Her er kosegutten min- Adolf

twinanne

Forumet er livet
Kjæledyret mitt:

Det er en rødøret terrapin (sumpskillpadde) med navnet Adolf. Han flyttet hjem til oss den 15. april 2000. Det er hans 3. hjem, tror han er ca. 11 1/2 år nå. Hos sin 2. eier hvor han bodde i ca. 3 år så fikk han navnet Adolf, pga at damen i huset syntes han søte Adolf var så ekkel(jeg kan ikke kjønne det) og det værste hun viste var Adolf Hittler. Og så påstod hun at Adolf beit, jeg kjønner ingen ting jeg det har han ikke gjort her i sitt siste hjem.

Vel han har hengt i fingeren min en gang da men da var han bare litt grådig når han spiste jordbær for første gang og litt ung og uerfaren med å bli matet fra fingrene. Stakkar da gjemte han seg i hulen sin og var veldig skamfull når han forstod hva han hadde gjort selv om jeg ikke sa et ord eller kjeftet på ham.

Ellers så er han ganske søt og ønsker familiemedlemmene alltid velkommen hjem fra jobb. Han er også en liten jålebukk for han elsker speilene sine over alt på jord, da sloss/biter han til de andre hannen i speilene. Men jeg tror han hvet at de ikke er noen andre skillpadder for han ser på meg og går til og fra det største speilet sitt for da begynner speilet å røre på seg med mennskehjelp.

Ellers så deler han akvarium med leieboerne sine, endel akvariumfisk.

Her er bilder av ham, dersom dere vil titte - han er ikke noe særlig fotogen, så denne lille krabaten er det ikke lett å få tatt bilder av:

Her er han på flytebrygga si:

http://static.nettby.no/users/d/e/s/designika/files/Adolf_002.jpg

http://static.nettby.no/users/d/e/s/designika/files/Adolf_003.jpg

Her strekker han seg så lang han er, med noen av sine tidliger leieboere, litt uklart bilde, men han er gul under skjellet:

http://static.nettby.no/users/d/e/s/designika/files/Adolf_001.jpg

Så koselig då[:)][:)]

Så søt da Twinanne. Kjekt med kjæledyr. Selv holder jeg meg til hønene mine [:D] Liker ikke så godt å ha dyr inni huset. Spesi.. vet det [:)]

stilig twinanne! Skilpadder kule. Mamma og Pappa passer naboens skilpadde nå (Johnny Walker heter den, fordi den går så fort). Har hatt den i noen år, og skal ha den noen år til, mens naboene jobber i utlandet. Men det er en landskilpadde da. Fascinerende dyr, så skjønner godt at du liker den lille krabaten.

Koselig at vi fikk "hilse" på Adolf [:D]

Åå så stilig[:D] Skilpadder er såå skjønne syns eg

Så søt Adolf er da. Skilpadder er så tøffe da. [:)]

Selv har jeg tre hunder jeg da.
Hun ene er kanskje gravid da. Så kanskje jeg blir " bestemor " snart.

Takk skal dere ha alle sammen, det var egentlig Hege som lurte på om jeg hadde bildet av kosegutten min, men hun ligger vel å sover tenker jeg - komputeren hennes sover iallefall nå.[8D]

Så dersom det ikke hadde vært for Hege så hadde jeg ikke gjort Adolf til kjendis, he he...

Bobbo så koslig da å være hundemamma.
Grunnen til at det er Adolf og fisker her er at jeg er alergisk mot pelsdyr.
Dersom min ektemann kunne ha valgt så ville han ha hatt hund.

ååååååååååååååååå sånn vil eg ha også

Hi hi artig kar [:D][:D]

Der vi hentet hunden vår var det en skilpadde også. Den var kjempegammel.Husker ikke hvor gammel tror den var rundt førti. Den var en som likte seg i grumsete vann så du så den ikke før den stakk hodet opp av vannen. Hun som eide denne her hun kunne ikke skjønne hvorfor vannet var så skittent og drev å renset titt og ofte. Men til slutt fant hun ut at jo mer rent hun gjorde jo fortere drittent ble det. Skilpadden likte det slik [8D] hi hi

ORIGINAL: Somine

Der vi hentet hunden vår var det en skilpadde også. Den var kjempegammel.Husker ikke hvor gammel tror den var rundt førti. Den var en som likte seg i grumsete vann så du så den ikke før den stakk hodet opp av vannen. Hun som eide denne her hun kunne ikke skjønne hvorfor vannet var så skittent og drev å renset titt og ofte. Men til slutt fant hun ut at jo mer rent hun gjorde jo fortere drittent ble det. Skilpadden likte det slik [8D] hi hi

Det er feil - de skal ha det rent som alle andre ellers så får de problemer med huden og øynene sine. Her er de vannbytte vær uke. 1/3 av vannet med slumsuger. Greit at de er sumpskillpadde men rent skal det være, men det er klart at de skitner til da. Men tross alt så skal de jo ut av akvariumet litt ogsåp, og ligge på fanget og kose seg og ta seg en spasertur også enten i stuen, eller ute i hagen om sommeren. Da er det vasken etterpå før han slipper opp i akvariumet sitt igjen.

ORIGINAL: VilSåGjerne

ååååååååååååååååå sånn vil eg ha også

signerer, de er tøffe[:)] Hadde en venninne som hadde en sånn, husker jeg var såååå misunnelig.

ORIGINAL: twinanne

Det er feil - de skal ha det rent som alle andre ellers så får de problemer med huden og øynene sine. Her er de vannbytte vær uke. 1/3 av vannet med slumsuger. Greit at de er sumpskillpadde men rent skal det være, men det er klart at de skitner til da. Men tross alt så skal de jo ut av akvariumet litt ogsåp, og ligge på fanget og kose seg og ta seg en spasertur også enten i stuen, eller ute i hagen om sommeren. Da er det vasken etterpå før han slipper opp i akvariumet sitt igjen.

Ikke godt å si. jeg har ikke peiling på skilpadder, men hun mente det skulle være slik. For all del. Kunne ikke se at det var noe nedi der i det hele tatt. Jeg trodde rett og slett at hun hadde gitt opp et akvarie med lite vann i. Jeg trodde ikke det kunne leve noe der i det hele tatt. Det var mer groms enn vann. Så ikke vet jeg. Det så helt grusomt ut spør du meg. Men hva vet en hundeelsker om skilpadder [8|][8|].

ORIGINAL: twinanne

Ikke godt å si. jeg har ikke peiling på skilpadder, men hun mente det skulle være slik. For all del. Kunne ikke se at det var noe nedi der i det hele tatt. Jeg trodde rett og slett at hun hadde gitt opp et akvarie med lite vann i. Jeg trodde ikke det kunne leve noe der i det hele tatt. Det var mer groms enn vann. Så ikke vet jeg. Det så helt grusomt ut spør du meg. Men hva vet en hundeelsker om skilpadder [8|][8|].

En hundeelsker hvet like mye om skillpadder som en skillpadde eier hvet om hunder, he he...... 

Hi hi. Det kan godt hende. Man bør vel lese litt om dyret man skal ha før man skaffer seg et. Men som sagt så har jeg aldri hatt en skilpadde så for den del kunne det vert luksus å bo i skiten. Uansett... er ikke det forskjell på skilpaddene også da?? [:-][:-]

Hi hi. Det kan godt hende. Man bør vel lese litt om dyret man skal ha før man skaffer seg et. Men som sagt så har jeg aldri hatt en skilpadde så for den del kunne det vert luksus å bo i skiten. Uansett... er ikke det forskjell på skilpaddene også da?? [:-][:-]

Ja absolut det er forskejll på sumpskillpadder/vannskillpadder også, men da snakker vi om vannhøyde helst og temperaturer i vannet og hva de skal spise og den slags. Men vannkvaliteten bør ikke være for gromsete, og det er greit med en PH verdi på 7, best for huden dems.

Jeg kan jo noe om hund, men ikke så mye som de fleste bør kunne, men jeg hvet at jeg kan mer enn noen eiere - men det er pga at de ikke har gjort leksen sin. Det er jo litt forskjell fra hunne rase til hunnerase også med diverse ting.

Det har du nok rett i. Finnes mange som ikke skulle hatt dyr ja. Vondt å vite hva menneskene er i stand til å finne på. Enten av rein latskap eller lite forståelse av følelser.Fysjom sier jeg bare.

Vi har en Staffordshire bullterrier. Han blir 1 år nå 26 april. Det er god gutten det. Kjempekosehund. Vi skal ut en tur nå i fineværet å gå litt. Kanskje jeg får lagt inn et bilde av han.

Somine det for du jo gjøre, lage en tråd for hunden din, slik at han blir kjendis han også, he he.....
Det e jo litt koslig med litt andre temaer innemellom også[:D]

Skikkelig fin skilpadde! [:)]
Hadde selv en skilpadde for noen år siden, men vi valge å gi den bort igjen siden det ikke passet oss så veldig...
Men de er noen herlige dyr, koser og løper fort gjør de iallefall [:D]

Kaizer du er en av de få som har hatt skillpadde, de er jo skikelig kosete bare vi steller pent med dem og de får massekjærlighet[;)]

Back
Topp