Herding av brystvortene

jeg har oxo lest at man ikke skal herde lenger, hadde visst ikke påvist noe effekt alikevel som man trodde før, så her blir det ikke herding[:)] det oxo pga at jeg er så sinnsykt sår på brystvortene, kan ikke være nær en gang før det gjør kjempe vondt! hadde det ikke sånn i di to andre sv... hmmm... kanskje det kan ha noe med at jeg har silikon nå, og det hadde jeg jo ikke di to andre gangene, men veit ikke jeg, er det noen andre som er sår på brystvortene?????

jeg fikk oxo veldig vondt når jeg ammet, men brukte salve som du får kjøpt på alle apotek (di som jobber der veit hva du mener hvis du spør) og lufttørket puppene etter amming uten å tørke bort melken (fikk det anbefalt) og bestilte noen skjold, som ser ut som små bur, som man setter over brystvortene inni bhen etter amming så du får luft hele tiden, er visst viktig det, og så ble alt bra igjen, er nok mange som må gjennom en helvetes periode før det blir greit å amme, for meg var det vondt i begynnelsen men gikk fint når babyen hadde herdet litt [:D]

Har hørt at purelan er en veldig fin krem/salve å bruke [:)] Den kan også brukes som sink salve til babyen [:)]

ORIGINAL: metro

Jeg var øm de første to dagene sist (herdet ikke), så til dere som er førstegangs: Det trenger ikke å bli kjempevondt å begynne å amme.

jeg hadde heldigvis 0 problemer med amming(og herda ikkeno)... var en liten periode jeg var veldig sår, men det var ikke pga amminga... men fordi lillegutt beitsammen gommene og slang hode bakover, guriland så gla jeg var at han ikke hadde tenner da! prøvde ammesjold den perioden som han beit som værst... men hjalp ikke! beste var å passe på at lillingen fikk mye pup i munnen.
itillegg brukte jeg PureLan tm 100 fra Medela(selges hvertfall på Boots og Alliance -appotek!)
-smøre inn brystvorta m non dråper melk, lufttørring og så smøre med krem...
Den hjalp meg hvertfall. men somsakt... alle er forskjellige[:)]

Krem for å forebygge eller lindre sensitive eller tørre brystknopper under svangerskap og ammeperiode. Ikke nødvendig å fjerne før amming. 100% ren lanolin!

Jeg leste oxo at det var like dumt å tro at en kunne herde/forberede brystene til amming, som en kunne forberede livmoren på fødsel....men en skal jo ikke tro på alt en leser da [:D] Men her blir det ikke herding iallefall, tar de sorgene når de kommer...hvis de kommer!!

ORIGINAL: smørblomsten

Har hørt at purelan er en veldig fin krem/salve å bruke [:)] Den kan også brukes som sink salve til babyen [:)]

jaaa, purelan heter den salven jeg brukte oxo, og den er veldig fin som lepomade å!!! [:D]

Brukte purelan da brystvortene sprakk sist, hjalp en del, noen som har brukt det under svangerskap og hatt effekt?? De blir liksom litt såre nå og...[&o]

ORIGINAL: LadyAmKnøtt2 påvei

ORIGINAL: metro

Jeg var øm de første to dagene sist (herdet ikke), så til dere som er førstegangs: Det trenger ikke å bli kjempevondt å begynne å amme.

jeg hadde heldigvis 0 problemer med amming(og herda ikkeno)... var en liten periode jeg var veldig sår, men det var ikke pga amminga... men fordi lillegutt beitsammen gommene og slang hode bakover, guriland så gla jeg var at han ikke hadde tenner da! prøvde ammesjold den perioden som han beit som værst... men hjalp ikke! beste var å passe på at lillingen fikk mye pup i munnen.
itillegg brukte jeg PureLan tm 100 fra Medela(selges hvertfall på Boots og Alliance -appotek!)
-smøre inn brystvorta m non dråper melk, lufttørring og så smøre med krem...
Den hjalp meg hvertfall. men somsakt... alle er forskjellige[:)]

Krem for å forebygge eller lindre sensitive eller tørre brystknopper under svangerskap og ammeperiode. Ikke nødvendig å fjerne før amming. 100% ren lanolin!

jeg gjorde akkurat som deg og det hjalp meg oxo [:D]

Back
Topp