• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

herpes

Fatima_a_89

Forelsket i forumet
noen som vet hvor "lite som skal til" før herpes smitter? finner like ikke noen gode svar på det på nettet :p det står jo at det er kontakt med såret som smitter, men ja...
en venninne av meg fortalte meg at hun hadde fått det, og nå behandler jeg henne mer som spedalsk... og vet det er å overdrive, men når hun går på do hjemme hos meg, kan  jeg bli smitta om jeg går etterpå?  håndkleet og sånn, er det også en smittekilde?  ja, jeg virker nok hysterisk, men det er absolut noe jeg ikke vil ha!  takker for svar ;)

aaner ikke :P men sign! jeg vil heller ikke ha det :P både brutttern og mamma får alltid munnsår.. så dwet er ekkelt jeg :P har aldri hatt munnsår.. men herpes enten om det er her eller der smitter vel bare ved kontakt?? 

dytter for deg. Men eg trur ikkje det smitter så veldig. Prøvd lommelege osv?

Nå er jeg ikke noen ekspert jeg heller, men det er ikke smittefare ved å bruke samme håndkle. Har lest litt på nett, og det finnes to typer herpes. En som kun er på kjønnsorganet og kun kan smitte fra kjønn til kjønn (altså seksuelt, med mindre hun gnikker musa mot doringen og du umiddelbart løper på do og gnikker musa på samme sted, og det har du vel ingen planer om :P Men den typen smitter kun down there som sagt, i slimhinnene. Så om feks typen hennes (om hun har type da) bruker fingrene på henne, så blir ikke han smittet selv om hun har utbrudd, med mindre han deretter tar på seg selv. Da kan det smitte over på han, fordi det er dråpesmitte (væske fra såret).

Den andre typen fører til munnsår og kan smitte munn til munn, munn til kjønn (og omvendt) og kjønn til kjønn. Det er den verste varianten. Jeg kjenner ei som har den typen, hun får munnsår et par ganger i året. Men jeg vil ikke at hun skal kysse på guttene mine eller dele mat med dem, liksom. Altså, et kyss på kinnet vil ikke smitte dem, for det smitter via slimhinner. Dvs de måtte blitt kysset på munnen. Men vil liksom ikke gamble. Du bør ikke dele brusflaske med noen som har munnherpes :) Om du hadde drukket av samme brus eller glass som venninna di mens hun har utbrudd, kunne du fått munnherpes. Og hadde du gitt samboern din en BJ, kunne han fått herpes down there. Og så hadde han smittet deg igjen, og vips ville dere hatt det gående.

Og så er herpes et virus som befinner seg på nervetrådene og kan komme til overflaten uten å gi utbrudd, så man er vel egentlig aldri helt sikker på at det ikke er smitte der. Dessuten kan man ha det i kroppen uten å vite om det i mange år, før det plutselig blusser opp. Creepy greier.

Sånn, det var dagens seksualundervisning :P

daaamn escuro! du er ikke verst ;) takk for en utfyllende og lærerik leksjon i seksualundervisning ;)
hun har fått den kjønnsherpesen da, men om det har smittet fra munnen til noen eller noens edlere deler er jo uvisst, men føler meg litt tryggere nå! :)  thank you! :)

Back
Topp