hindrer utbrudd i det hele tatt... :)

Back
Topp