Herding av brystene

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Noen som gjør dette? Min mamma sa til meg at jeg burde begynne.. rubbe de litt i dusjen med en klut f.eks.. slik at de er litt mer forberedt på det som skal komme..

Erfaringer, tanker, anbefalinger?

Ingen erfaring, men snakket med jordmor om dette, og hun sa at det skulle jeg ikke tenke på i det hele tatt. De 10 første dagene med amming vil være smertefull uansett pga det er uvant, men så lenge baby siger riktig så skal man slippe unna blødende brystvorter osv :-)

Mamma sa det samme til meg, men jordmor sa det ikke vil spille noen rolle..

Har lest at hvis de er herdet (hard hud) så vil det bli mye verre hvis de først sprekker opp enn hvis huden er myk.
Hard tykk hud kan gi verre sår (eller noe)

Min jordmor sa og at det ikke var noe poeng, den "herdingen" du gjør med fingrene er ingenting sammenlignet med sugetaket uansett, så hjelper lite :)

Jeg fikk beskjed om at dette var i "gamledager" :p

Greit å vite :-) Da dropper vi den ;-)

Jeg fikk også dette rådet av min mor, gjorde det med første, men tror ikke det funket. Nå tørr jeg ikke fordi jeg har begynt å få råmelk..

Jeg vet det spiller en rolle.
Jeg "gnikka" brystvortene hver dag fra uke 37 til fødsel med første mann og når jeg begybte ammingen så kjente jeg ingen smerter eller ubehag i det hele tatt.
Så unnlot jeg å gjøre det 2.gangen, og fytti h***** sååå vondt det fjorde.
Så "gnikka" jeg i 3.svangerskap og ingen ubehag eller smerte.
Og jeg skal "gnikke" og "gnikke" denne gangen også :-D
...har venninner som har gjort det samme ;-)

....en jordmor vet ikke alt :-)
Og det skader vel ikke å "gnikke" dem litt innimellom ? ;-) hehe

Jeg syns det gjør vondt å gnikke på brystvortene jeg... :o

Jeg gjorde det ikke sist- ble ikke så veldig sår, bare helt i starten! Gikk fort over...

Jeg fikk også dette rådet av min mor, gjorde det med første, men tror ikke det funket. Nå tørr jeg ikke fordi jeg har begynt å få råmelk..
Det har jeg også fått...

Jeg vet det spiller en rolle.
Jeg "gnikka" brystvortene hver dag fra uke 37 til fødsel med første mann og når jeg begybte ammingen så kjente jeg ingen smerter eller ubehag i det hele tatt.
Så unnlot jeg å gjøre det 2.gangen, og fytti h***** sååå vondt det fjorde.
Så "gnikka" jeg i 3.svangerskap og ingen ubehag eller smerte.
Og jeg skal "gnikke" og "gnikke" denne gangen også :-D
...har venninner som har gjort det samme ;-)

....en jordmor vet ikke alt :-)
Og det skader vel ikke å "gnikke" dem litt innimellom ? ;-) hehe
Høres jo bra ut dette :-) kanskje jeg fortsetter likevel.. må jo uansett vaske bort størkna råmelk :-P

Back
Topp