Her kommer et kjempedumt spørsmål..

.Hønepøne.

Glad i forumet
Ja dette er sikkert et kjempedumt spm, men la gå... ;p
Hvordan regner dere ut termin og hvor langt dere er på vei?

Jeg har lett etter kalkulatorer på nett men alle viser jo forskjellig..! Jeg skriver inn første dagen for forrige mens som var 12.05..men får ulike termindatoer. Noen sier jeg har termin den 16.feb, mens andre kalkulatorer sier termin 17, 18 eller 19.feb :p

Og dette med hvor langt man er på vei.. jeg har to apper. Den ene sier jeg er 4 uker på vei, mens den andre sier jeg er i uke 5...
Rart man blir forvirra ;p ??

Noen som gidder regne ut for meg, eller evt linke til en kalkulator som er riktig?:):)
 
Jeg kan ikke så mye om d selv, men går d an å legge inn hvor lang syklus man normalt har ? Fra 28-32 dager osv... for da setter de kanskje mer eksakt eggløsning - men jeg vet ikke selv... Preglife sier 5+4 idag, men regner med at d er bare omtrentlig, inntil videre ☺️ Tenkte kanskje å ta en sånn test som viser hvor langt man er på vei - noen som vet om de stemmer? Har uansett bare tatt en test, så greit å sjekke....
 
Preglife sier 6+3, mens Babyverdens Gravid og Baby sier 6+2. Legen min ga meg samme termindato som Gravid og verden, om det er til hjelp[emoji5] Med et sånt hjul de bruker.
 
Sniker...

Skjønner frutrasjonen, men det spiller egentlig veldig liten rolle... Det er uansett termindatoen du får på oul som er den man forholder seg til ifht fødsel. Første dag i siste mens gir jo uansett ikke en sikker unfangelsesdato ;)
Det er også uenighet i dagmiljøet, da noen mener at et svsk er 282 dager, mens andre mener 283.

Ifht uker, er du jo i uke 5 når du er passert 4+0, så mulig begge stemmer der, alt etter formuleringen?
 
Ja dette er sikkert et kjempedumt spm, men la gå... ;p
Hvordan regner dere ut termin og hvor langt dere er på vei?

Jeg har lett etter kalkulatorer på nett men alle viser jo forskjellig..! Jeg skriver inn første dagen for forrige mens som var 12.05..men får ulike termindatoer. Noen sier jeg har termin den 16.feb, mens andre kalkulatorer sier termin 17, 18 eller 19.feb [emoji14]

Og dette med hvor langt man er på vei.. jeg har to apper. Den ene sier jeg er 4 uker på vei, mens den andre sier jeg er i uke 5...
Rart man blir forvirra ;p ??

Noen som gidder regne ut for meg, eller evt linke til en kalkulator som er riktig?:):)
Hvis man går ut fra en syklus på 28 dager, viser babyverden termin 19.feb på deg[emoji4] jeg vil tro du er 4+0 i dag siden det er 4 uker siden 12. mai [emoji4]
 
Sniker...

Skjønner frutrasjonen, men det spiller egentlig veldig liten rolle... Det er uansett termindatoen du får på oul som er den man forholder seg til ifht fødsel. Første dag i siste mens gir jo uansett ikke en sikker unfangelsesdato ;)
Det er også uenighet i dagmiljøet, da noen mener at et svsk er 282 dager, mens andre mener 283.

Ifht uker, er du jo i uke 5 når du er passert 4+0, så mulig begge stemmer der, alt etter formuleringen?

Ååja er det sånn de regner det ut:) da skjønner jeg litt. Men rart de skriver på ulik måte, og vet ikke helt hvilken av delene jeg skal forholde meg til.

Men altså feks 4+1 er det samme som uke 5? Fordi kan har startet den 5.uken?
 
Ååja er det sånn de regner det ut:) da skjønner jeg litt. Men rart de skriver på ulik måte, og vet ikke helt hvilken av delene jeg skal forholde meg til.

Men altså feks 4+1 er det samme som uke 5? Fordi kan har startet den 5.uken?
Så kommet det an på hvor langt de regner et svangerskap i appen. Noen er bare 40 uker, mens i Norge feks har vi 40+2 som standard. Du kan si du er i uke 5 når du er 4+1, men jeg sier 4 uker.så forholder meg til fullgåtte uker :happy: på babyverden sin slå kan du legge inn befruktningsdato, hvis du vet når el var :D
 
40+3 er standard nå, som alle skal bruke. Står i en artikkel som jeg leste når jeg gikk med nr2 i 2016

Er noen som ikke henger helt med i helsetjenesten, men i den artikkelen så sto det at alle skulle begynne å bruke 40+3
 
Back
Topp