Herding av brystvortene

Viogdu

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Mailykke 2018
Var hos legen i dag som lurte på om jeg hadde begynt å herde brystvortene. Er det noen som gjør dette, og i tilfelle hvordan gjør man det? (Glemte å spør) ;)

Ingen vits i. La brystvortene være i fred til de skal i ilden, herding har ingenting for seg!

Ja støtter den over her, samme har jeg fått beskjed av legen(at hun spurte om jeg hadde begynt med herding) mens jm og venninner sa at dropp det og heller la det komme naturlig. Så hører mer på jm enn legen[emoji4]

Aldri hørt om engang.....

Hæ? Det har jeg aldri hørt om.
Var forresten på ammekurs på helsestasjonen i dag, og det ble ikke nevnt noe om herding. Man skulle bare passe på å komme i gang med ammingen på en god måte(riktig stilling og sugetak fra første stund) for å forebygge sårhet. Etter et par uker med dette så har brystene blitt herdet av seg selv [emoji4]

Venter tredje og aldri hørt om dette før. Mannen tilbød å bite da jeg fortalte det, men jeg tror det beste er å la ting skje naturlig[emoji12]

Venter tredje og aldri hørt om dette før. Mannen tilbød å bite da jeg fortalte det, men jeg tror det beste er å la ting skje naturlig[emoji12]
Haha[emoji23][emoji23] tror jeg også går for naturlig herding her[emoji6]

Mamma har også snakket om herding av brystvortene, tipper dette er noe som henger igjen hos tidligere generasjoner [emoji849] På forrige kontroll hos jm snakket hun veldig mye om amming. Hun sa da at om man passer på at baby har godt/riktig sugetak skal man i utgangspunktet oppleve minimalt med sårhet. Hun rådet om å utnytte tida på barsel til å be om masse råd og veiledning i ammeteknikk og amming fra ulike stillinger. Hun er selv 4-barnsmor, så jeg regner med hun snakker va erfaring både som jm og som mor [emoji6]

Ikke hørt om. Gjorde det ikke med førstemann og kommer ikke til å gjøre det nå.

Jeg hørte heller ikke noe om det med første og da var jeg på ammekurs, så da tror jeg jeg dropper det :) fikk litt vondt på tanken, hehe.

Satser på at de er ferdig herdet etter å ha ammet to fra før, meeen har aldri gjort det tidligere nei

Var på ammekurs i dag og fikk beskjed om at det var noe man holdt på med før som ikke har noe for seg ;)

Eneste jeg gjør er å smøre brystvortene innimellom, og det er kun fordi de blir så tørre nå når jeg er gravid at de flasser. Men jordmor sa jeg måtte gjøre det veldig forsiktig, da stimulering av brystvortene kan gi rier i verste fall.. men jeg har funnet ut at hvis jeg ikke bruker bh, så går det mye bedre og jeg trenger bare smøre etter jeg har dusja :)

Back
Topp