Herde brystene

TeeLa_86

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Er d noen som har forsøkt å herde brystvortene til amming?

Lurer på om dette funker? Gjorde sykt vondt sist og ble skikkelig sår. Så hadde vært greit å slippe å få sår denne gangen. Mn gjør jo drit vondt å såvidt være borte knuppene :dead::happy090
 
Blir man veldig sår generelt? Førstegsngs og dette er noe æ har glemt å tenke på :bookworm:
 
Blir man veldig sår generelt? Førstegsngs og dette er noe æ har glemt å tenke på :bookworm:
Kan ikke huske jeg ble det med førstemann men fikk god veiledning på sykehuset :)
Med andremann ble jeg veeeeldig sår men vi hadde feil teknikk. Et besøk på ammepoliklinikken og det løste seg :)
 
Kan ikke huske jeg ble det med førstemann men fikk god veiledning på sykehuset :)
Med andremann ble jeg veeeeldig sår men vi hadde feil teknikk. Et besøk på ammepoliklinikken og det løste seg :)
Er masse man skal igjennom skjønner æ :cat: takk for svar!
 
Blir man veldig sår generelt? Førstegsngs og dette er noe æ har glemt å tenke på :bookworm:

ja, jeg hadde riktig ammeteknikk, men gjorde skikkelig vondt i Noen uker likevel, til det plutselig gikk over. Anbefaler multi-mam kompresser som du får kjøpt på apoteket. Det er en drøm!
 
ja, jeg hadde riktig ammeteknikk, men gjorde skikkelig vondt i Noen uker likevel, til det plutselig gikk over. Anbefaler multi-mam kompresser som du får kjøpt på apoteket. Det er en drøm!
Takk for tips:joyful:
 
Eg er så sensitiv/øm på niplane uansett om eg er gravid eller ikkje, så eg er redd for at eg ikkje skal få det til.
 
Jeg fikk masse hjelp til ammingen og alle sa at min baby hadde god teknikk, ble likevel helt sinnsykt sår...(rå kjøttkake sår)
 
Er d noen som har forsøkt å herde brystvortene til amming?

Lurer på om dette funker? Gjorde sykt vondt sist og ble skikkelig sår. Så hadde vært greit å slippe å få sår denne gangen. Mn gjør jo drit vondt å såvidt være borte knuppene :dead::happy090
Funker ikke, alt har med teknikk og babyens munn å gjøre, vil råde deg til å se https://globalhealthmedia.org/videos/breastfeeding/

Kan også være stramt tungebånd.
 
Blir man veldig sår generelt? Førstegsngs og dette er noe æ har glemt å tenke på :bookworm:
Ikke blitt med mine to, men teknikk er viktig å lese seg opp på. Tror mange ikke tenker på at amming skal være et problem, å så kommer de på barsel å klarer ikke å legge til skikkelig
 
Ikke blitt med mine to, men teknikk er viktig å lese seg opp på. Tror mange ikke tenker på at amming skal være et problem, å så kommer de på barsel å klarer ikke å legge til skikkelig
Man blir vel såpass oppslukt i det å være gravid at man rett og slett ikke tenker på det, hvertfall for min del. Er vel mye etter fødsel man ikke har tenkt på generelt :facepalm:
 
Man blir vel såpass oppslukt i det å være gravid at man rett og slett ikke tenker på det, hvertfall for min del. Er vel mye etter fødsel man ikke har tenkt på generelt :facepalm:
Ja, desverre litt for lite fokus på det. Å det er jo egentlig da den store jobben kommer
 
Jeg ble veldig sår sist, de på barsel sa teknikken var feil. Forstod det ikke selv, så glad jeg fikk hjelp. Skal være veldig nøye på det denne gangen, var vondt.
 
Amma med skjold den første tida sist, men når vi skulle avvenne skjoldet så ble jeg sår.
 
Hadde ingen problem med såre pupper sist. Kan for all del bli det no :/ Er vanskeleg å tenke at ting ikkje går like fint no. Babyane er forskjellig, så blir nødvensigvis likt
 
Back
Topp